niedziela, 28 września 2008

Wątróbka drobiowa z jabłkami

Wątróbka drobiowa z jabłkami. Tak, na dzisiejszym obiedzie również nie zabrakło jabłkowego akcentu i w zasadzie do pełni szczęścia, aby uczcić ten Dzień Jabłka przygotowany przez Tatter, brakowało tylko jakiegoś trunku. Ha, w trakcie pisania, przypomniało mi się, że ostatnio kupiłam karton soku jabłkowego...więc będzie i szklaneczka napoju:) Ale wracając do obiadu, to muszę przyznać, że zbyt długo nie zastanawiałam się nad wyborem, bo zestaw jabłko - wątróbka, znam juz od dawna i wiem, że te smaki komponują się idealnie. A że wątróbkę bardzo lubię, to tym bardziej sprawiło mi przyjemność szukanie przepisu, przygotowywanie a potem spałaszowanie tego pysznego jedzonka.
Przepis pochodzi z książczki Aleksandry Chomicz "100 potraw z jabłek"

Wątróbka drobiowa z jabłkami

  • 50 dkg wątróbki drobiowej
  • 2 jabłka
  • 2 łyżki masła
  • 1 cebula
  • 2 łyżki soku z cytryny
  • 1 łyżka mąki
  • 1/4 szklanki bulionu z drobiu(z kostki)
  • 2 łyżki gęstej kwaśnej smietany
  • cukier
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz

Wątróbkę czyścimy z błon, płuczemy i osuszamy. Cebulę kroimy w talarki. Rozgrzewamy sok z cytryny i cukier(ja dałam ok 1 łyżeczki cukru), dodajemy pokrojoną cebulę, zagotowujemy i studzimy. Jabłka dzielimy na ćwiartki i po usunięciu gniazd nasiennych kroimy na cienkie plasterki. Stapiamy 1 łyżkę masła i dusimy w nim jabłka, aż staną się szkliste. Wątróbkę przyprawiamy solą i pieprzem, oprószamy mąka i smazymy ok 3 min na drugiej łyżce gorącego masła. Sos pozostały na patelni rozprowadzamy bulionem i mieszamy ze śmietaną. Podajemy razem jabłka, wątróbkę, sos i cebulę, najlepiej do ryżu(ja podałam do puree z ziemniaków i było super).


4 komentarze:

  1. Taka watrobke tez kiedys bardzo lubilam...zestawienie smakow rzeczywiscie idealne!
    Dziekuje Eweno za to, ze zachcialas wziac udzial w Jablkowym Swiecie D*

    OdpowiedzUsuń
  2. I ja dziekuje Tatter za zorganizowanie tego swieta:)...co by nie mowic, to gdyby na swiecie mial byc tylko jeden owoc, to chcialabym, zeby to bylo jablko...to jest moj numer jeden!:D

    OdpowiedzUsuń
  3. mniami, uwielbiam wątróbkę! z jabłkami!

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj aga-a...:) Ja wątróbkę też uwielbiam, czy z jabłkiem czy bez...:))

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)