piątek, 15 grudnia 2017

Piernik z melasy

Pyszny, nie za slodki piernik z melasy. Melasa zastepuje tutaj miod choc jest od niego bardziej gorzka i znacznie ciemniejsza. Zamiast bialego cukru, ciemny cukier brazowy, co dodatkowo, dodaje mu specyficznego lekko gorzkawo-karmelowego smaku.


Piernik z melasy

75 g masla, plus dodatkowo do natluszczenia
100 g cukru brazowego ciemnego (soft  dark brown sugar)
175 g melasy (black treacle)
150 ml mleka
1 jajko
225 g maki
2 lyzeczki mielonego imbiru
1 lyzeczka proszku do pieczenia
1/4 lyzeczki sody
1/2 lyzeczki soli


Piekarnik nagrzewamy do 180 st C. Natluszczamy i wykladamy papierem do pieczenia kkwadratowa foremke o boku 20cm (u mnie 23 cm)
Maslo, cukier i melase umieszczamy w rondlu na srednim ogniu. Mieszamy az skladniki sie rozpuszcza. Zdejmujemy z ognia, dodajemy mleko i jajko. Odstawiamy.
Make, mielony ibis, proszek do pieczenia, sode i sol przesiewamy do duzej miski. Tworzymy wglebienie i wlewamy mokre skladniki. Mieszamy, az skladniki dobrze sie polacza.
Mase umieszczamy w przygotowanej foremce i pieczemy ok 20 -25 minut, sprawdzamy patyczkiem.
Wyciagamy z piekarnika i studzimy przez 10 minut w foremce po czym wyciagamy na kratke do calkowitego wystudzenia. Kroimy na 16 wiekszych lub 25 mniejszych kwadratow.
Przepis z ksiazki Rachel Allen "Cake"

20 komentarzy:

  1. Święta tuż za rogiem to takie przepisy są na wagę złota. Co roku szukam czegoś nowego dla swojej rodzinki.. jakiegoś nowego przepisu i ten znajdzie się na liście. Pozdrawiam i mam nadzieję, że wyjdzie smacznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dobrze mieć pod ręką przepis na piernik bez miodu

    OdpowiedzUsuń
  3. Super bardzo fajne i smaczne są takie placki piernikowe, ja bardzo lubię własnie takie delikatne placki na święta, super.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglada mega pysznie!

    Wesolych Swiat!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny przepis i dodam że dość zdrowy a przede wszystkim przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo smakowicie! ;) Przepisik dziś wypróbuję, mam ochotę na tego typu słodkości domowej roboty a w dodatku zdrowo brzmi ten przepis. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak uda mi się dostać melase w mieście u mnie to spróbuje zrobić taki piernik :) Zobaczymy jak to smakuje .

    OdpowiedzUsuń
  8. Super ! Bardzo fajny przepis ale tej melasy również nie widziałem w mieście trzeba to zamówić raczej przez internet.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawy przepis, pierwszy raz się z takim spotykam, muszę go wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawe jak to musi smakować, nie wyobrażam sobie jedzenia melasy :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Pierwszy raz słyszę o czymś takim, nie wiedziałam że melasę można wykorzystać w takich celach :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Hmm no ciekawy przepis, na pewno przetestuję w najbliższym czasie, mam nadzieję że będzie to udany eksperyment.
    _________
    http://super-bar.pl/

    OdpowiedzUsuń
  13. Będę musiała ich spróbować w najbliższym czasie bo wyglądają na prawdę przepysznie a nie miałam okazji jeść czegoś na melasie :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo fajny piernik miałem okazje coś takiego kupić ale wolę właśnie sobie coś takiego samemu zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajne pierniki na prawdę chętnie zrobię sobie coś takiego na weekend jak będę miał wolny ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne te pierniki, na prawdę wyglądają super. Muszę sobie zrobić jeszcze raz bo wszystkie z rodzinką zjedliśmy

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajny przepis. Wygląda to świetnie. Muszę koniecznie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy takiego przysmaku nie jadłem, ale wygląda pysznie . Z żoną będziemy próbować coś takiego upiec zobaczymy co z tego wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Wygląda dość intrygująco. Ciekawość mówi żebym spróbowała go upiec, i chyba tak zrobię :D

    OdpowiedzUsuń
  20. I coś takiego bym sobie zjadła <3

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)