środa, 21 grudnia 2011

Śledzie z ziołami

Uwielbiam śledzie w oleju. W tym roku postawiłam na śledzie, które robiłam już wielokrotnie i obok śledzi a la Milanówek, są moimi "popisowymi" śledziami. Są proste do zrobienia, bardzo pieprzne i aromatyczne. Zanim zaczniemy śledzie z ziołami konsumować, dobrze, jeśli przynajmniej przez 3 dni postoją w lodówce.

Śledzie z ziołami

Przepisy na inne pyszne śledzie:
Śledzie a la Milanówek
Śledzie w cytrynowo-korzennej zalewie
Śledzie po kaszubsku
Śledzie aromatyczne w oleju 
Śledzie z rodzynkami 
 
Przepis na śledzie z ziołami
  • 5-6 płatów filetów śledziowych a la Matjas (1 wiaderko)
  • 3/4 szklanki mleka
  • 2 duże cebule
  • 2 łyżki świeżo mielonego pieprzu
  • 1/2 łyżeczki tymianku
  • 1/2 łyżeczki bazylii
  • 1 listek laurowy
  • 1/4 łyżeczki mielonego ziela angielskiego
  • 1/4 łyżeczki startej skórki z cytryny
  • 1/4 szklanki octu winnego
  • 1/4 szklanki oliwy lub oleju

Filety śledziowe moczymy, po czym zalewamy mlekiem i odstawiamy na ok 2 godzin. Wyjmujemy, osuszamy, kroimy na kawałki i układamy w słoju razem z plasterkami cebuli, każdą warstwę przesypujemy pieprzem i ziołami oraz skrapiamy octem( u mnie są 4 warstwy). Zalewamy oliwą, przykrywamy i wstawiamy do lodówki. Śledzie im dłużej stoją tym są smaczniejsze.
 Przepis z książeczki H.Szymanderskiej "100 potraw ze śledzia"

10 komentarzy:

  1. Mniam, chętnie zjem śledzika. Też dziś robiłam,ale inne.
    Pozdrowionka:*

    OdpowiedzUsuń
  2. nie znoszę śledzi. ale przy ilości słodkości mogę wybaczyć ten post :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszności!!! uwielbiam śledzie a szczególnie takie w oleju z dodatkami... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja śledzie lubię pod każdą postacią. Takie ziołowe zjadłabym bardzo chętnie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też uwielbiam śledzie. A w tym roku przypomniałam sobie o tym dopiero, jak zaczęłam zaglądać na blogi. Wyruszyłam więc owe śledzie zdobywać i co? Wygląda na to, że całe miasto nagle poczuło pociąg do śledzi :) Poczekam, zrobię sobie na Sylwestra.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzis się zastanawiałam jak takie zrobić :) zapisuje i wypróbuje jak najszybciej !

    OdpowiedzUsuń
  7. To są śledzie, które zdecydowanie pobudzają apetyt :)

    OdpowiedzUsuń
  8. zrobiłam, są naprawdę pyszne !
    dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dziękuję serdecznie za wszystkie Wasze komentarze!

    Etrala, cieszę się, że Ci smakowały!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)