Przejdź do głównej zawartości

Chleb z serem cheddar i szczypiorkiem

Z wielkim opóźnieniem, ale i ja dołączam do 36 weekendowej piekarni. Z chlebem, który w smaku, jak ktoś już zauważył i ja to całkowicie potwierdzam, przypomina wytrawnego muffina. Moja wersja jest mocno zubożona, bowiem zostały w niej jedynie tytułowy ser i szczypior oraz włoskie orzechy. Przygotownie nie nastręcza większych trudności, ot, niedbałe wymieszanie składników, jak przy muffinach a wyrasta pięknie.

Cytuję za przepisem podanym na blogu Micha

Chleb z serem cheddar i szczypiorkiem

  • szklanka grubo startego żółtego sera cheddar plus pół szklanki tego sera pokrojonego w małe kostki
  • 1 3/4 szklanki mąki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/4 łyżeczki czarnego pieprzu
  • 3 duże jajka
  • 1/3 szklanki tłustego mleka(dałam półtłuste)
  • 1/3 szklanki oliwy extra-virgin(dałam olej)

dodatki:
  • 5 plasterków bekonu kroimy, smażymy na małej ilości tłuszczu, studzimy(nie dałam)
  • szklanka dobrze pokrojonych suszonych gruszek(ominęłam)
  • 1/3 szklanki orzechów włoskich, chwilę podrumienić w piekarniku(nie rumieniłam)
  • 1/2 szklanki posiekanego drobnego szczypiorku(dałam więcej)
  • drobno posiekana świeża szałwia(nie dałam)

Rada autorki: chleb jest do przygotowania w malej keksówce, jeśli nie macie małej wybierzcie większą. Chleb będzie po prostu niższy, pamiętać należy wtedy o trochę krótszym czasie pieczenia.

Rozgrzewamy piekarnik do 180 stopni C.

Mieszamy dobrze mąkę, proszek do pieczenia, sól i pieprz w dużej misie. W drugim naczyniu mieszamy ok minutę jajka do czasu kiedy dobrze się połączą i lekko ubiją. Dodajemy do jaj mleko i oliwę. Teraz czas na zmieszanie składników mokrych z suchymi - łopatką lub drewnianą łyżką mieszamy całość delikatnie do powstania ciasta. Nie trzeba wykonywać energicznych ruchów jak pisze autorka. Teraz dosypujemy ser, starty na tarce jak i w kosteczkach i dodatki: zioła (szczypiorek, szałwia) i podrumienione przez chwilę w piekarniku orzechy włoskie a także ostudzony bekon i pokrojone gruszki. Przekładamy ciasto do wysmarowanej masłem foremki do pieczenia.

Pieczemy chlebek 35 do 45 minut lub do momentu kiedy będzie miał złotą skórkę a patyczek do sprawdzania ciasta wbity w środek pieczywa będzie suchy. Studzimy na kratce.


Komentarze

  1. ale super!!!!!!!!!! bardzo mi sie taki podoba :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wgryzlabym sie z wielka checia teraz w ten chleb. Wnetrze kusi. Bardzo kusi.
    Pozdrawiam cieplo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki superancki ten Twój chlebek! Oj, on musi być pyszny!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo piękny ten twój chleb serowy :)))Chętne bym zjadła z jedna lub dwie kromki :)))
    p.s pozwoliłam sobie dopisać do podsumowania ten piękny wypiek :)))

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda pysznie! też myślę, żeby go nadrobić;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gosia, dzięki, cieszę się, że Ci się podoba;)

    Zawszepolko, nie powiem, też mnie skusiło...:)...pozdrawiam również ciepło..:))

    Majano, to nie taki prawdziwy chleb, ale mi smakował:)

    Viridianko, chętnie bym poczęstowała tym muffinem:)

    Aniu, apetyczny był szczególnie gdy był jeszcze ciepły, z płynnym serem w środku:)

    Margot, dziękuję Ci bardzo, chętnie bym Ci nawet i trzy dała...:))
    Ślicznie dziękuję za dopisanie spóźnialskiej...;)

    Atinko, ja jeszcze mam zamiar i za bułki z figami sie wziąść...:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo pysznie wyglada ten chlebek...zabieram sie do pieczenia:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ewelinko, mam nadzieję, że wszystko poszło ok i już jesteście po degustacji:) Buziaki;))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)

Popularne posty z tego bloga

Surówka z selera korzeniowego

Bardzo soczysta i winna surówka z selera korzeniowego. Dwa składniki seler i jabłko starte na drobnej tarce przyprawione sokiem z cytryny, odrobiną cukru i sporą ilością pieprzu. Całość wymieszana ze śmietaną. Jedna z moich ulubionych surówek. Świetna do mięs.




Surówka z selera korzeniowego



pół dużego selera, obranego2 jabłka, obrane i pozbawione gniazd nasiennychsok z cytryny, do smaku1/2 łyżeczki cukrusól, do smakudużo świeżo zmielonego pieprzu2 kopiaste łyżki śmietany (możne dodatkowo dodać 1 łyżeczkę majonezu)
Seler i jabłka ścieramy na tarce o drobnych oczkach do dużej miski. Skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy cukier, pieprz, sól. Mieszamy. Dodajemy śmietanę i dokładnie mieszamy.

Wilgotne ciasto czekoladowe

Wilgotne ciasto czekoladowe dołączyło do kolekcji moich czekoladowych ciast, która jest już całkiem spora, bo nie ukrywam, że ciasta czekoladowe należą do moich ulubionych. To proste w przygotowaniu czekoladowe ciasto jest nie tylko wilgotne, ale też i bardzo smaczne. Wilgotny biszkopt jest przełożony czekoladowo-śmietankową polewą, co sprawia, że ciasto jest jeszcze bardziej wilgotne. Zjada się naprawdę z wielką przyjemnością.



Wilgotne ciasto czekoladowe



250 g ciemnej czekolady 250 g masła5 jajek50 g jasnego cukru muscovado125 g mąki samorosnącej (lub zwykła z 1 łyżeczką proszku do pieczenia i małą szczyptą soli)75 g mielonych migdałów
Masa czekoladowa:
150 ml śmietanki kremówki (double cream)150 g ciemnej czekolady, połamanej
Czekoladę i masło umieszczamy w misce nad parującą woda i rozpuszczamy.
Jajka i cukier ubijamy, aż lekko zgęstnieją. Do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę, migdały oraz rozpuszczoną czekoladę i mieszamy, aż składniki będą równomiernie połączone.
Piekarnik nagr…

Babka maślana

Bardzo smaczna i wilgotna maślana babka. Ucierana, pół na pół mąka pszenna z ziemniaczaną, z bardzo ciekawą maślaną polewą, która powoduje, że babka jest nietuzinkowa. Idealna na świąteczny stół. Polecam nie tylko amatorom maślanych wypieków





Babka maślana




ciasto:


300 g masła, miękkiego300 g drobnego cukru2 łyżeczki drobno startej skórki z cytryny175 g mąki pszennej175 g mąki ziemniaczanej1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 6 jajek, roztrzepanych2 łyżki mleka

maślana polewa:

100 g drobnego cukru50 g masła1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Piekarnik nagrzewamy do 180 st C. Przygotowujemy foremkę na babkę - dokładnie smarujemy rozpuszczonym masłem i posypujemy mąką.
Przygotowujemy ciasto. Masło i cukier ubijamy do białości. Mieszamy z cytrynową skórką. W oddzielnej misce przesiewamy mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Do masy maślanej dodajemy stopniowo po jajku i ubijamy. Łączymy z mąką a na koniec dodajemy mleko i dobrze mieszamy. Masę przekładamy do przygotowanej foremki …