Przejdź do głównej zawartości

Muffiny jagodowe bez tłuszczu

Przedstawiam moje kolejne muffinki. Tym razem są to muffinki jagodowe bez tłuszczu, które upiekłam je w zestawie z poprzednimi muffinami jagodowymi. Choć oba rodzaje są bardzo smaczne, to jednak zdecydowanie wygrały te pięknie wyrośnięte beztłuszczowce. Bardzo, bardzo jagodowe, ze wspaniałym cytrynowym aromatem - bo bądź co bądź, tej cytrynowej skórki jest dość sporo - rozpływające się w ustach. Trochę się bałam tego braku tłuszczu, a zauważyłam, że go nie ma w przepisie dopiero podczas robienia ciasta, no i jest tu sporo proszku do pieczenia, ale absolutnie tego nie czuć. Są pyszne! Niestety zdążyłam zjeść tylko jedną. By doznać więcej smakowych wrażeń muszę wypiek powtórzyć. I chyba nikt nie będzie mi miał tego za złe...Przepis pochodzi z książeczki "Easy to make! Cakes & bakes". To kolejny mój wkład do akcji "Jagodowo nam"

Muffiny jagodowe bez tłuszczu

Muffiny jagodowe bez tłuszczu

  • 2 średnie jaja
  • 250 ml mleka
  • 250 g cukru trzcinowego(golden suger)
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 350 g mąki
  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 250 g jagód, mrożonych(dałam świeże)
  • starta skórka z 2 cytryn

Piekarnik nastawiamy na 200 st C, przygotowujemy 12 muffinową foremkę.
Jaja, mleko, cukier i ekstrakt waniliowy umieszczmy w misce i dobrze mieszamy.
Do innej miski wsypujemy przesianą mąke i proszek do pieczenia, dodajemy jagody i skórkę z cytryny. Mieszamy i tworzymy zagłębienie w centrum.
Wlewamy jajeczną mieszankę do mieszanki mącznej i delikatnie, krótko mieszamy.
Masę umieszczamy w foremkach i pieczemy 20- 25 minut.


Muffiny jagodowe bez tłuszczu

Komentarze

  1. Napisze tylko jedno slowo: przepiekne! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepisy bez tluszczu zawsze mnie interesuja, tylko z mlekiem mam niezbyt dobre wspomnienia (czytaj : zakalce ;) ), ale przepis i tak laduje na liscie :)

    A muffinki przesliczne!

    OdpowiedzUsuń
  3. Są piekne! A jak wyrośnięte cudownie! Chętnie bym Ci jedną zwinęła ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. to ja sobie przepis zapisze, raz robilam muffiny bez tluszczu i bardzo nam smakowały:)

    OdpowiedzUsuń
  5. O kurka! Bez tluszczu wyjda takie pulchne? Zapisuje do zrobienia zaraz po jagodziankach!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ale pyszne jagodowe muffinki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Majko - dziękuję:)

    Beo - nie przejmuj się mlekiem, ja ostatnio sporo z mlekiem robię i jest ok:)

    Majana - niestety mi się udało tylko jedną zwinąć, połowę bym Ci oddała:)

    Viridianka - proszę bardzo, polecam:)

    Polko - gdybym za późno nie zauważyła, że w przepisie nie ma tłuszczu, to bym pewnie ich nie zrobiła, na szczęście moje czytanie przepisów po łebkach doprowadziło do upieczenia tych muffin. To, że takie wyszły to i dla mnie zaskoczenie...:)

    Miętówko - przeznaję, pyszne!...:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaispirowały mnie te jagódkowe muffiny bez tłuszczu:)
    super alternatywa dla zwykłych.

    OdpowiedzUsuń
  9. Skoro tak mowisz, to uwierze na slowo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Eweno, wyrosły Ci gigantyczne. :) Tylko krasnoludków brakuje pod muffinowymi grzybkami. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam!
    Bardzo smaczne i wilgotne, takie aromatyczne mniam, mniam, mniam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Olciaky - w dodatku ten brak tłuszczu nie jest zauważalny:)

    Beo - uwierz, dobrze będzie:))

    Małgosia - a przed pieczeniem wydawało się, że się rozpłażą na blaszcze a one tak w górę poszły;)

    Ugotujmnie - ale szybka jesteś!...cieszę się, że smakowały:)

    OdpowiedzUsuń
  13. A gdyby tak użyć mleka 0%...?
    Czy to byłaby już za duża przesada w odtłuszczaniu?^^

    OdpowiedzUsuń
  14. kucham - hahaha, w przepisie jest półtłuste, ale myślę, że bez tłuszczowe też będzie ok. A jeden muffin i tak ma 215 kalorii...;))

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam wszystko, no prawie wszystko;), z jagodami, a Twoje muffinki wyglądają cudnie. Jak będziesz piec je ponownie rpeślij mi kilka :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Zrobiłam. Muffinki istotnie bardzo mięciutkie i pięknie wyrosły. Niestety, musze powiedzieć, ze proszek do pieczenia jest bardzo mocno wyczuwalny. Próbowały ich 4 osoby i każda co do tego była zgodna. Trudno, sprobuję tych drugich...

    OdpowiedzUsuń
  17. Ewo - przykro mi, chyba innego proszku używałyśmy, u mnie absolutnie nie było go czuć, co mnie bardzo zresztą zdziwiło(jadły dwie osoby, z czego jedna prawie wszystkie za jednym zamachem:))...myslę, że drugie będą dla Ciebie ok:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ewenko dziękuję za wspaniały przepis:*
    http://waniliowachmurka.blox.pl/2009/07/Muffiny-jagodowe-z-nuta-pomaranczy.html

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)

Popularne posty z tego bloga

Surówka z selera korzeniowego

Bardzo soczysta i winna surówka z selera korzeniowego. Dwa składniki seler i jabłko starte na drobnej tarce przyprawione sokiem z cytryny, odrobiną cukru i sporą ilością pieprzu. Całość wymieszana ze śmietaną. Jedna z moich ulubionych surówek. Świetna do mięs.




Surówka z selera korzeniowego



pół dużego selera, obranego2 jabłka, obrane i pozbawione gniazd nasiennychsok z cytryny, do smaku1/2 łyżeczki cukrusól, do smakudużo świeżo zmielonego pieprzu2 kopiaste łyżki śmietany (możne dodatkowo dodać 1 łyżeczkę majonezu)
Seler i jabłka ścieramy na tarce o drobnych oczkach do dużej miski. Skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy cukier, pieprz, sól. Mieszamy. Dodajemy śmietanę i dokładnie mieszamy.

Wilgotne ciasto czekoladowe

Wilgotne ciasto czekoladowe dołączyło do kolekcji moich czekoladowych ciast, która jest już całkiem spora, bo nie ukrywam, że ciasta czekoladowe należą do moich ulubionych. To proste w przygotowaniu czekoladowe ciasto jest nie tylko wilgotne, ale też i bardzo smaczne. Wilgotny biszkopt jest przełożony czekoladowo-śmietankową polewą, co sprawia, że ciasto jest jeszcze bardziej wilgotne. Zjada się naprawdę z wielką przyjemnością.



Wilgotne ciasto czekoladowe



250 g ciemnej czekolady 250 g masła5 jajek50 g jasnego cukru muscovado125 g mąki samorosnącej (lub zwykła z 1 łyżeczką proszku do pieczenia i małą szczyptą soli)75 g mielonych migdałów
Masa czekoladowa:
150 ml śmietanki kremówki (double cream)150 g ciemnej czekolady, połamanej
Czekoladę i masło umieszczamy w misce nad parującą woda i rozpuszczamy.
Jajka i cukier ubijamy, aż lekko zgęstnieją. Do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę, migdały oraz rozpuszczoną czekoladę i mieszamy, aż składniki będą równomiernie połączone.
Piekarnik nagr…

Babka maślana

Bardzo smaczna i wilgotna maślana babka. Ucierana, pół na pół mąka pszenna z ziemniaczaną, z bardzo ciekawą maślaną polewą, która powoduje, że babka jest nietuzinkowa. Idealna na świąteczny stół. Polecam nie tylko amatorom maślanych wypieków





Babka maślana




ciasto:


300 g masła, miękkiego300 g drobnego cukru2 łyżeczki drobno startej skórki z cytryny175 g mąki pszennej175 g mąki ziemniaczanej1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 6 jajek, roztrzepanych2 łyżki mleka

maślana polewa:

100 g drobnego cukru50 g masła1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Piekarnik nagrzewamy do 180 st C. Przygotowujemy foremkę na babkę - dokładnie smarujemy rozpuszczonym masłem i posypujemy mąką.
Przygotowujemy ciasto. Masło i cukier ubijamy do białości. Mieszamy z cytrynową skórką. W oddzielnej misce przesiewamy mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Do masy maślanej dodajemy stopniowo po jajku i ubijamy. Łączymy z mąką a na koniec dodajemy mleko i dobrze mieszamy. Masę przekładamy do przygotowanej foremki …