środa, 14 lipca 2010

Młoda kapusta z zasmażką na maśle


Co roku z wielkim podekscytowaniem czekam na młodą kapustę. To wszak jedno z najpyszniejszych dań letnich. I choć mam swój sposób na przyrządzenie młodej kapusty , to z wielką ciekawością przeglądałam przypisy, które ukazywały się na kulinarnych blogach.
Tym razem postanowiłam wypróbować sposób, w jaki robi ją Olga ze Smaku Imprezy. Kapusta jest bardzo delikatna, z dużą ilością cebuli i koperku, z zasmażką przyrządzona na maśle. Robiłam ją już dwukrotnie. Za każdym razem zjadana była z wielkim apetytem. A o niewielką część, która zostawała na później, toczyły się prawie bitwy;) Pycha.
Młoda kapusta z zasmażką na maśle

 Młoda kapusta z zasmażką na maśle

  • 2 główki młodej kapusty(razem ok 1,5 kg)
  • 4 duże cebule
  • pęczek koperku
  • 100 g masła
  • 2 kopiaste łyżki mąki
  • sól i pieprz
  • ziele angielskie
  • liść laurowy

Kapustę szatkujemy dość grubo. Wrzucamy do garnka i ugniatamy. Dodajemy pokrojoną w kostkę cebulę, ziele angielskie, liść laurowy. Doprawiamy pieprzem i solą. Zalewamy wodą(ok.1,5 litra). Gotujemy do miękkości kapusty, ok 30 minut. W międzyczasie przygotowujemy zasmażkę. Masło rozpuszczamy na patelni, dodajemy mąkę i zasmażamy. Zrumienioną zasmażkę dodajemy do kapusty i chwilkę gotujemy. Do gotowej kapusty dodajemy posiekany koperek i mieszamy. Podajemy z chlebem lub ziemniakami.

6 komentarzy:

  1. taka kapusta może dla mnie obiad stanowić, nic więcej mi do szczęścia nie potrzeba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. cudowny to smak. ja najbardziej lubię tą ugotowaną przez Mamę.

    OdpowiedzUsuń
  3. moja Babcia taką robiła...pycha!

    OdpowiedzUsuń
  4. Raz jadłam u znajomej i była przebajeczna. Poxniej próbowała odtworzyc, ale to nie było to. Spróbuje z Twojego przepisu bo brzmi i wygląda bardzo smacznie

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)