Przejdź do głównej zawartości

Ciasto agrestowo-migdałowe

Gdyby postawić przede mną wszystkie owoce świata i gdybym mogła wybrać sobie tylko jeden, z pewnością mój wybór byłby oczywisty. Wybrałabym agrest. Nie wiem dlaczego, ale tak było zawsze. Agrest darzę od dzieciństwa wielką miłością. Ten miękki. Dojrzały. Galaretowaty w środku. Nie miałam umiaru, mogłam go zjeść w dowolnych ilościach. Niestety od kilku lat, jestem tej przyjemności pozbawiona, bowiem tutaj w Anglii, jest on nie do zdobycia. A przynajmniej tak mi się do niedawna wydawało. W marcu, czy w kwietniu, nie pamiętam dokładnie, kupiłam sobie krzak agrestu. Niestety jak do tej pory, nie ma na nim nawet jednego listka i podejrzewam, że już nie będzie(krzaki maliny i porzeczek, obrodziły, przynajmniej w liście, jak na razie). I to było moje pierwsze spotkanie z agrestem na Wyspach. Drugie nastąpiło niedawno, kiedy mój mąż, wrócił z pracy z kubełkiem agrestu. Niestety do jedzenia się nie nadawał kompletnie. Zielony, twardy, kwaśny. Ale do ciasta? Czemu nie. Znalazłam odpowiedni przepis i tak powstało to oto ciasto. Ciasto agrestowo-migdałowe. Pyszna ziarnista konsystencja(to te migdały!) i bardzo kwaśny agrest. Wyśmienite połączenie. Na dodatek ciasto długo utrzymuje świeżość. Polecam.
Ciasto agrestowo-migdałowe


  Ciasto agrestowo-migdałowe

  • 125 g masła, miękkiego
  • 200 g drobnego cukru
  • 3 duże jajka, roztrzepane
  • 75 g mąki, przesianej
  • 75 g mielonych migdałów
  • 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 350 g agrestu, bez korzonków i ogonków
  • 35 g płatków migdałowych
  • 1 łyżka cukru pudru, do posypania

Piekarnik nastawiamy na 190 st C. Masło i 125 g cukru ubijamy do białości. Dodajemy jajka, po jednym, dobrze ubijając. Dodajemy mąkę, migdały i proszek do pieczenia, mieszamy łyżką. Ciasto przekładamy do wysmarowanej tłuszczem tortownicy o wymiarach 20 cm.

Agrest mieszamy z pozostałym cukrem(75 g) i wykładamy na wierzch ciasta. Pieczemy 20, 25 minut. Po tym czasie ciasto posypujemy płatkami migdałowymi i pieczemy jeszcze 10 minut. Pozostawiamy w foremce do ostygnięcia. Przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.
Przepis znalazłam na stronie sklepu Waitrose

Ciasto agrestowo-migdałowe
Ciasto agrestowo-migdałowe

Komentarze

  1. przedwczoraj zjadałam pierwsze agrestowe kuleczki. jeszcze kwaśne, zrywane prosto z krzaczka. jeszcze tydzień i będą cudownie dojrzałe. najpyszniejsze. i też upiekę ciasto!

    OdpowiedzUsuń
  2. lubię agrest i właśnie zastanawiam się co by tu z niego wymyślić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ewenko zapisuję przepis i mam nadzieję, że uda mi się jutro kupic agrest :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowne ciasto! Uwielbiam agrest. Zawsze go lubiłam, ale ciasta nigdy z nim nie piekłam. Zapisuję przepis, moze skorzystam?;))
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ja agrest tez uwielbiam ,ale mam tak z wszystkimi owocami :D

    OdpowiedzUsuń
  6. upiekę na pewno, pięknie się prezentuję!
    pozdrawiam i dziękuję za cudowny przepis:*

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawi mnie połączenie migdałów i agrestu. Chętnie przepis wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  8. fajny i ciekawy przepis na ciasto! i wyglada smakowicie :) musze przyznac ze jeszcze nigdy nie uzylam agrestu do ciasta, dlaczego? nie wiadomo, ale teraz wyprobuje... pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Asieja, oj Asiejko, to Ci zazdraszczam dostepu do takiego krzaczka;)

    Olciaky, o tak!:)

    Paula, polecam to ciasto, choc jak dla mnie, najlepszy agrest na surowo!:)

    Kasia, polecam bardzo:)

    Majano, czekam na Twój wpis;))

    Margot, a u mnie to bywa roznie, za niektorymi owocami, to nie przepadam;)

    Beata, polecam!:)

    Patka, polaczenie warte sprobowania, polecam!:)

    Ania, dziekuje:)

    Aga, to byl tez moj pierwszy raz i pewnie tylko dlatego, ze nie dalo sie go zjesc na surowo;) Polecam i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Z różnych przyczyn w ogóle nie używam proszku do pieczenia, a jest mnóstwo fajnych ciast, które chciałabym zrobić ale w przepisie jest właśnie proszek. Próbowałam zastąpić go wódką bo gdzieś wyczytałam, że działa podobnie ale jakoś nie bardzo ten zamiennik zadziałał. Także generalnie jak tylko widzę, że w przepisie jest proszek od razu szukam innego. Aż zobaczyłam przepis na To ciasto: agrestowo-migdałowe, i stwierdziłam, że muszę je zrobić. Dodałam z tej desperacji zamiast proszku, drożdze instant - tyle ile proszku w przepisie tyle drożdży - i wyszło pyszne! Dodałam jedynie, właściwie nie wiem czemu, nieco więcej mąki. Zastanawiam się tylko czy nie łamię jakichś zasad sztuki kulinarnej ;) Albo, że to może jakoś niezdrowo łączyć w takich proporcjach, z takimi składnikami drożdże zamiast proszku. Nie mam pojęcia... Z pewnością różni się też smakiem ciacho z dodatkiem drożdży. Tak czy inaczej, dziękuję za ten przepis bo otworzył przede mną nową gamę ciast pseudo-drożdżowych ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. super ;D tez kocham agrest;)) kiedy sie juz zainteresowałam kulinarnymi odnajduje tyle znakomitych przepisów, ze nie ma szans ich wszystkich wypróbowac ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Świetne ciasto z agrestem musi smakować znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)

Popularne posty z tego bloga

Surówka z selera korzeniowego

Bardzo soczysta i winna surówka z selera korzeniowego. Dwa składniki seler i jabłko starte na drobnej tarce przyprawione sokiem z cytryny, odrobiną cukru i sporą ilością pieprzu. Całość wymieszana ze śmietaną. Jedna z moich ulubionych surówek. Świetna do mięs.




Surówka z selera korzeniowego



pół dużego selera, obranego2 jabłka, obrane i pozbawione gniazd nasiennychsok z cytryny, do smaku1/2 łyżeczki cukrusól, do smakudużo świeżo zmielonego pieprzu2 kopiaste łyżki śmietany (możne dodatkowo dodać 1 łyżeczkę majonezu)
Seler i jabłka ścieramy na tarce o drobnych oczkach do dużej miski. Skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy cukier, pieprz, sól. Mieszamy. Dodajemy śmietanę i dokładnie mieszamy.

Wilgotne ciasto czekoladowe

Wilgotne ciasto czekoladowe dołączyło do kolekcji moich czekoladowych ciast, która jest już całkiem spora, bo nie ukrywam, że ciasta czekoladowe należą do moich ulubionych. To proste w przygotowaniu czekoladowe ciasto jest nie tylko wilgotne, ale też i bardzo smaczne. Wilgotny biszkopt jest przełożony czekoladowo-śmietankową polewą, co sprawia, że ciasto jest jeszcze bardziej wilgotne. Zjada się naprawdę z wielką przyjemnością.



Wilgotne ciasto czekoladowe



250 g ciemnej czekolady 250 g masła5 jajek50 g jasnego cukru muscovado125 g mąki samorosnącej (lub zwykła z 1 łyżeczką proszku do pieczenia i małą szczyptą soli)75 g mielonych migdałów
Masa czekoladowa:
150 ml śmietanki kremówki (double cream)150 g ciemnej czekolady, połamanej
Czekoladę i masło umieszczamy w misce nad parującą woda i rozpuszczamy.
Jajka i cukier ubijamy, aż lekko zgęstnieją. Do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę, migdały oraz rozpuszczoną czekoladę i mieszamy, aż składniki będą równomiernie połączone.
Piekarnik nagr…

Babka maślana

Bardzo smaczna i wilgotna maślana babka. Ucierana, pół na pół mąka pszenna z ziemniaczaną, z bardzo ciekawą maślaną polewą, która powoduje, że babka jest nietuzinkowa. Idealna na świąteczny stół. Polecam nie tylko amatorom maślanych wypieków





Babka maślana




ciasto:


300 g masła, miękkiego300 g drobnego cukru2 łyżeczki drobno startej skórki z cytryny175 g mąki pszennej175 g mąki ziemniaczanej1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 6 jajek, roztrzepanych2 łyżki mleka

maślana polewa:

100 g drobnego cukru50 g masła1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Piekarnik nagrzewamy do 180 st C. Przygotowujemy foremkę na babkę - dokładnie smarujemy rozpuszczonym masłem i posypujemy mąką.
Przygotowujemy ciasto. Masło i cukier ubijamy do białości. Mieszamy z cytrynową skórką. W oddzielnej misce przesiewamy mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Do masy maślanej dodajemy stopniowo po jajku i ubijamy. Łączymy z mąką a na koniec dodajemy mleko i dobrze mieszamy. Masę przekładamy do przygotowanej foremki …