niedziela, 21 marca 2010

Jajka faszerowane marchewką


Kolejne faszerowane jajka, bo mogłabym je jeść i jeść i jeść. Tym razem z marchewką i wykwintnym, jak dla mnie, dodatkiem orzechów włoskich. Marchewka sprawia, że jajka są lekko słodkie, co może w zestawie z jajkiem jest nieco egzotyczne, ale zapewniam, że miłośnikom jajek, będą smakować. Tak jak i mnie.
Jajka faszerowane marchewką

Przepis na jajka faszerowane marchewką

  • 6 jaj
  • duża marchewka
  • łyżka śmietany
  • 1 1/2 łyżki zmielonych orzechów włoskich
  • 1 łyżka drobno posiekanej natki pietruszki
  • cukier, sól

Obraną marchewkę gotujemy w małej ilości posolonej i posłodzonej wody. Studzimy. Jaja gotujemy na twardo, studzimy, obieramy, przecinamy na pół i wyjmujemy żółtka, tak by nie uszkodzić białek. Żółtka mielimy w maszynce razem z zimną marchewką, dodajemy orzechy, śmietanę i natkę. Masę solimy i mieszamy. Napełniamy nią białka.
 Przepis z książeczki "Wielkanocne potrawy kuchni domowej"

Kuchnia Wielkanocna 2010

6 komentarzy:

  1. oryginalne :) moje najulubieńsze to faszerowane pieczarkami...
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też mógłbym jeść jajka faszerowane bez końca;-)
    Fajny pomysł, którego wcześniej nie znałem.
    Z pewnością kiedyś wypróbuję;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, bardzo mi się podoba ten pomysł, bo ja uwielbiam jajka!:))

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmmmm wygląda obłędnie !!!

    OdpowiedzUsuń
  5. też ostatnio robiłam jaja faszerowane, fajnie brzmi z tą marchią, chętnie spróbuje, może dodam sezamu bo wiem, że marchew i sezam swietnie razem pasują

    OdpowiedzUsuń
  6. Mynolino, z pieczarkami też uwielbiam:)

    Grumko, no i ja mam tak samo, to takie pyszne jedzenie. A przepis polecam:)

    Majanko, koniecznie wypróbuj:)

    Ivon, dziękuję;)

    Aga, ja to nie taka eksperymentatorka jak Ty, ale jak mówisz, że sezam by pasował, to pewnie to prawda. A Twoje faszerowane też mi się podobają:)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)