piątek, 29 maja 2009

Sałatka pieczarkowa

Udało mi się załapać na Bar sałatkowy organizowany przez Pelę i przygotować tą bardzo prostą i pyszną sałatkę. Sałatkę pieczarkową robi się błyskawicznie więc jest idealna dla tzw. niespodziewanych gości. Tylko trzy główne składniki, pyszne podsmażane pieczarki, jajka i starty żółty ser. Składników jest niewiele, ale sałatka pieczarkowa jest pyszna.
Sałatka pieczarkowa


Przepis na sałatke pieczarkowa

  • 300 g pieczarek
  • 1 łyżka masła
  • 3 jaja ugotowane na twardo
  • 150 g żółtego sera
  • szczypior z dymki
  • 2 łyżki majonezu
  • 2 łyżki śmietany
  • łyżeczka oliwy
  • ząbek czosnku, sól

Pieczarki czyścimy, myjemy i kroimy w kostkę, solimy i lekko podsmażamy na maśle, a następnie osączamy z sosu i przekładamy do salaterki. Dodajemy pokrojone w kostkę jaja i ser oraz drobno posiekany szczypior. Majonez mieszamy ze śmietaną,m oliwą, przeciśniętym przez praskę czosnkiem i solą. Sosem polewamy sałatkę.
Przepis pochodzi z książeczki Haliny Jachowskiej "Sałatkowa uczta"

Sałatka pieczarkowa

9 komentarzy:

  1. j tak! tez ja znam i tez ja lubie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo lubię pieczarki w sałatce ;) ciekawy przepis, pozdrawiam ;))

    OdpowiedzUsuń
  3. fajna, brzmi ciekawie, pieczarki, ser i jajko świetnie do siebie pasują, polecam na bułce, zapiekane z kapką majonezu:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapowiada się pysznie:) Smakowicie wygląda na Twoich zdjęciach :) Mniam:)
    Pozdrówki.

    OdpowiedzUsuń
  5. pycha! chociaż jajka zawsze staraym się jak najmniej wykorzystywać, więc w sałatkach zawsze je odpuszczamy. Ale brzmi ciekawie i pysznie :)

    pozdrawiamy
    Z.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudawianki - fajna sałatka:)

    Marylin - ja to lubię pieczarki we wszystkim niemalże, pozdrawiam również:)

    Aga-aa, może kiedyś wypróbuje wersję bułkową:)

    Majana - pyszna jest, choć następnym razem ser bym chyba starła na tarce i dałabym nieco mniej(kaloryczność)...pozdrawiam:))

    Zwegowani - ja to z kolei prawie wszystko bym z jajkami jadła, a już w sałatakach, to dla mnie prawie nieodzowny składnik....pozdrawiam również:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkie moje ulubione składniki - pycha.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda przepysznie. Nie mogę napatrzeć się na zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ago, po wymieszaniu z majonezem wygląda mniej pysznie, ale jest na pewno pyszne!...:)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)