sobota, 26 września 2009

Sałatka z jabłek i ryżu

Jabłko jest dla mnie szczególnym owocem. Otóż mogę się obyć przez dłuższy czas bez malin, truskawek, jagód, gruszek, niektórych owoców wcale mogę nie jeść, ale nie mogę obyć się bez jabłka. Ono musi byc u mnie cały rok. Świeże, twarde, soczyste, dostępne w każdej chwili, w której mam na nie ochotę. Ale choć najlepsze to dla mnie jabłko świeże, to jednak nie wzbraniam się przed wykorzystaniem go w potrawach. To jabłko, daje potrawom kwaskowość, winność, wyrazistość.
Dzisiejsza propozycja to bardzo prosta i smaczna trzyskładnikowa sałatka. Ryż, orzechy i jabłko z odrobiną majonezu. Przepis na sałatkę z jabłek i ryżu z książeczki A. Chomicz "100 potraw z jabłkiem" dodaję jako mój wkład w organizowany przez Tatter Dzień Jabłka.

Sałatka z jabłek i ryżu

Przepis na sałatkę z jabłek i ryżu
  • 2 duże jabłka
  • 1 szklanka ryżu
  • 150 g łuskanych orzechów włoskich
  • olej lub majonez
  • natka pietruszki
  • cukier, sól, pieprz

Ryż gotujemy w dużej ilości lekko osolonej wody i na sicie przelewamy zimna wodą. Mieszamy z obranymi i pokrojonymi jabłkami, niezbyt drobno posiekanymi orzechami oraz pieprzem, cukrem i solą do smaku. Dodajemy posiekaną natkę i kilka łyżek oleju lub majonezu. Olej lub majonez można również podać osobno.

11 komentarzy:

  1. a ja mam tą książkę , i robiłam kilka potraw ale tej sałatki nie
    a wiedzę ,że jest bardzo dekoracyjna

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bez jablek tez zyc nie moge :) Zajadam sie nimi codziennie. Ale musze przyznac, ze rzadko je "przetwarzam". Przepis na salatke zapisuje bo brzmi pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ,,a widzę " miało być , ups

    OdpowiedzUsuń
  4. I ja miłośniczka jabłek - melduję się. :) Sałatka super. Orzechy wydłubałabym i zjadła w pierwszej kolejności. :D

    OdpowiedzUsuń
  5. taką sałatką to ja bym się chętnie poczęstowała:)

    OdpowiedzUsuń
  6. I ja jestem miłośniczką jabłek, a do takiej sałatki bym się zaraz z wielką chęcią przysiadła! Kocham jabłka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przyznaje, ze jablek w wersji wytrawnej jem malo; moze pora to zmienic? ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. I ja też :) Jak Te Panienki wszystkie co się wpisały przede mną wszystkiego nie zjadły, to i ja się piszę na porcyjkę :) Koniecznie z majonezem :)))

    Miłego weekendu!

    ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. prosta, ale na bank smaczna
    też lubię ryż z jabłkami i orzechami, a w wersji z majonezem jeszcze nie jadłam

    OdpowiedzUsuń
  10. Margot, to cieszę, że Ci się podoba, warto zrobić, bardzo smaczna jest:)

    Majko, polecam, szybko i prosto a smacznie:)

    Małgosiu, to my chyba mamy podobne preferencje...:))

    Atinko, a ja bym chętnie poczęstowała:))

    Majanko, polecam, dobra rzecz!...:)

    Beo, a ja to chyba sporo dodaję jabłek do wytrawnych potraw, no ale najbardziej to na surowo ida...:))

    OdpowiedzUsuń
  11. Poleczko, niestety te panienki nie zjadły, bo ta panienka co siedzi przed kompem bezczelnie wszystko prawie spałaszowała...a majonez jest pycha:))

    Ago, na bank! A z majonezem jest fajnie;)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)