poniedziałek, 6 lutego 2012

Curry pachnące kardamonem

To mało skomplikowane i pyszne curry zrobię pewnie jeszcze nie raz. Lista składników nie jest zbyt duża, jak na indyjskie danie. Jednak podstawowe w tej kuchni składniki : imbir, chilli, kumin, kolendra i "tytułowy" kardamon są nieodzowne. Odrobina ostrej, aromatycznej egzotyki podana w bardzo przyjaznej dla kubków smakowych formie. Zachwytom nie było końca. Potrawa najlepiej komponuje się z przyrządzonymi własnoręcznie plackami chapati. Polecam.

Curry pachnące kardamonem


Przepis na curry pachnące kardamonem
  • 4 łyżki oleju roślinnego
  • 1 cebula, drobno pokrojona
  • 15 g świeżego korzenia imbiru, obranego i startego
  • 4 duże ząbki czosnku, starte
  • 1 pomidor, pokrojony
  • 2-3 zielone chilli, w całości, nakłute widelcem(ja dałam płatki chilli)
  • 2/3-3/4 łyżeczki mielonego kardamonu, lub wg uznania
  • 1 lekko czubata łyżeczka mielonej kolendry
  • 3/4 łyżeczki mielonego kuminu
  • 1/3-1/2 łyżeczki świeżo mielonego pieprzu, lub do smaku
  • sól, do smaku
  • 450 udek bez skórki( u mnie pierś z indyka)
  • 1 lekko czubata łyżeczka mąki kukurydzianej(ziemniaczanej)
  • garść posiekanej świeżej kolendry

Podgrzewamy olej na patelni, dodajemy cebulę i smażymy.  Dodajemy imbir i czosnek. Smażymy mieszając przez minutę lub dwie, do momentu, aż czosnek zacznie zmieniać kolor.
Dodajemy pomidora, chilli, sproszkowane przyprawy i sól. Podgrzewamy przez 5 minut, dodajemy odrobinę wody i dalej podgrzewamy przez 6 do 7 minut cały czas mieszając.
Dodajemy kurczaka i smażymy kilka minut, aż zacznie brązowieć i przylepiać się do patelni. Dodajemy 400 ml wody, doprowadzamy do wrzenia, przykrywamy i gotujemy do miękkości kurczaka, ok 25-35 minut.
Mąkę kukurydzianą mieszamy z odrobiną zimnej wody, dodajemy do kurczaka i gotujemy jeszcze kilka minut. W razie potrzeby dodajemy więcej wody. Sos powinien być lekki i rzadki. Mieszamy z posiekaną kolendrą przyprawiamy pieprzem lub kardamonem i podajemy.
Przepis z książki Anjum Anand "I love curry"

13 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie. Dobry pomysł na coś na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Malo skomplikowane - to zaleta! Podoba mi sie lista skladnikow, niemal czuje zapach tego curry. Bardzo w moim guscie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba nie ma lepszego sposobu na rozgrzanie się! Miska pysznego, aromatycznego curry!

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba sie:-) Wyglada bardzo apetycznie a na miseczke curry to ja zawsze reflektuje.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo smacznie wygląda. Jeszcze nigdy nie robiłam żadnego curry:)
    Pozdrowienia cieplutkie:*

    OdpowiedzUsuń
  6. Kardamon za sprawą popularnego telewizyjnego serialu to obok imbiru bardzo popularne ostatnio przeprawa, tak więc wyszło bardzo modne curry pachnące kardamonem!

    OdpowiedzUsuń
  7. dobre i rozgrzewajace danie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przyrządzę sobie w takim razie. Tym bardziej, że dla mnie kumin gwarantuje przepyszne danie.

    OdpowiedzUsuń
  9. jak przeczytałam ilośc przypraw...
    aż się na samą myśl rozgrzałam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Lubię takie aromatyczne dania:)

    OdpowiedzUsuń
  11. czy takie danie jest bardzo ostre?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marto, to zależy ile dodasz chilli. Ja lubię na ostro, więc sypnęłam. Myślę, że dodając taką papryczkę nakłutą widelcem, jak w przepisie, danie będzie łagodniejsze a papryczkę można wyrzucić:)

      Usuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)