Przejdź do głównej zawartości

Chlebek bananowy o karaibskim smaku

Ciasta bananowe są świetne. Pisałam o tym wielokrotnie. Bez zbędnych opisów, dziś kolejne. Ciasto bananowe z dodatkiem ananasów i kokosu, więc klimaty mocno karaibskie. Wilgotne i długo utrzymujące swą świeżość. Chociaż sezon teraz na nieco inne owoce, ja piekę kolejny bananowy chlebek

Chlebek bananowy o karaibskim smaku



Przepis na chlebek bananowy o karaibskim smaku

  • 250 g mąki samorosnącej (lub zwykła z 1 łyżeczką proszku do pieczenia i szczyptą soli)
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka przyprawy do pierników (mixed spice)
  • 80 g masła (lub twardej margaryny
  • 3 średnie banany, rozgniecione
  • 3 duże jajka
  • 80 g plus 1 łyżka cukru, najlepiej trzcinowego
  • 3 łyżki miodu
  • 40 g suszonych ananasów, pokrojonych
  • 3 łyżki plus 1 łyżka wiórek kokosowych


Piekarnik nastawiamy na 180 st C. Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia i smarujemy odrobina oleju.
Przesianą mąkę, proszek do pieczenia i przyprawę do pierników umieszczamy w misce i łączymy z masłem, aż powstanie kruszonka.
Mieszamy z bananami i jajkami. Dodajemy 80 g cukru i miód. Mieszamy aż masa będzie gładka, po czym dodajemy 3 łyżki wiórek i ananasy, mieszamy do połączenia składników.
Masę przekładamy do keksówki i posypujemy pozostałym cukrem i wiórkami..
Pieczemy ok 45 minut(sprawdzamy patyczkiem).
Przepis z książki " The Fairtrade Everyday Cookbook"

Komentarze

  1. Dawno mnie nie było u Ciebie, a tu takie pyszności;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Podoba mi sie dodatek kokosu. Mysle, ze odrobina rumu podkrecilaby karaibskosc ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam bananowe chlebki, a myśl o dodaniu kokosu i ananasa mnie zachwyca! Podkradam... z pewnością wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciasta bananowego nigdy dosyc :) W takiej wersji jeszcze nie probowalam.

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny! Kocham takie wypieki:) A jak widzę w składnikach kokos to już wiem,że będzie mi smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudownie pysznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo apetyczne :) wypadałoby i mi zrobić chlebek bananowy, o którym już się troszkę naczytałam, i który póki co, tylko podziwiam na zdjęciach ;) chociaż nie wiem, czy dodałabym wiórki kokosowe, co do reszty nie mam wątpliwości, że smakuje pysznie :) pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam taki. Robiłam kiedyś z kokosem i zachwycił mnie już samym zapachem :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Wejdź na mojego bloga i zobacz jak Cię otagowałam w zabawie "Wiem co jem".
    http://cojapieke.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo lubie bananowe wypieki i chetnie sie skusze na kawałeczek:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zastanawiam sie...czy mozna byloby zamiast suszonych owocow dodac po prostu swiezego ananasa. Jak myslisz, nie bedzie ono zbyt wilgotne?
    Bardzo lubie chlebek bananowy i czesto ze wzgledu na utylizacje bananow je pieke. Zamrazam, a potem jak znalazl na drugie sniadanie w pracy:) Graszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam kiedyś chlebek bananowy ze świeżymi jabłkami i wiśniami. Wyszedł trochę bardziej wilgotny, ale to nie był żaden ubytek :) I tak był pycha!
      A ten chlebek jest świetny.

      Usuń
    2. Graszko, na pewno nic się nie stanie, będzie jeszcze wilgotniejszy. Dużo piekę z owocami i to jedne z najlepszych ciast. Śmiało dodawaj!:)

      Usuń
  12. Dziekuje Ewenko, jak tylko wyprobuje dam znac. Choc u mnie czesto to wyprobowanie z malym poslizgiem nastepuje:))) Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  13. Niestety ale muszę powiedzieć, że ten przepis jest nieudany :/ Dwa razy próbowałam upiec ten chlebek i wychodzi straszny zakalec. Za drugim razem piekłam go prawie 2 godziny, aż się ze mnie ciocia śmiała. Potem spojrzała na składniki i uznała że mąki powinny być 3 szklanki na 3 banany. Spróbuję zgodnie z jej radą jeszcze raz go upiec i dam znać czy wyszedł. Przyznam jednak, że mimo iż wyszedł zakalec to te upieczone części (skorupka z wierzchu) była zjedzona i pyszna w smaku. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi przykro, że ciasto Ci nie wyszło, co nie znaczy, że przepis jest nieudany...;-)Ilość mąki podana w przepisie jest właściwa i jak widać na zdjęciu, zakalca nie ma, chociaż nie jest to ciasto z rodzaju puszystych.
      Myślę, że pomysł z prawie podwojeniem ilości mąki, nie jest najlepszy(3 szklanki to prawie pół kilo). Piekłam już bardzo wiele bananowych ciast(ok 10 przepisów na blogu)i zawsze mąka jest w podobnym, a nawet mniejszym stosunku do ilości bananów i nigdy nie wyszedł mi zakalec.
      Może powodem jest to, że zawsze przesiewam mąkę, zawsze dodaję jajka przechowywane w temperaturze pokojowej, wstawiam ciasto do już nagrzanego piekarnika i nigdy go nie otwieram wcześniej nież 10 minut przed planowanym upieczeniem. Ważne jest też bardzo dokładne ucieranie(gdy potrzeba utrzeć "do białości", wymaga to przynajmniej 5 minut ucierania).
      Powdzenia!

      Usuń
    2. Mąkę przesiałam, wstawiłam do nagrzanego piekarnika ale jajka miałam z lodówki i chyba mix masła z margaryną więc może za miękkie, może to były powody....:( Chciałam dopytać o to ucieranie, bo w przepisie nic o ucieraniu nie wyczytałam, chyba że chodzi o "mieszamy aż masa będzie gładka". Pozdrawiam i proszę o dalsze wskazówki :)Ta skorupka naprawdę była pyszna :)

      Usuń
    3. To akurat nie jest ciasto ucierane, więc nie ma takiej potrzeby (w przypadku ciast ucieranych, zwłaszcza gdy jest to zaznaczone długość i dokładnośc ucierania jest ważna).Ja bym stawiała na te jajka. Kiedyś, gdy nie miałam zwyczaju trzymać jajek na wierzchu, bardzo często piekłam zakalce. Od kilku lat jajek nie trzymam w lodówce(mieszkam w uk i troszkę tu chłodniej;) i praktycznie wszystkie ciasta mi wychodzą, a piekę dużo. Do wypieków używam tylko masło, nigdy margaryny.
      Pozdrawiam i życzę samych pięknie wyrosniętych ciast:-)

      Usuń
  14. mam pytanie, czy można opuścić krok dodawania ananasów? Czy coś w zamian do nich dodać, czy reszty przepisu nie zmieniac? :) Z góry dziękuję za opowiedź.

    OdpowiedzUsuń
  15. P.S. Właśnie się rozmarzyłam i chciałam zaproponować, żebyś przygotowała kiedyś ciasto bananowe z białą czekoladą! Musiałoby być pyszne! :) Pozdrawiam i zdecydowanie będę tu często zaglądać, szukając inspiracji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu, oczywiście można opuścić ananasy całkowicie, bądź zastąpić je innymi suszonymi owocami(rodzynkami np) a nawet owocami surowymi. Polecam Ci też inne ciasta bananowe na moim blogu, to jedne z najlepszych i zawsze udających się ciast. A o białej czekoladzie myślałam, bo bardzo lubię i jestem bardzo ciekawa jak by smakowała w bananowym;) Jest mi bardzo miło, że zaglądasz na mojego bloga:) Pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)

Popularne posty z tego bloga

Surówka z selera korzeniowego

Bardzo soczysta i winna surówka z selera korzeniowego. Dwa składniki seler i jabłko starte na drobnej tarce przyprawione sokiem z cytryny, odrobiną cukru i sporą ilością pieprzu. Całość wymieszana ze śmietaną. Jedna z moich ulubionych surówek. Świetna do mięs.




Surówka z selera korzeniowego



pół dużego selera, obranego2 jabłka, obrane i pozbawione gniazd nasiennychsok z cytryny, do smaku1/2 łyżeczki cukrusól, do smakudużo świeżo zmielonego pieprzu2 kopiaste łyżki śmietany (możne dodatkowo dodać 1 łyżeczkę majonezu)
Seler i jabłka ścieramy na tarce o drobnych oczkach do dużej miski. Skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy cukier, pieprz, sól. Mieszamy. Dodajemy śmietanę i dokładnie mieszamy.

Wilgotne ciasto czekoladowe

Wilgotne ciasto czekoladowe dołączyło do kolekcji moich czekoladowych ciast, która jest już całkiem spora, bo nie ukrywam, że ciasta czekoladowe należą do moich ulubionych. To proste w przygotowaniu czekoladowe ciasto jest nie tylko wilgotne, ale też i bardzo smaczne. Wilgotny biszkopt jest przełożony czekoladowo-śmietankową polewą, co sprawia, że ciasto jest jeszcze bardziej wilgotne. Zjada się naprawdę z wielką przyjemnością.



Wilgotne ciasto czekoladowe



250 g ciemnej czekolady 250 g masła5 jajek50 g jasnego cukru muscovado125 g mąki samorosnącej (lub zwykła z 1 łyżeczką proszku do pieczenia i małą szczyptą soli)75 g mielonych migdałów
Masa czekoladowa:
150 ml śmietanki kremówki (double cream)150 g ciemnej czekolady, połamanej
Czekoladę i masło umieszczamy w misce nad parującą woda i rozpuszczamy.
Jajka i cukier ubijamy, aż lekko zgęstnieją. Do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę, migdały oraz rozpuszczoną czekoladę i mieszamy, aż składniki będą równomiernie połączone.
Piekarnik nagr…

Babka maślana

Bardzo smaczna i wilgotna maślana babka. Ucierana, pół na pół mąka pszenna z ziemniaczaną, z bardzo ciekawą maślaną polewą, która powoduje, że babka jest nietuzinkowa. Idealna na świąteczny stół. Polecam nie tylko amatorom maślanych wypieków





Babka maślana




ciasto:


300 g masła, miękkiego300 g drobnego cukru2 łyżeczki drobno startej skórki z cytryny175 g mąki pszennej175 g mąki ziemniaczanej1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 6 jajek, roztrzepanych2 łyżki mleka

maślana polewa:

100 g drobnego cukru50 g masła1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Piekarnik nagrzewamy do 180 st C. Przygotowujemy foremkę na babkę - dokładnie smarujemy rozpuszczonym masłem i posypujemy mąką.
Przygotowujemy ciasto. Masło i cukier ubijamy do białości. Mieszamy z cytrynową skórką. W oddzielnej misce przesiewamy mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Do masy maślanej dodajemy stopniowo po jajku i ubijamy. Łączymy z mąką a na koniec dodajemy mleko i dobrze mieszamy. Masę przekładamy do przygotowanej foremki …