niedziela, 18 października 2009

Najprostszy Coleslaw

Coleslaw to prosta sałatka z białej kapusty. Jest chyba najbardziej znana sałatką na świecie. Tutaj w Anglii, można odnieść nieodparte wrażenie, że jest jedyną znaną sałatką. Znajdzie się ją na każdej sklepowej półce, w każdym barze oferującym szybkie jedzenie. Jak smakuje? Ta "sklepowa", różnie. Choć nie miałam okazji, wystrzegając się jak ognia "gotowego" jedzenia, za wiele razy spróbować. Ta domowa, jak najbardziej godna polecenia. Nawet w tym najprostszym wydaniu. Kapusta, marchewka i majonez.


Najprostszy Coleslaw

  • 1/2 główki małej kapusty
  • 2, 3 duże marchewki
  • 1 mała cebula
  • 1 łyżeczka musztardy
  • kilka łyżek majonezu
  • sól i pieprz

Kapustę szatkujemy i solimy, zostawiamy na jakieś 15 minut. Marchewkę ścieramy na grubej tarce. Cebulę kroimy w kostkę. Dodajemy do kapusty. Majonez mieszamy z musztardą i dodajemy do sałatki. Mieszamy. Doprawiamy pieprzem.
 Przepis dołączam do Święta Kapusty

9 komentarzy:

  1. Jedna z moich ulubionych sałatek :) zawsze robię ją w domu. Raz jadłam ją w KFC ale to było coś ohydnego ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię tę sałatkę :))
    Pysznie wyglada na Twoim zdjęciu!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. od razu mi się kojarzy z rybą
    :-)
    lubię

    OdpowiedzUsuń
  4. Mirabelko, fast foodów się wystrzegam jak mogę, a już szczególnie "świeżych" sałatek:)

    Majanko, dziękuję i ja ją lubię, jak wszystko co z kapusty zresztą:)

    Asiejko, a ja chyba z rybą jeszcze nie jadłam:)

    Tilianaro, jak zawsze:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak się wymawia nazwę tej sałatki?

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdaje się, że wymawia się "kolesław" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Tutaj w Anglii wymawiają "kołlslo":)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)