Przejdź do głównej zawartości

Placki ziemniaczano-cukiniowe

Ostatnio do mojego sklepowego wózka, trafiły kolejne cukinie. W poszukiwaniu jakiegoś pomysłu na nie, zawędrowałam na forum cincin, gdzie znalazłam ten przepis, który posłużył mi jako inspiracja do usmażenia tych pysznych, jak dla mnie, placków. Placki ziemniaczano-cukiniowe bardzo przypominają zwykłe placki ziemniaczane, które uwielbiam, ale konsumując te, z dodatkiem cukinii, stwierdziłam, że są nawet od nich lepsze. Można je jeść ze śmietaną, jakimś sosem, bez niczego, a nawet z...cukrem. Tak, to mój sposób na placki ziemniaczane, który i w przypadku tych ziemniaczano-cukiniowych placków się sprawdził. Polecam.

Placki ziemniaczano-cukiniowe


Placki ziemniaczano-cukiniowe

    Placki ziemniaczano-cukiniowe
  • ok 1 kg ziemniaków
  • 400 g cukinii (3 małe)
  • sok z cytryny
  • 3-4 ząbki czosnku
  • 50 g (1/2 szklanki) g sera cheddar
  • 1/2 szklanki mąki
  • 2 jajka
  • mały pęczek pietruszki
  • 1 łyżeczka soli
  • 1/2 łyżeczki pieprzu
  • 1/2 łyżeczki cukru
  • olej do smażenia

Ziemniaki i cukinię ścieramy na tarce na grubych oczkach. Bardzo dokładnie odciskamy. Do dobrze odciśniętych warzyw dodajemy pozostałe składniki i dokładnie mieszamy. Na patelni rozgrzewamy olej i na gorący kładziemy po łyżce masy. Smażymy z obu stron, aż placuszki będą przyrumienione. Nadmiar tłuszczu można usunąć kładąc placki na papierowych ręcznikach.

Komentarze

  1. takie placki najbardziej smakują mi latem. z naszej cukinii z ogrodu i z naszych ziemniaków.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygladaja przepysznie! Też je robiłam i wiem , jakie są smaczne:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam ziemniaczane i cukiniowe ale nie łączyłam tych smaków razem. A widać że warto spróbować bo napewno są pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie robiłam takich.
    Ale zwykłe placki ziemniaczane mi smakują więc te muszą być też dobre.

    OdpowiedzUsuń
  5. biorę i to w ciemno;) wyglądają bossskooo

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam cukinię. Twoje placuszki Ewenko bardzo do mnie przemawiają, chętnie bym takie zjadła.
    Śliczne zdjecia!:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Są rzeczy których nie cierpię...np.placki ziemniaczane..nie wiem czemu i wiem że to dziwne...ale kocham placki z cukinii...może twoja propozycja sprawiłaby że polubie kompromis? Zawsze to by był krok naprzód:)
    Bo wyglądaja bosko.

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie w domu to Mama kocha cukinię, więc takie placki tylko dla niej :P Ale sobie zapiszę, a nuż się przyda...

    OdpowiedzUsuń
  9. Super przepis :) Uwielbiam wszelkiego rodzaju placki więc i tych muszę spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  10. placuszki pełne lata ;]
    pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam takie złociste placuszki.. Z dodatkiem cukinii spróbowałem w zeszłym roku..i byłem zachwycony.. Miła odmiana dla tradycyjnych placków ziemniaczanych..
    Pysznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię wszelkie placki! Pysznie wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  13. jadłam kiedyś takie placki, polecam, bardzo dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Zasmakują mojej siostrze :))

    OdpowiedzUsuń
  15. Piekne! Uwielbiam je :) Czesto robie z feta albo z jakims kozim serem; czuje, ze przyszedl czas na powtorke ;)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Asieja, no niestety "swojskich" warzyw nie posiadam, pozostaję mi więc cieszyć się smakiem tych sklepowych:)

    Atina, pyszne są bardzo, będę je często powtarzać:)

    Wiosenka, polecam, z tymi moimi proporcjami są z wyraźnie ziemniaczanym posmakiem, ale jednak różnią się od nich. Pycha!:)

    Desperate, to jak lubisz ziemniaczane, to te na pewno Ci posmakują:)

    Panna Malwinna, bierz! Są pyszne:)

    Majana, dziękuję Ci Majanko:) One takie bardziej w stronę ziemniaka, ale cukinia myślę, że dodaje im takiego specyficznego smaczku:)

    Trzcinowisko, warto spróbować, może stopniowo polubisz i ziemniaczane? Moja córka też nie lubi ziemniaczanych, ale przy tych, specjalnie nie marudziła;)

    Arven, z tymi proporcjami, są dość ziemniaczane, ale dzięki temu może i Tobie posmakują?...:)

    Doctor, polecam bardzo, pyszne!...:)

    Karmelitka, o tak, pyszne!...:)

    Spencer, wiesz co dobre! Dla mnie taki mariaż cukini z ziemniakami to świetne połączenie:)

    Ewa, skoro lubisz placuszki, to polecam bardzo, bo pyszne:)

    Aga-aa, i jaka smaczna konkurencja dla ziemniaczanych;)

    Beata, obłędnie też smakują!...:)

    Aurora, ja myślę, że obie z siostrą byście polubiły:) Polecam!

    Bea, po tych plackach, mam wielką ochotę na próbowanie kolejnych, więc na taką fetową wersję myślę, że też przyjdzie pora. A wiesz, że jak mam cukinię, to zawsze gdzieś przez myśl przymykasz mi Ty, Beo? Bardzo to warzywko mi się z Tobą kojarzy;))
    Pozdrawiam Cię również!

    OdpowiedzUsuń
  17. sa przepyszne;))) serio polecam;)
    dodałam ciut ziarenek smaku:)
    Jammmiiiii xD

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)

Popularne posty z tego bloga

Surówka z selera korzeniowego

Bardzo soczysta i winna surówka z selera korzeniowego. Dwa składniki seler i jabłko starte na drobnej tarce przyprawione sokiem z cytryny, odrobiną cukru i sporą ilością pieprzu. Całość wymieszana ze śmietaną. Jedna z moich ulubionych surówek. Świetna do mięs.




Surówka z selera korzeniowego



pół dużego selera, obranego2 jabłka, obrane i pozbawione gniazd nasiennychsok z cytryny, do smaku1/2 łyżeczki cukrusól, do smakudużo świeżo zmielonego pieprzu2 kopiaste łyżki śmietany (możne dodatkowo dodać 1 łyżeczkę majonezu)
Seler i jabłka ścieramy na tarce o drobnych oczkach do dużej miski. Skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy cukier, pieprz, sól. Mieszamy. Dodajemy śmietanę i dokładnie mieszamy.

Wilgotne ciasto czekoladowe

Wilgotne ciasto czekoladowe dołączyło do kolekcji moich czekoladowych ciast, która jest już całkiem spora, bo nie ukrywam, że ciasta czekoladowe należą do moich ulubionych. To proste w przygotowaniu czekoladowe ciasto jest nie tylko wilgotne, ale też i bardzo smaczne. Wilgotny biszkopt jest przełożony czekoladowo-śmietankową polewą, co sprawia, że ciasto jest jeszcze bardziej wilgotne. Zjada się naprawdę z wielką przyjemnością.



Wilgotne ciasto czekoladowe



250 g ciemnej czekolady 250 g masła5 jajek50 g jasnego cukru muscovado125 g mąki samorosnącej (lub zwykła z 1 łyżeczką proszku do pieczenia i małą szczyptą soli)75 g mielonych migdałów
Masa czekoladowa:
150 ml śmietanki kremówki (double cream)150 g ciemnej czekolady, połamanej
Czekoladę i masło umieszczamy w misce nad parującą woda i rozpuszczamy.
Jajka i cukier ubijamy, aż lekko zgęstnieją. Do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę, migdały oraz rozpuszczoną czekoladę i mieszamy, aż składniki będą równomiernie połączone.
Piekarnik nagr…

Babka maślana

Bardzo smaczna i wilgotna maślana babka. Ucierana, pół na pół mąka pszenna z ziemniaczaną, z bardzo ciekawą maślaną polewą, która powoduje, że babka jest nietuzinkowa. Idealna na świąteczny stół. Polecam nie tylko amatorom maślanych wypieków





Babka maślana




ciasto:


300 g masła, miękkiego300 g drobnego cukru2 łyżeczki drobno startej skórki z cytryny175 g mąki pszennej175 g mąki ziemniaczanej1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 6 jajek, roztrzepanych2 łyżki mleka

maślana polewa:

100 g drobnego cukru50 g masła1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Piekarnik nagrzewamy do 180 st C. Przygotowujemy foremkę na babkę - dokładnie smarujemy rozpuszczonym masłem i posypujemy mąką.
Przygotowujemy ciasto. Masło i cukier ubijamy do białości. Mieszamy z cytrynową skórką. W oddzielnej misce przesiewamy mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Do masy maślanej dodajemy stopniowo po jajku i ubijamy. Łączymy z mąką a na koniec dodajemy mleko i dobrze mieszamy. Masę przekładamy do przygotowanej foremki …