piątek, 25 lipca 2008

Muffiny czereśniowo-migdałowe

W kraju, w którym mieszkam, muffinki są wszędzie. Na półkach każdego sklepu, w kawiarniach, w stoiskach ze słodkościami, ba, są nawet specjalistyczne punkty sprzedaży, o wszystko mówiących nazwach "Muffin's break","Muffins", gdzie można kupić tylko muffinki lub do muffinek dokupić ewentualnie kawę. Te "kupcze" muffinki są pyszne.
W domowym wypieku muffinek nie mam zbyt wielkiego doświadczenia, ale mam za soba już kilka prób. I choć nie należą do moich ulubionych słodyczy, to stwierdzam, że jako wycieczkowo-piknikowy prowiant są idealne. Na pewno świetne też jako drugie śniadanie do szkoły czy do pracy. Muffiny czereśniowo-migdałowe, które prezentuję, dzięki czereśniom(można zastąpić wiśniami oczywiście) są wilgotne, z lekko wyczuwalną strukturą zmielonych migdałów. Przepis pochodzi z BBC Good Food.

Muffiny czereśniowo-migdałowe

  • 150 g drobnego cukru(golden caster) i dodatkowo do posypania
  • 1 jajko
  • 125 g masła, rozpuszczonego
  • 175 ml jogurtu greckiego
  • 200 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 100 g mielonych migdałów
  • 250 g czereśni, wydrylowanych i przepołowionych

Nastawić piekarnik na 180 st, wyłożyć formę na 12 muffinek papilotami lub wysmarować masłem.
Wymieszać cukier, jajko, rozpuszczone masło i jogurt.
W drugiej misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia i migdały.
Płynną masę dodać do suchych składników i szybko wymieszać, dodać czereśnie i wymieszać.

Foremki wypełnić masą posypując każdą muffinkę odrobiną cukru. Piec ok 20 min. Ja piekłam 30.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)