Przejdź do głównej zawartości

Blondies z masłem arachidowym

Dość szybkie i bardzo smaczne blondies z masłem arachidowym, dla amatorów słono-słodkich kombinacji. Bardzo podobne do popularnych batoników, przynajmniej w fazie początkowej robienia ciasta, potem po upieczeniu, ten arachidowy smak nie jest już tak bardzo wyrazisty. Zagapiłam się trochę z pieczeniem i ciut za długo trzymałam w piekarniku(mam zasadę zawsze wcześniej niż w przepisowym czasie pieczenia, sprawdzać patyczkiem stan ciasta), choć i tak krócej niż w przepisie i ciasto było ciut jak dla mnie za suche(brownies jednak powinno być jak dla mnie maziste) ale blondies i tak było smaczne a niespodziewanym gościom bardzo smakowało.
 
Blondies z masłem arachidowym


Blondies z masłem arachidowym
  • 100 g masła, miękkiego plus dodatkowo do natłuszczenia
  • 150 g masła z orzeszków ziemnych(crunchy peanut butter)
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 175 g drobnego cukru
  • 1 jajko
  • 75 g białej czekolady, plus dodatkowo do dekoracji
  • 75 g orzechów włoskich, posiekanych(u mnie pecan)
  • 125 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • ciemna czekolada, rozpuszczona, do dekoracji

Piekarnik nastawiamy na 170 st C i natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia foremkę kwadratową o bokach 20 cm.
W dużej misce, ubijamy masło i masło orzechowe aż będzie kremowe. Dodajemy wanilię, cukier i jajko, i ubijamy do białości.
Dodajemy białą czekoladę i pokrojone orzechy.
Mieszamy z przesianą mąką i proszkiem do pieczenia.
Masę przekładamy do przygotowanej foremki i wygładzamy wierzch. Pieczemy przez ok 40 minut(piekłam jakieś 35 minut, ale i to za długo, bo ciasto było jednak za bardzo wysuszone. Prawdopodobnie 25-30 minut byłoby wystarczające)
Studzimy w foremce. Dekorujemy kawałkami białej czekolady i orzechami oraz robimy czekoladowe esy-floresy(najlepiej za pomocą papierowego rożka, lub woreczka foliowego z odciętym rogiem).
 Przepis z książki Eric Lanlard "Home Bake"

Blondies z masłem arachidowym

Blondies z masłem arachidowym

Komentarze

  1. pyszności i jeszcze Twinings do tego :) cudny pomysł na popołudniowy relaks :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha! Blondies jeszcze nie robiłam. Odbijasz się w łyżeczkach z ślicznym wzorkiem- dzień dobry:):):)

    OdpowiedzUsuń
  3. ale świetny przepis i jak ładnie ciasto się prezentuje

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam :) jeśli z orzechami (masłem orzechowym) to coś na pewno dla mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja się właśnie zastanawiam co upiec i z listy składników brakuje mi tylko białej czekolady ;/

    OdpowiedzUsuń
  6. aż ślinkę przełykam ,cudnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń
  7. z masłem arachidowym zawsze:)mniam!!

    OdpowiedzUsuń
  8. wszystko co z masłem orzechowym jest pyszne!
    i ta biała czekolada... cudownie wygląda! ; )

    OdpowiedzUsuń
  9. Skoro piszesz że nie jest maziste, to chyba je zrobię ;-) Jak dla mnie właśnie ten zakalec w brownie/blondies jest porażający, naprawdę!

    OdpowiedzUsuń
  10. jeszcze nie robiłam blondies, czas spróbować (:

    OdpowiedzUsuń
  11. Jesli dla amatorow slodko-slonych smakow, to znaczy, ze dla mnie. Wygladaja naprawde pieknie, a te czekoladowe kleksy na wierzchu sa bardzo artystyczne.

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajne ciacho! Nigdy nie robiłam blondies, a czuję,ze Twoja propozycja bardzo by mi posmakowała Ewenko.
    Ściskam ciepło:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mmm... masło orzechowe w blondies? Rozkosznie!

    OdpowiedzUsuń
  14. Kini, dobre było, dobre, i ciastka i herbatka:)

    Ewelajna, ...a dzień dobry, dzień dobry;))) A blondies polecam, spróbuj:)

    Margot, dziękuję Ci Margociu:)

    Aga, o tak:)

    Desperate, dzięki:)

    Zauberi, jeśli lubisz masełko, to na pewno dla Ciebie, polecam!:)

    Kasia, myślę, że czekoladę już kupiłaś i będziesz piekła...;)

    Magda K, dzięki:)

    Trzcinowisko, jeśli tak lubisz, to na pewno ciasto by Ci posmakowało:)

    Słodkosłona, polecam więc:)

    Arven, brownies, z dobrego przepisu, nawet jak jest maziste, jest pyszne, wiem co mówię, bo już wiele brownies mam za sobą:-)(niektóre takie, które mi nie smakowały za bardzo - gliniastomaziste) Polecam Ci przepisy na brownies z mojego bloga: z malinami i białą czekoladą,z pomarańczami i białą czekoladą lub pecan brownies. Są naprawdę pyszne! A poza tym, zawsze możesz dłużej je piec:)
    A te oto blondies maziste nie jest, bo za długo pieczone;-)

    Danusia, polecam:)

    Maggie, polecam, bo arachidowy smak wyraźny:) Dziękuję, że w moich esach-floresach dostrzegłaś artyzm;-D

    Majana, oj na pewno Majanko, znam Twój ciastowy gust!:)
    Ściskam Cię również:)

    Zaytoon, oj tak, tak:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)

Popularne posty z tego bloga

Surówka z selera korzeniowego

Bardzo soczysta i winna surówka z selera korzeniowego. Dwa składniki seler i jabłko starte na drobnej tarce przyprawione sokiem z cytryny, odrobiną cukru i sporą ilością pieprzu. Całość wymieszana ze śmietaną. Jedna z moich ulubionych surówek. Świetna do mięs.




Surówka z selera korzeniowego



pół dużego selera, obranego2 jabłka, obrane i pozbawione gniazd nasiennychsok z cytryny, do smaku1/2 łyżeczki cukrusól, do smakudużo świeżo zmielonego pieprzu2 kopiaste łyżki śmietany (możne dodatkowo dodać 1 łyżeczkę majonezu)
Seler i jabłka ścieramy na tarce o drobnych oczkach do dużej miski. Skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy cukier, pieprz, sól. Mieszamy. Dodajemy śmietanę i dokładnie mieszamy.

Wilgotne ciasto czekoladowe

Wilgotne ciasto czekoladowe dołączyło do kolekcji moich czekoladowych ciast, która jest już całkiem spora, bo nie ukrywam, że ciasta czekoladowe należą do moich ulubionych. To proste w przygotowaniu czekoladowe ciasto jest nie tylko wilgotne, ale też i bardzo smaczne. Wilgotny biszkopt jest przełożony czekoladowo-śmietankową polewą, co sprawia, że ciasto jest jeszcze bardziej wilgotne. Zjada się naprawdę z wielką przyjemnością.



Wilgotne ciasto czekoladowe



250 g ciemnej czekolady 250 g masła5 jajek50 g jasnego cukru muscovado125 g mąki samorosnącej (lub zwykła z 1 łyżeczką proszku do pieczenia i małą szczyptą soli)75 g mielonych migdałów
Masa czekoladowa:
150 ml śmietanki kremówki (double cream)150 g ciemnej czekolady, połamanej
Czekoladę i masło umieszczamy w misce nad parującą woda i rozpuszczamy.
Jajka i cukier ubijamy, aż lekko zgęstnieją. Do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę, migdały oraz rozpuszczoną czekoladę i mieszamy, aż składniki będą równomiernie połączone.
Piekarnik nagr…

Babka maślana

Bardzo smaczna i wilgotna maślana babka. Ucierana, pół na pół mąka pszenna z ziemniaczaną, z bardzo ciekawą maślaną polewą, która powoduje, że babka jest nietuzinkowa. Idealna na świąteczny stół. Polecam nie tylko amatorom maślanych wypieków





Babka maślana




ciasto:


300 g masła, miękkiego300 g drobnego cukru2 łyżeczki drobno startej skórki z cytryny175 g mąki pszennej175 g mąki ziemniaczanej1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 6 jajek, roztrzepanych2 łyżki mleka

maślana polewa:

100 g drobnego cukru50 g masła1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Piekarnik nagrzewamy do 180 st C. Przygotowujemy foremkę na babkę - dokładnie smarujemy rozpuszczonym masłem i posypujemy mąką.
Przygotowujemy ciasto. Masło i cukier ubijamy do białości. Mieszamy z cytrynową skórką. W oddzielnej misce przesiewamy mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Do masy maślanej dodajemy stopniowo po jajku i ubijamy. Łączymy z mąką a na koniec dodajemy mleko i dobrze mieszamy. Masę przekładamy do przygotowanej foremki …