wtorek, 6 września 2011

Chlebek bananowy wg Sophie Dahl

To moje siódme bananowe ciasto na blogu! Tak, nie ma co ukrywać, lubię bananowe ciasta. Ten przepis na chlebek bananowy, autorstwa Sophie Dahl, widziałam już na niejednym blogu, choć w wersji ze zmniejszoną ilością cukru. Sophie Dahl cukru się nie boi, jak widać, a ciasto choć słodkie(ale nie za słodkie) jest pyszne. Błyskawiczne i bardzo łatwe do zrobienia. Jak każde bananowe długo utrzymuje swą świeżość, choć tak naprawdę, trudno to sprawdzić, bo ciasto za szybko znika.

Chlebek bananowy wg Sophie Dahl

Polecam też inne, równie pyszne, bananowe ciasta:

Ciasto marchewkowo-bananowe
Dwukolorowe ciasto bananowe
Ciasto czekoladowo-bananowe
Karaibski chlebek-bananowy
Ciasto czekoladowo-bananowe z kruszonką
Chlebek bananowo-kokosowy z czereśniami


Chlebek bananowy wg Sophie Dahl

  • 75 g miękkiego masła, plus dodatkowo do natłuszczania
  • 4 dojrzałe banany, rozgniecione
  • 200 g(1 szklanka) brązowego cukru(soft brown)
  • 1 jajko, roztrzepane
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 1 łyżeczka sody
  • szczypta soli
  • 170 g(1 1/2 szklanki) mąki


Piekarnik nastawiamy na 180 st C Natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia keksówkę o wymiarach 23 na 13 cm.
Rozgniecione banany umieszczamy w dużej misce. Mieszamy z masłem, cukrem, jajkiem i ekstraktem z wanilii. Dodajemy sodę i sól. Na koniec mieszamy z mąka. Wylewamy ciasto do foremki i pieczemy ok 1 godziny.
Przepis z książki Sophie Dahl "Miss Dahl's voluptuous delights"

22 komentarze:

  1. Przepyszny! Zrobilam go w zeszla sobote na sniadanie (do masy bananowej dodalam pokruszona czekolade) :) Niebo w gebie!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. oH, ten chlebek bananowy juz za mna chodzi odkad wyczailam go u Liski ... :)
    Twoj post jeszcze tylko mnie utiwrdzil ze nie warto juz dluzej zwlekac tylko wziasc sie do roboty i go upiec :) Tymbardziej ze robi sie go blyskawicznie....

    pozdrawiam cieplo!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robilam i bardzo nam smakowal :) I masz racje, trudno sprawdzic czy zachwuje dlugo swiezosc :) U nas znika jeszcze tego samego dnia :))

    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. To chyba moje ulubione ciasto bananowe. A za Sophie przepadam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę się kiedyś pokusić o zrobienie takiego chlebka;)pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  6. 'Jak każde bananowe długo utrzymuje swą świeżość, choć tak naprawdę, trudno to sprawdzić, bo ciasto za szybko znika. ' hahah to prawda, u mnie też zniknęło w ekspresowym tempie :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo lubię wypieki z bananami, dawno nie robiłam chlebka bananowego, a mam na niego ochotę.
    Mam pytanie co do ilości mąki jaka należy dać do ciasta: 170 g czy półtorej szklanki. Z tego co wiem to 170 g mąki pszennej = 1 szklanka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię bananowy chlebek ;-)
    Ślicznie wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  9. widzisz ewenko, a ja jeszcze ani jednego chlebka bananowego nie upiekłam... kiedyś zrobiłam muffiny bananowo-kokosowe i nie zachwyciło mnie połączenie tych smaków, ale może chleb o samym smaku bananów jest lepszy?

    OdpowiedzUsuń
  10. O tak chlebek bananowy to ja moge zawsze i o każdej porze;)

    OdpowiedzUsuń
  11. jak się kocha banany to trzeba upiec chlebek bananowy. Dobrze kombinuję? Wygląda pysznie. Jutro idę po banany i dam znać, jak się udało:-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny,piękny! Nie dziwię się,ze tak lubisz bananowe ciasta. Są takie pyszne.
    Chlebek z tego przepisu wygląda bardzo kusząco, musze kiedyś go upiec.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ostatnio robiłam taki chlebek - istna rozkosz dla podniebienia! Wytrzymał zaledwie nieco ponad dobę... Zdecydowanie mój ulubiony wypiek. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Twój chlebek wygląda tak apetycznie! Ja też wkrótce dołączę do coraz szerszego grona wielbicieli chlebka bananowego, dzisiaj kupuje banany:)

    OdpowiedzUsuń
  15. To chyba najpopularniejszy przepis na chlebek bananowy i słusznie, bo jest wspaniały!
    Twój wyszedł przepięknie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  16. chodzi za mna juz jakis czas taki chlebek i chyba sie skusze bo bardzo lubie bananowe wypieki:)

    OdpowiedzUsuń
  17. chlebek bananowy to od niedawna jeden z naszych ulubionych ciast :) jest przepyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Znam Ci ja go znam:) I lubię i robię - najlepiej zimą:)

    OdpowiedzUsuń
  19. bananowe chlebki kojarzą mi się z ciepłem i z czymś pysznym.

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  21. Uwielbiam go,
    pozdrowienia cieplutkie Ewenko!

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)