piątek, 12 września 2008

Pierś z kurczaka z miodem i imbirem po chińsku


Chińska kuchnia to do niedawna, była dla mnie "chińska" mieszanka warzywna z kiełkami i egzotycznymi grzybkami usmażona z pokrojonym kurczakiem i podana z ryżem. Tutaj w Anglii, chcąc niechcąc dość regularnie odwiedzaliśmy chiński bufet w miejscowym Chinatown, bo to wielka gratka, dla mojego małżonka, od czasu do czasu zjeść 3 talerze z przyrządzonym na chiński sposób mięsem. Ostatnio zaopatrzyłam się w książkę z przepisami kuchni chińskiej i nakupiłam przyprawowych niezbędników. Tydzień temu miałam okazję odwiedzić chińską restaurację, gdzie chińskie małżeństwo, serwowało naprawdę smaczne i egzotyczne dla nas potrawy. To przyspieszyło decyzję o zrobieniu tego pysznego kurczaka stir-fry. Mięso trzeba przygotować dzień wcześniej, gdyż wymaga całonocnego marynowania a jego przyrządzenie, tuż przed podaniem, zajmuje dosłownie kilka minut. Zjedliśmy je z ugotowanym ryżem i sałatą lodową. Było mięciutkie i pyszne. Przepis pochodzi z książki Kylie Kwong "Simple Chinese Cooking".

Pierś z kurczaka z miodem i imbirem po chińsku
  • 800 g filetów z ud kurczaka( u mnie z indyka)pokrojonych na 2 cm kawałki
  • 2 łyżki oleju roślinnego
  • 1 łyżeczka jasnego sosu sojowego

na marynatę:
  • 1/4 szklanki miodu
  • 2 łyżki jasnego sosu sojowego
  • 2 łyżki wina shao hsing lub wytrawnego sherry(u mnie wino czerwone)
  • 2 łyżki startego imbiru
  • 1 łyżka sosu z ostryg(oyster sauce)
  • 2 łyżki ciemnego sosu sojowego
  • 2 łyżeczki przyprawy 5 smaków
  • 1/2 łyżeczki oleju sezamowego

Mieszamy wszystkie składniki na marynatę w misce, dodajemy mięso, mieszamy, przykrywamy i zostawiamy na noc w lodówce.
Rozgrzewamy olej w gorącym woku, dodajemy połowę marynowanego mięsa razem z marynatą i cały czas mieszając smażymy przez 1 minutę. Wykładamy na talerz. Resztę miesa wkładamy na rozgrzany olej i smażymy ciągle mieszając przez 1 minutę po czym dodajemy mięso z talerza, jasny sos sojowy i całość smażymy dalej, cały czas mieszając, przez 2 minuty lub do momentu, kiedy mięso jest usmażone i lekko skarmelizowane.

1 komentarz:

  1. Lubimy tego typu połączenia smakowe, a przyprawę 5 smaków bardzo sobie cenimy.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)