piątek, 25 października 2013

Sernik z białą czekoladą

Powoli przekonuję się do serników na ciasteczkowych spodach, kto wie, może zaczynają mi one smakować nawet bardziej niż tradycyjne polskie serniki. Dziś kolejny po tym z lemon curdem, pysznym  czekoladowym z ciasteczkami amaretii oraz cytrynowym. Tym razem sernik z białą czekoladą, jeszcze bardziej aksamitny, z wyraźnym ale nie nachalnym charakterystycznym smakiem białej czekolady i czekoladową polewą. Tak, zdecydowanie serniki, czy to tradycyjne czy "cheesecakes" to moje klimaty. Ostatnio oprócz kilograma masła i czekolady mam "pod ręką" również kilogram kremowego serka .

Sernik z białą czekoladą



Sernik z białą czekoladą



  • 150 g herbatników digestive
  • 50 g masła
  • 200 g białej czekolady
  • 500 g sera ricotta (u mnie pół na pół ricotta z polskim śmietankowym, zmielonym)
  • 2 duże jajka
  • 100 g ciemnej czekolady rozpuszczonej
  • 4 łyżki śmietanki kremówki (double cream)


Piekarnik nagrzewamy do 160 st C. Wykładamy papierem do pieczenia dno tortownicy o średnicy 20 cm i natłuszczamy ścianki foremki. Herbatniki umieszczamy w plastikowym worku i rozgniatamy je za pomocą wałka.
Masło rozpuszczamy w niewielkim rondelku i mieszamy z pokruszonymi herbatnikami. Wgniatamy dokładnie w dno przygotowanej foremki i wygładzamy drewnianą łyżką powierzchnię. Schładzamy w lodówce.
Białą czekoladę rozpuszczamy w misce umieszczonej nad parującą wodą, mieszając od czasu do czasu. Ser i jajka ucieramy w innej misce, aż będą gładkie i mieszamy z rozpuszczoną czekoladą. Serową masę umieszczamy w wyłożonej herbatnikami foremce. Pieczemy przez ok 45 minut. Wyjmujemy z piekarnika i studzimy w foremce.
Gdy sernik wystygnie, wyjmujemy go z foremki i przenosimy na talerz. Rozpuszczamy ciemną czekoladę w niewielkiej misce umieszczonej nad naczyniem z parującą wodą i mieszamy ze śmietanką. Czekoladową polewę rozsmarowujemy na wierzchu sernika i jego brzegach. Przykrywamy i chłodzimy przez ok 2-3 godziny lub przez całą noc.

Przepis z książki "Everyday easy cakes & cupcakes"

8 komentarzy:

  1. z białą czekoladą.. mniam:D:D:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Jejku, ale mnie kusisz na samą noc!

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, po prosu cudny! Uwielbiam takie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszny serniczek! Narobiłaś mi chęci na sernik,mniam:)
    Pozdrowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. wygląda przepięknie. uwielbiam Twoje zdjęcia. chciałabym dojść do takiej wprawy. ;)
    a te te herbatniki, których tu używałaś, co to są za herbatniki? szczerze powiedziawszy ich nazwa nic mi nie mówi, ale właściwie często są w przepisach.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały... sernik i szarlotka to moje ulubione ciasta a dodatek malin i białej czekolady jest obłędny, jestem pewna ;)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)