sobota, 14 listopada 2009

Sałatka z tuńczyka i orzechów włoskich


Naszło mnie wczoraj na sałatkę a ponieważ trwa Orzechowy Tydzień a i Bar Sałatkowy II został otwarty, znalazłam przepis na sałatkę z tuńczykiem i orzechami włoskimi. Ale kiedy wczoraj wieczorem chciałam się zabrać do przyrządzania tejże sałatki, zniknęła mi książeczka, w której miałam przepis. Przepadła jak kamfora. Na nic zdały się poszukiwania dzisiaj z rana. Na szczęście bardzo podobny przepis znalazłam tutaj. Przyrządzenie sałatki z tuńczyka i orzechów włoskich to kwestia dosłownie minut. I choć niewiele w niej składników, to bardzo fajnie się komponują i smakują. Parę osób zdążyło ją już dzisiaj przetestować. Smakowało!
Sałatka z tuńczyka i orzechów włoskich

Przepis na sałatkę z tuńczyka i orzechów włoskich
  • 200 g ryżu(szklanka suchego)
  • puszka tuńczyka w oleju
  • 50-100 g orzechów włoskich
  • majonez(ok szklanki)
  • szczypiorek
  • sól i pieprz

Ryż gotujemy w osolonej wodzie na pół twardo. Studzimy. Dodajemy tuńczyka, posiekane orzechy włoskie, szczypiorek i majonez. Całość mieszamy. Doprawiamy solą i pieprzem. Schładzamy w lodówce



II Bar sałatkowy zaproszenie

6 komentarzy:

  1. szkoda, że w lodówce mam niedobór tuńczyka, bo z chęcią zrobiłabym taką sałatkę na kolację. nawet ryż Mama ugotowała.. ale kiedyś spróbuję, z pewnością.

    OdpowiedzUsuń
  2. a gdzieś widziałam podobną sałatkę, ale z orzeszkami ziemnymi :)
    obie brzmią kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Asiejko, warto spróbować, tym bardziej, że szybko się robi:)

    Ago, skuś się, skuś;))

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetny pomysł. Bardzo mi się podoba i z przyjemnością bym podskubała troszeczkę :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Swoją sałatką narobiłaś mi dużo smaku. Tuńczyk i orzeszki. Pycha. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam dużo orzechów do wykorzystania. Narobiłaś mi smaku, bo tuńczyk to moja ulubiona ryba. Na pewno się skuszę.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)