Przejdź do głównej zawartości

Batony muesli

Nie wiem dlaczego rękami i nogami broniłam się przed tego typu słodyczami. Przecież od czasu do czasu można zjeść i takie, zdrowsze co nieco, ale nie mniej słodkie ciastko. Mi osobiście batonik muesli bardzo smakował, ale nie cała rodzina podzielała ten pogląd. Młodsze pokolenie wyraźnie stroni od płatków owsianych;)

Batony muesli

 Batony muesli

  • 250 g masła
  • 230 g drobnego cukru
  • 2 łyżki miodu
  • 250 g płatków owsianych
  • 65 g wiórek kokosowych
  • 30 g płatków kukurydzianych, lekko pokruszonych
  • 45 g migdałów w płatkach
  • 1 łyżeczka przyprawy do pierników (ground mixed spice)
  • 45 g drobno pokrojonych suszonych moreli
  • 185 g mieszanki suszonych owoców

Piekarnik nastawiamy na 160 st C. Lekko natłuszczamy formę o wymiarach 20 na 30 cm i wykładamy papierem do pieczenia.
Masło, cukier i miód wkładamy do małego rondelka i mieszając podgrzewamy 5 minut na wolnym ogniu, lub do momentu, gdy masło będzie płynne a cukier rozpuszczony.

Mieszamy pozostałe składniki razem w misce, dodajemy rozpuszczone masło z cukrem i dobrze mieszamy. Ciasto wykładamy do foremki i ugniatamy. Pieczemy45 minut lub do momentu kiedy nabierze złotego koloru. Pozostawiamy w foremce do całkowitego ostygnięcia, po czym wstawiamy do lodówki i chłodzimy przez 2 godziny.
Wyjmujemy z foremki i kroimy.
Przepis z książki Jane Price "Sweet and savoury bites"


Batony muesli
Batony muesli

Komentarze

  1. Wspaniale wyglądają! Bardzo lubię takie domowe batony z muesli :) Pyszności:)

    Pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Stroni od płatków? To źle! Zdrowe, smaczne... i do tego takie pyszne batony można z nich wyczarować. ;))

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. ja bardzo lubię pod koniec dnia usiąść i zjeść takiego batonika z jogurtem. Częstuję się :]:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Robiłam kiedyś takie batoniki z przepis Nigelli. Smakowały nam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię owsiane batoniki, więc ten przepis jest idealny pod każdym względem dla mojej osoby :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ sugestywne zdjęcia, Ewenko, aż chcę się je zrobić - ja tez jakoś się broniłam i jeszcze nigdy nie robiłam batonów musli, czy z musli, ale Twoje aż wołają o zrobienie...:)
    Pozdrawiam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  7. i u mnie też były, całkiem niedawno.
    uwielbiam tego typ słodkości. niezbyt słodkie, ale słodkie mimo to. tak... dostatecznie, aczkolwiek nie przesadnie. zdrowe i pożywne. i smakowite.
    cudowne fotografie. kuszące. ;]

    OdpowiedzUsuń
  8. wyglądają tak pysznie śniadaniowo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. fajne batoniki:) oj, moglabym schrupac kilka takie sa pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  10. u mnie w Domu to chyba ja jestem największą wielbicielką płatków owsianych. ale takie batoniki smakowałyby pewnie wszystkim.

    OdpowiedzUsuń
  11. ja uwielbiam takie batony. Wygodne, wszędzie można zabrać ze sobą:) pozdrawaim

    OdpowiedzUsuń
  12. ale piękne !!! takie smakowite !!!

    OdpowiedzUsuń
  13. To znów ja :)

    Dziś dzień bloga więc pozwoliłam sobie zaprosić Cię zabawy: http://hichotka.blogspot.com/2010/08/blog-day-today.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Majano, do tej pory nie piekłam takich batonów, ale na pewno będę teraz testować. Fjane są:)

    Zayton,hmm, ja sama stroniłam, zły przykłada dawałam....ale to się zmieni;)

    Dorota, co prawda już nie ma, ale tymi z obrazka można się częstować;)

    Beata, proszę bardzo:)

    Wiosenka, Nigelli może też kiedyś spróbuję:)

    Mania, skoro lubisz, to bardzo polecam:)

    Ewelajno, zachęcam do zrobienia, fajnie się je i dobrze zaspokaja ochotę na słodycze;)

    Karmelitka, hmm, no moje to raczej słodkie były;)...i dobre...dziękuję:)

    Paula, dobre nie tylko na śniadanie:)

    Aga, proszę się częstować;)

    Asieja, ja to się dopiero staję wielbicielką;)

    Młynki w kuchni, co do wygody, to jeszcze nie wiem;) ale na pewno sa dobre:)

    Ivon, wpadaj częściej;) Dziekuję Ci za zaproszenie bardzo serdecznie....hmm tylko mnie to ciężko namówić do takich zabaw, przepraszam. Ale bardzo mnie to zaproszenie ucieszyło:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Patrzę, patrzę i nie widzę ile płatków owsianych należy dodać...

    OdpowiedzUsuń
  16. Małgosiu, jak to dobrze, że patrzysz, nie widzisz i piszesz:) Dziękuję Ci. Już poprawione:))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)

Popularne posty z tego bloga

Surówka z selera korzeniowego

Bardzo soczysta i winna surówka z selera korzeniowego. Dwa składniki seler i jabłko starte na drobnej tarce przyprawione sokiem z cytryny, odrobiną cukru i sporą ilością pieprzu. Całość wymieszana ze śmietaną. Jedna z moich ulubionych surówek. Świetna do mięs.




Surówka z selera korzeniowego



pół dużego selera, obranego2 jabłka, obrane i pozbawione gniazd nasiennychsok z cytryny, do smaku1/2 łyżeczki cukrusól, do smakudużo świeżo zmielonego pieprzu2 kopiaste łyżki śmietany (możne dodatkowo dodać 1 łyżeczkę majonezu)
Seler i jabłka ścieramy na tarce o drobnych oczkach do dużej miski. Skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy cukier, pieprz, sól. Mieszamy. Dodajemy śmietanę i dokładnie mieszamy.

Wilgotne ciasto czekoladowe

Wilgotne ciasto czekoladowe dołączyło do kolekcji moich czekoladowych ciast, która jest już całkiem spora, bo nie ukrywam, że ciasta czekoladowe należą do moich ulubionych. To proste w przygotowaniu czekoladowe ciasto jest nie tylko wilgotne, ale też i bardzo smaczne. Wilgotny biszkopt jest przełożony czekoladowo-śmietankową polewą, co sprawia, że ciasto jest jeszcze bardziej wilgotne. Zjada się naprawdę z wielką przyjemnością.



Wilgotne ciasto czekoladowe



250 g ciemnej czekolady 250 g masła5 jajek50 g jasnego cukru muscovado125 g mąki samorosnącej (lub zwykła z 1 łyżeczką proszku do pieczenia i małą szczyptą soli)75 g mielonych migdałów
Masa czekoladowa:
150 ml śmietanki kremówki (double cream)150 g ciemnej czekolady, połamanej
Czekoladę i masło umieszczamy w misce nad parującą woda i rozpuszczamy.
Jajka i cukier ubijamy, aż lekko zgęstnieją. Do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę, migdały oraz rozpuszczoną czekoladę i mieszamy, aż składniki będą równomiernie połączone.
Piekarnik nagr…

Babka maślana

Bardzo smaczna i wilgotna maślana babka. Ucierana, pół na pół mąka pszenna z ziemniaczaną, z bardzo ciekawą maślaną polewą, która powoduje, że babka jest nietuzinkowa. Idealna na świąteczny stół. Polecam nie tylko amatorom maślanych wypieków





Babka maślana




ciasto:


300 g masła, miękkiego300 g drobnego cukru2 łyżeczki drobno startej skórki z cytryny175 g mąki pszennej175 g mąki ziemniaczanej1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 6 jajek, roztrzepanych2 łyżki mleka

maślana polewa:

100 g drobnego cukru50 g masła1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Piekarnik nagrzewamy do 180 st C. Przygotowujemy foremkę na babkę - dokładnie smarujemy rozpuszczonym masłem i posypujemy mąką.
Przygotowujemy ciasto. Masło i cukier ubijamy do białości. Mieszamy z cytrynową skórką. W oddzielnej misce przesiewamy mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Do masy maślanej dodajemy stopniowo po jajku i ubijamy. Łączymy z mąką a na koniec dodajemy mleko i dobrze mieszamy. Masę przekładamy do przygotowanej foremki …