Przejdź do głównej zawartości

Chleb z kminkiem

Miałam mieszane uczucia, gdy przystępowałam do pieczenia tego drożdżowego chleba z kminkiem. Bez zagniatania? Takie krótkie wyrastanie? Na drożdżach? Ale gdy spróbowałam pierwszej, jeszcze ciepłej, pięknie wyrośniętej kromeczki  moje uczucia były więcej niż pozytywne. Chlebek jest pyszny! Jest malutki, ale to jedyna wada, proponuję więc od razu zwiększyć porcję i upiec dwa. Bardzo długo utrzymuje swą świeżość, jeszcze trzeciego dnia jest miękki a kminek można zamienić na jakieś inne suszone zioła. Polecam.
Przepis z forum cincin 

Chleb z kminkiem


Przepis na chleb z kminkiem
  • 250 g mąki pszennej
  • 25 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka kminku
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • 1 szklanka wody


Mąkę mieszamy z solą, płatkami i kminkiem. Robimy wgłębienie, wkruszamy drożdże, zasypujemy cukrem, zalewamy letnią wodą i delikatnie mieszamy. Odstawiamy do wyrośnięcia drożdży.
Mieszamy ciasto łyżką lub mikserem, odstawiamy do wyrośnięcia na pół godziny. Ponownie mieszamy, przekładamy do natłuszczonej i wysypanej bułka tartą formy(nie trzeba wyrównywać powierzchni). Po wyrośnięciu(ciasto rośnie bardzo szybko) pieczemy w temperaturze 200 st C około 1 godziny.

Komentarze

  1. takiego przepisu właśnie szukałam! Dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  2. tez bysmy chcieli pochlonac teraz taka pyszna, ciepla kromke, a najlepiej kilka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. to ja chętnie podienię kminek na coś innego ...a chleb wyszedł piekny ...uwielbiam takie dziuraste chlebki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki piękny chlebek! Ja bym chętnie zrobiła taki wlasnie z kminkiem, choc za kminkiem nie przepadam,ale jakos tak bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale sliczny chlebek, natychmiast zapisuje i nie spoczne, zanim nie upieke..

    OdpowiedzUsuń
  6. upiekłam go - bardzo dobry, tylko mój ma dość twardą skórkę :)
    Dziękuję jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo:) Ta skórka taka twardsza i u mnie była, ale da się zjeść;)

      Usuń
    2. Zawinęłam chlebek w folię spożywczą i skórka fajnie zmiękła - bardzo dobre było :)
      http://kuchnia-domowa-ani.blogspot.com/2012/02/chlebek-z-kminkiem.html

      Usuń
  7. no i narobilas mi smaku:) te kromeczki wygladaja tak smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczę, bardzo fajnie wygląda i wygląda na latwy!

    A jaki typ mąkli dałaś?, Eweno?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, jest bardzo łatwy. Piekłam go dwa razy, za pierwszym razem dałam chlebową, za drugim zwykłą. Nie widziałam różnicy spokojnie można dodawać więc zwykłą. Jutro piekę znowu;)

      Usuń
  9. Miękisz wygląda idealnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzięki za odpowiedź, Eweno! Upiekę go sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. czy ta porcja wystarczy na keksowke 12x26 cm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekę go w jeszcze mniejszej foremce(9x20cm). Twoja foremka będzie dobra nawet na podwójną porcję.

      Usuń
  12. Odpowiedzi
    1. To super Aniu! A ja go zawsze piekę jak zapomnę o nastawieniu zakwasu, albo gdy trzeba mi pieczywa "na szybko":)

      Usuń
  13. Dziękuję za ten chlebek, jest super:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)

Popularne posty z tego bloga

Surówka z selera korzeniowego

Bardzo soczysta i winna surówka z selera korzeniowego. Dwa składniki seler i jabłko starte na drobnej tarce przyprawione sokiem z cytryny, odrobiną cukru i sporą ilością pieprzu. Całość wymieszana ze śmietaną. Jedna z moich ulubionych surówek. Świetna do mięs.




Surówka z selera korzeniowego



pół dużego selera, obranego2 jabłka, obrane i pozbawione gniazd nasiennychsok z cytryny, do smaku1/2 łyżeczki cukrusól, do smakudużo świeżo zmielonego pieprzu2 kopiaste łyżki śmietany (możne dodatkowo dodać 1 łyżeczkę majonezu)
Seler i jabłka ścieramy na tarce o drobnych oczkach do dużej miski. Skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy cukier, pieprz, sól. Mieszamy. Dodajemy śmietanę i dokładnie mieszamy.

Wilgotne ciasto czekoladowe

Wilgotne ciasto czekoladowe dołączyło do kolekcji moich czekoladowych ciast, która jest już całkiem spora, bo nie ukrywam, że ciasta czekoladowe należą do moich ulubionych. To proste w przygotowaniu czekoladowe ciasto jest nie tylko wilgotne, ale też i bardzo smaczne. Wilgotny biszkopt jest przełożony czekoladowo-śmietankową polewą, co sprawia, że ciasto jest jeszcze bardziej wilgotne. Zjada się naprawdę z wielką przyjemnością.



Wilgotne ciasto czekoladowe



250 g ciemnej czekolady 250 g masła5 jajek50 g jasnego cukru muscovado125 g mąki samorosnącej (lub zwykła z 1 łyżeczką proszku do pieczenia i małą szczyptą soli)75 g mielonych migdałów
Masa czekoladowa:
150 ml śmietanki kremówki (double cream)150 g ciemnej czekolady, połamanej
Czekoladę i masło umieszczamy w misce nad parującą woda i rozpuszczamy.
Jajka i cukier ubijamy, aż lekko zgęstnieją. Do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę, migdały oraz rozpuszczoną czekoladę i mieszamy, aż składniki będą równomiernie połączone.
Piekarnik nagr…

Babka maślana

Bardzo smaczna i wilgotna maślana babka. Ucierana, pół na pół mąka pszenna z ziemniaczaną, z bardzo ciekawą maślaną polewą, która powoduje, że babka jest nietuzinkowa. Idealna na świąteczny stół. Polecam nie tylko amatorom maślanych wypieków





Babka maślana




ciasto:


300 g masła, miękkiego300 g drobnego cukru2 łyżeczki drobno startej skórki z cytryny175 g mąki pszennej175 g mąki ziemniaczanej1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 6 jajek, roztrzepanych2 łyżki mleka

maślana polewa:

100 g drobnego cukru50 g masła1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Piekarnik nagrzewamy do 180 st C. Przygotowujemy foremkę na babkę - dokładnie smarujemy rozpuszczonym masłem i posypujemy mąką.
Przygotowujemy ciasto. Masło i cukier ubijamy do białości. Mieszamy z cytrynową skórką. W oddzielnej misce przesiewamy mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Do masy maślanej dodajemy stopniowo po jajku i ubijamy. Łączymy z mąką a na koniec dodajemy mleko i dobrze mieszamy. Masę przekładamy do przygotowanej foremki …