sobota, 11 grudnia 2010

Ryba po grecku

Ryba po grecku, to jedno z bardziej lubianych dań świątecznych. Robię ją bardzo rzadko, bo zazwyczaj tylko raz w roku. A przydałoby się częściej, bo ryba po grecku jest naprawdę bardzo smaczna. Wbrew pozorom nie jest to pracochłonne danie i nawet początkujący kucharz da sobie z nim radę. Smażone filety rybne w połączeniu z duszonymi warzywami korzeniowymi - pyszności!
Przepis na podstawie przepisu z książeczki "Danie i przysmaki świąteczne" A. Stradeckiej

Ryba po grecku

 Przepis na rybę po grecku

  • 1 kg filetów rybnych(użyłam rdzawca)
  • 2 duże marchewki
  • 2 pietruszki
  • 1 seler
  • 2 duże cebule
  • 1/2 szklanki oleju
  • 3 łyżki koncentratu pomidorowego
  • 1 jajko
  • 3 łyżki maki
  • 2 łyżki posiekanego szczypiorku
  • pieprz, sól, papryka i cukier do smaku

Filety kroimy na kawałki, solimy, obtaczamy w roztrzepanym jajku i mące, rumienimy na połowie rozgrzanego oleju. Marchewkę, pietruszkę i seler, myjemy, obieramy, płuczemy i ścieramy na tarce do jarzyn lub kroimy w słupki. Cebulę obieramy, kroimy w słupki lub w kostkę. Rozgrzewamy resztę oleju, wrzucamy przygotowane warzywa i dusimy na małym ogniu, uważając aby się nie przyrumieniły. Gdy zmiękną dodajemy 1/3 szklanki wody, koncentrat pomidorowy, doprawiamy solą, cukrem, pieprzem i papryką. Dokładnie mieszamy i łączymy z usmażoną rybą. Dusimy pod przykryciem na małym ogniu ok 15 minut.

10 komentarzy:

  1. Uwielbiam rybe po grecku. Zamierzam zrobić na święta.
    Najczęściej jem przygotowanego w ten sposób dorsza, a o rdzawcu jeszcze nie slyszałam,ale zaraz sobie wygooglam;)
    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Rdzawiec to taki brat dorsza jest;) Bardzo popularny tutaj. Pozdrawiam Cie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. rybka totalnie mi nie znana. po grecku- klasyka świąteczna;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ooo...
    ryba po grecku zawsze jest na moim stole.
    dziwne, bo ryba "po grecku", a w wielu domach to tradycyjna potrawa polska xd

    OdpowiedzUsuń
  5. Aaa, brat dorsza !:)) To na pewno przepyszny :))
    Pozdrowienia Ewenko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. W mojej rodzinie to przepis baardzo lubiany.
    Ja najbardziej lubię z niego samą rybę, warzywa jednak jakoś tak...hmm, powiedzmy, na boku :P

    OdpowiedzUsuń
  7. to jedno z moich ulubionych rybnych dań :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ryba po grecku to dla mnie typowe swiateczne danie, az mi choinka zapachnialo :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Panna Malwina, tutaj ta rybka to taki mintaj;)

    Karmelitka, zestaw warzyw wybitnie polski, z Grecją to tylko nazwę ma wspólną;)

    Arven, a ja tam i warzywa lubię!...;)

    Paula, bo to dobra ryba:)

    Monikucha, w sumie to i ja najczęściej w okołoświątecznych okresach ją jadam:)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)