poniedziałek, 10 kwietnia 2017

Babka puchowa

Babka puchowa, jak sama nazwa wskazuje jest lekka jak puch, słodka, choć nie przesłodzona i bardzo smaczna. Ja osobiście zjadłam tylko jeden kawałek, ale pozostali konsumenci, którzy spałaszowali pozostałą część, bardzo babkę chwalili.





Babka puchowa


  • 6 jajek
  • 250 g masła
  • 2 niepełne szklanki cukru
  • 2 łyżeczki esencji z wanilii
  • 2 szklanki mąki ziemniaczanej lub skrobi kukurydzianej
  • 6 łyżek mąki pszennej
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 6 łyżek oleju
  • 1 łyżka octu
  • cukier puder do posypania


Piekarnik nastawiamy na 170 st C, natłuszczamy i obsypujemy mąką formę do pieczenia babek.
Masło ucieramy z cukrem, kolejno wbijamy jaja i dalej ucieramy. Dodajemy obie mąki i proszek do pieczenia. Dodajemy olej oraz ocet. Dokładnie mieszamy. Ciasto wlewamy do foremki i pieczemy ok 60 minut. Ciepłą babkę posypujemy cukrem pudrem

20 komentarzy:

  1. Wygląda rewelacyjnie! Lekka jak chmurka:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam ją z ciekawości, ponieważ składniki w Biedronce były akurat w przystępnych cenach. Babeczka wyszła przepiszna, dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda na niesamowicie leciutką :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Prezentuje się świetnie! Taka puszysta :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taką babkę lubię najbardziej, jej smak i ta delikatność sprawia że jest taka super dobra. Kojarzy mi się ze świętami wielkanocnymi ale na pewno jeśli znajdę czas przyrządzę ją na te nadchodzące święta Bożego Narodzenia.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mi ta babka właśnie smakuje najlepiej, jest idealna tak rozpływa się w ustach i u nas w domu najczęściej robimy ją na różne święto.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętam, jak byłam mała babcia takie babki piekła. Na ten widok aż się ich smak przypomina. Fajny wpis ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super ten przepis, bardzo mi smakowała idealna do niedzielnej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zainteresował mnie tez przepis, chętnie sobie go sprawdzę bo wydaje się być świetny.

    OdpowiedzUsuń
  10. Super ! Przepis bardzo prosty i na pewno wyląduje w mojej książce kucharskiej domowej do wypieków świątecznych bo takie babki zawsze robiliśmy na święta.

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetnie ! Bardzo fajny przepis mi bardzo smakują takie babki albo z polewą czekoladową.

    OdpowiedzUsuń
  12. Domowe wypieki zdecydowanie najlepsze! Przepis przepisuję na karteczkę i dziś spróbuję tego wypieku ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super dałaś ten przepis, bardzo mi smakowała, osobiście uważam że jest lepsza niż taka tradycyjna ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo mi się podoba, idealna do popołudniowej kawki :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dobra taka babeczka puchowa idealna na święta nadchodzące Wielkanocne. My bardzo lubimy i często pieczemy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja babka robi najlepszą :) Zawsze zjadam od razu pół bo jest taka dobra :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Prosty przepis. Szybko można zrobić. Smakowało całej rodzinie

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeszcze dzisiaj poproszę żonę, aby zrobiła taką babkę

    OdpowiedzUsuń
  19. Wyjazdy i bilety na imprezy sportowe

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda przepysznie. Muszę spróbować ją upiec.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)