czwartek, 9 lutego 2012

Blondies bananowe

Na moim blogu jest bardzo dużo bananowych ciast, ale bananowego blondies jeszcze nie ma;) Więc oto i ono. I choć posiada ten charakterystyczny bananowy smak, to jednak bardzo się różni od popularnych bananowych chlebków. Oprócz białej czekolady jest tu bardzo ciekawy dodatek orzechów w karmelu, które w cieście tworzą coś na kształt bakalii. Niespotykany i bardzo smaczny akcent.
Przepis z książki "Supper for a song" to adaptowana przez Tamasi Day-Lewis receptura samego Dana Leparda.

Blondies bananowe


Przepis na blondies bananowe
  • 300 g drobnego cukru z wanilią(ja dodałam bez wanilii)
  • 2 łyżki wody
  • 75 g orzechów brazylijskich ( u mnie laskowe)
  • 100 g masła
  • 200 g dobrej białej czekolady
  • 2 banany, (200-225 g)
  • 1 duże jajko
  • ziarna z jednej laski wanilii ( u mnie 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii)
  • 200 g mąki
  • 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia

Piekarnik nastawiamy na 190 st C. Wykładamy kwadratową foremkę o bokach 20 cm papierem do pieczenia.
 75 g cukru wkładamy do małego rondelka i dolewamy wodę. Rozpuszczamy na średnim ogniu, doprowadzamy do wrzenia i gotujemy do momentu, aż cukier nabierze karmelowego koloru. Robimy test, odrobina syropu wlana do szklanki z zimną wodą sprawi, że syrop przybierze kształt kulki.
Rondelek zdejmujemy z ognia, do syropu dodajemy  orzechy, mieszamy i natychmiast rozsmarowujemy na natłuszczonej blaszce. Pozostawiamy do wystudzenia, po czym powstałe toffi łamiemy lub kroimy na drobne kawałki.
Masło i białą czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej lub w rondelku z grubym dnem. Zdejmujemy z ognia.
Banany rozgniatamy w innej misce i mieszamy z resztą cukru, jajkiem i wanilią. Dodajemy rozpuszczona czekoladę i mieszamy aż masa będzie gładka. Przesiewamy  mąkę i proszek do pieczenia, mieszamy z masą i dodajemy posiekane orzechowe toffi.
Ciasto przekładamy do foremki i pieczemy ok 35 minut lub do suchego patyczka. Umieszczamy foremkę z upieczonym ciastem na kratce i pozostawiamy do całkowitego wystudzenia. Po wystudzeniu kroimy.

Blondies bananowe

10 komentarzy:

  1. banany pasują tutaj znakomicie;)
    dopełniają blond cudo w 100%
    pozdrawiam ciepło!
    m.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo intrygujace! Uwielbiam ciasta z dodatkiem bananow.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, piękne i z całą pewnoscią pyszne. Bananowe ciacha są wspaniałe.
    Uściski :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda smakowicie;) takiego blondie jeszcze nie widzialam ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy nie jadłam blondies, ale wygląda wspaniale :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda obłędnie. Puszyste i delikatne. Moje smaki :).

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio robiłam blondies i bardzo je polubiłam, ta wersja na pewno by mi smakowała, bo jest bananowa:D Mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  8. i bananowe i czekoladowe... pycha:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo apetyczne ciasto, lubię wszystkie ciasta z dodatkiem bananów.

    OdpowiedzUsuń
  10. od dawna kusi mnie zrobienie blondies, ale jakoś zawsze mi "nie po drodze" ;) pora w końcu się sprężyć i zrobić bo twoje wygląda bosko!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)