Przejdź do głównej zawartości

Pancakes czyli amerykańskie naleśniki z mango

Śniadanie na słodko??... Nie przejęłam się tonem zdziwienia w głosie i grymasem lekkiej niechęci na twarzy. Korzystając z wolnego dnia usmażyłam pancaksy. Na śniadanie. Wkroiłam w nie owoc mango, przyozdobiłam kleksem jogurtu i plastrami tego słonecznego owocu... i podałam. Reakcja??...
Chyba wyrósł poważny konkurent dla niedzielnej jajecznicy...
Przepis z "Home Cooking" Rachel Allen
Pancakes czyli amerykańskie naleśniki z mango

Pancakes czyli amerykańskie naleśniki z mango
    Pancakes czyli amerykańskie naleśniki z mango
  • 150 g mąki
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 1/4 łyżeczki sody
  • 50 g drobnego cukru
  • 2 jajka
  • 150 g maślanki lub kwaśnego mleka( u mnie jogurt)
  • 25 g masła, rozpuszczonego i wystudzonego
  • 1 duże mango
  • olej do smażenia
  • cukier puder do posypania

Mąkę, proszek do pieczenia i sodę przesiewamy do dużej miski i mieszamy z cukrem. Jajka, maślankę(zsiadłe mleko lub jogurt) oraz rozpuszczone masło ubijamy w innej misce i dodajemy do suchych składników, dalej ubijając na gładką masę.
Masa jest gotowa do smażenia. Możemy placuszki smażyć od razu, lub wstawić na noc do lodówki
Do masy dodajemy pokrojone w kostkę mango i mieszamy.
Patelnię rozgrzewamy, smarujemy cienką warstwą oleju. Nakładamy czubatą łyżkę ciasta(jednorazowo smażymy 4 takie placki) i smażymy ok 1-2 minuty z jednej strony, gdy zaczną pojawiać się bąbelki placki przewracamy za pomocą łopatki i smażymy z drugiej strony, również ok 1-2 minut.
Powtarzamy czynność z pozostałymi plackami. Podajemy posypane cukrem pudrem lub z plastrami mango i kleksem jogurtu(lub śmietany).

Komentarze

  1. Uwielbiam pancakesy odkąd usmażyłam je po raz pierwszy. A z mango jeszcze nie jadłam, trzeba będzie spróbować. Wyglądają przepysznie słonecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. u mnie śniadania na słodko sa rzadkością. a jeśli już to smażę właśnie naleśniki. pysznie wyglądają Twoje ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Super śniadanie:) bardzo lubie mango...nigdy go nie lączyłam z naleśnikami ale jak teraz o tym myślę wychodzi mi: idealnie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. i ja lubię mango, jednak zawsze łączyłam je z indyjskimi słono ostrymi potrawami. Czas na słodkości :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. mniam, mniam... co za pyszne sniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli chodzi o śniadanie, to u mnie tylko na słodko. Na słoność przychodzi czas w porze obiadu i kolacji. ;) Te pancakes wyglądają ogromnie apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam pancakesy:) Pyszne muszą byc z mango. Wiesz,że jeszcze nie robiłam z tym owocem?
    Częstuję sie Ewenko:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ewenko, z mango zapowiadają się pysznie! czy to prawda? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Moje ulubione śniadanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam słodkie śniadania i w ogóle jestem strasznym 'słodyczo-żercą' :)... I cały czas z tym walczę bo... wiadomo, tyłek rośnie ;p

    Za to słodkie śniadania sa u mnie w domu rzadkością - mój mężczyzna zwyczajnie nie lubi, a dla siebie samej nie opłaca mi się robić... Więc najczęściej zamiast pankejków mam... jogurcik :)

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. świetny przepis na śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  12. pyszne placuszki na śniadanko:)

    OdpowiedzUsuń
  13. o, groźne pancakes - jestem koneserką weekendowych jajecznic ;) dla bezpieczeństwa spróbuję słodkiej kolacji z nimi ;) p.s. I bardzo dobrze, że u Ciebie wygrał naleśnikowy dyrektoriat, podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Barbara, dziękuję Ci bardzo, ja dopiero je oswajam;)

    Panna Malwinna, u mnie praktycznie nigdy nie było na słodko, ale wygląda na to, że to się zmieni...;)

    Trzcinowisko, to jak lubisz mango, to polecam:)

    Vanilla, ja osobiście rzadko jadam, w wytrawnych daniach jeszcze nie próbowałam:)

    Aga, wszystkim smakowało:)

    Zayton, no u mnie niestety były nawyki nie jadania sniadań, a już na słodko, to może tylko w dzieciństwie, pora chyba to zmienić;)

    Majanko, nie dziwota, jesteś przecież pankejkową mistrzynią, a zmango polecam Ci wypróbować:) Jak na razie, prosze bardzo, częstuj się:)

    Paula, sądząc po prawie wojnie o naleśniki;), to prawda!...:)

    Agata, to grono miłośników, widzę jest większe!...:)

    Nat, u mnie słodkich śniadań nigdy praktycznie nie było, ba, śniadań ostatnio wogóle nie było, ale ja to zmieniam, i sam jogurcik jest bardzo często:)

    Duś, polecam:)

    Atniko, pewnie, że pyszne:)

    Magda, u mnie niedzielna jajecznica, to praktycznie obowiązek, ale jak widać i przyzwyczajenia można zmienić, jeśli zaserwuję się coś smacznego:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)

Popularne posty z tego bloga

Surówka z selera korzeniowego

Bardzo soczysta i winna surówka z selera korzeniowego. Dwa składniki seler i jabłko starte na drobnej tarce przyprawione sokiem z cytryny, odrobiną cukru i sporą ilością pieprzu. Całość wymieszana ze śmietaną. Jedna z moich ulubionych surówek. Świetna do mięs.




Surówka z selera korzeniowego



pół dużego selera, obranego2 jabłka, obrane i pozbawione gniazd nasiennychsok z cytryny, do smaku1/2 łyżeczki cukrusól, do smakudużo świeżo zmielonego pieprzu2 kopiaste łyżki śmietany (możne dodatkowo dodać 1 łyżeczkę majonezu)
Seler i jabłka ścieramy na tarce o drobnych oczkach do dużej miski. Skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy cukier, pieprz, sól. Mieszamy. Dodajemy śmietanę i dokładnie mieszamy.

Wilgotne ciasto czekoladowe

Wilgotne ciasto czekoladowe dołączyło do kolekcji moich czekoladowych ciast, która jest już całkiem spora, bo nie ukrywam, że ciasta czekoladowe należą do moich ulubionych. To proste w przygotowaniu czekoladowe ciasto jest nie tylko wilgotne, ale też i bardzo smaczne. Wilgotny biszkopt jest przełożony czekoladowo-śmietankową polewą, co sprawia, że ciasto jest jeszcze bardziej wilgotne. Zjada się naprawdę z wielką przyjemnością.



Wilgotne ciasto czekoladowe



250 g ciemnej czekolady 250 g masła5 jajek50 g jasnego cukru muscovado125 g mąki samorosnącej (lub zwykła z 1 łyżeczką proszku do pieczenia i małą szczyptą soli)75 g mielonych migdałów
Masa czekoladowa:
150 ml śmietanki kremówki (double cream)150 g ciemnej czekolady, połamanej
Czekoladę i masło umieszczamy w misce nad parującą woda i rozpuszczamy.
Jajka i cukier ubijamy, aż lekko zgęstnieją. Do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę, migdały oraz rozpuszczoną czekoladę i mieszamy, aż składniki będą równomiernie połączone.
Piekarnik nagr…

Babka maślana

Bardzo smaczna i wilgotna maślana babka. Ucierana, pół na pół mąka pszenna z ziemniaczaną, z bardzo ciekawą maślaną polewą, która powoduje, że babka jest nietuzinkowa. Idealna na świąteczny stół. Polecam nie tylko amatorom maślanych wypieków





Babka maślana




ciasto:


300 g masła, miękkiego300 g drobnego cukru2 łyżeczki drobno startej skórki z cytryny175 g mąki pszennej175 g mąki ziemniaczanej1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 6 jajek, roztrzepanych2 łyżki mleka

maślana polewa:

100 g drobnego cukru50 g masła1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Piekarnik nagrzewamy do 180 st C. Przygotowujemy foremkę na babkę - dokładnie smarujemy rozpuszczonym masłem i posypujemy mąką.
Przygotowujemy ciasto. Masło i cukier ubijamy do białości. Mieszamy z cytrynową skórką. W oddzielnej misce przesiewamy mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Do masy maślanej dodajemy stopniowo po jajku i ubijamy. Łączymy z mąką a na koniec dodajemy mleko i dobrze mieszamy. Masę przekładamy do przygotowanej foremki …