środa, 8 lutego 2012

Chleb z kminkiem

Miałam mieszane uczucia, gdy przystępowałam do pieczenia tego drożdżowego chleba z kminkiem. Bez zagniatania? Takie krótkie wyrastanie? Na drożdżach? Ale gdy spróbowałam pierwszej, jeszcze ciepłej, pięknie wyrośniętej kromeczki  moje uczucia były więcej niż pozytywne. Chlebek jest pyszny! Jest malutki, ale to jedyna wada, proponuję więc od razu zwiększyć porcję i upiec dwa. Bardzo długo utrzymuje swą świeżość, jeszcze trzeciego dnia jest miękki a kminek można zamienić na jakieś inne suszone zioła. Polecam.
Przepis z forum cincin 

Chleb z kminkiem


Przepis na chleb z kminkiem
  • 250 g mąki pszennej
  • 25 g świeżych drożdży
  • 1 łyżeczka cukru
  • 1 łyżeczka soli
  • 1 łyżka kminku
  • 2 łyżki płatków owsianych
  • 1 szklanka wody


Mąkę mieszamy z solą, płatkami i kminkiem. Robimy wgłębienie, wkruszamy drożdże, zasypujemy cukrem, zalewamy letnią wodą i delikatnie mieszamy. Odstawiamy do wyrośnięcia drożdży.
Mieszamy ciasto łyżką lub mikserem, odstawiamy do wyrośnięcia na pół godziny. Ponownie mieszamy, przekładamy do natłuszczonej i wysypanej bułka tartą formy(nie trzeba wyrównywać powierzchni). Po wyrośnięciu(ciasto rośnie bardzo szybko) pieczemy w temperaturze 200 st C około 1 godziny.

18 komentarzy:

  1. takiego przepisu właśnie szukałam! Dziękuję :*

    OdpowiedzUsuń
  2. tez bysmy chcieli pochlonac teraz taka pyszna, ciepla kromke, a najlepiej kilka ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. to ja chętnie podienię kminek na coś innego ...a chleb wyszedł piekny ...uwielbiam takie dziuraste chlebki:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaki piękny chlebek! Ja bym chętnie zrobiła taki wlasnie z kminkiem, choc za kminkiem nie przepadam,ale jakos tak bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale sliczny chlebek, natychmiast zapisuje i nie spoczne, zanim nie upieke..

    OdpowiedzUsuń
  6. upiekłam go - bardzo dobry, tylko mój ma dość twardą skórkę :)
    Dziękuję jeszcze raz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo:) Ta skórka taka twardsza i u mnie była, ale da się zjeść;)

      Usuń
    2. Zawinęłam chlebek w folię spożywczą i skórka fajnie zmiękła - bardzo dobre było :)
      http://kuchnia-domowa-ani.blogspot.com/2012/02/chlebek-z-kminkiem.html

      Usuń
  7. no i narobilas mi smaku:) te kromeczki wygladaja tak smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczę, bardzo fajnie wygląda i wygląda na latwy!

    A jaki typ mąkli dałaś?, Eweno?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu, jest bardzo łatwy. Piekłam go dwa razy, za pierwszym razem dałam chlebową, za drugim zwykłą. Nie widziałam różnicy spokojnie można dodawać więc zwykłą. Jutro piekę znowu;)

      Usuń
  9. Dzięki za odpowiedź, Eweno! Upiekę go sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. czy ta porcja wystarczy na keksowke 12x26 cm?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja piekę go w jeszcze mniejszej foremce(9x20cm). Twoja foremka będzie dobra nawet na podwójną porcję.

      Usuń
  11. Odpowiedzi
    1. To super Aniu! A ja go zawsze piekę jak zapomnę o nastawieniu zakwasu, albo gdy trzeba mi pieczywa "na szybko":)

      Usuń
  12. Dziękuję za ten chlebek, jest super:)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)