niedziela, 28 czerwca 2009

Mielone mięso na ostro z papryką

Lubię potrawy jednogarnkowe. I często je robię. Mają same zalety. Smaczne, szybkie, pozwalające na improwizacje, łatwo znoszące brak lub nadmiar jakiegoś składnika. Nie są pracochłonne, ot, wystarczy wrzucić, podsmażyć, podlać, przykryć i samo się robi. A potem zostaje tylko jeden garnek do mycia...Mielone mięso na ostro z papryką, to coś na kształt chilli con carne, choć bez fasolki i z lekką nutą słodyczy i wyraźnie wyczuwalnym ostrym akcentem z papryczki chili. Bardzo smaczne.
Przepis pochodzi z książeczki "Mielone dla każdego", z cyklu Lubię gotować



 Mielone mięso na ostro z papryką

  • 500 g mielonego mięsa(dałam 250g)
  • 1 czerowna papryka(dałam 2, czerowną i zieloną)
  • 2 papryczki chili
  • 1 puszka pomidorów
  • 2 jabłka
  • 2 cebule
  • 1/2 szklanki kukurydzy z puszki
  • 2 ząbki czosnku, sok z jednej cytryny
  • 5 łyżek oleju
  • 1/2 łyżeczki łagodnej przyprawy curry
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • sól, pieprz

Paprykę, papryczki i jabłka myjemy, oczyszczamy z gniazd nasiennych i kroimy w półplasterki. Cebulę obieramy i siekamy. Czosnek obieramy i miażdzymy. Jabłka skrapiamy sokiem z cytryny. Na patelni rozgrzewamy olej i smażymy mięso z cebulą oraz czosnkiem. Dodajemy jabłka, paprykę, kukurydzę, pomidory wraz z sosem i dusimy pod przykryciem 20 min. Przyprawiamy curry, cynamonem, sola i pieprzem. Podajemy z ryżem ugotowanym na sypko lub z pieczywem.


4 komentarze:

  1. O, tak też lubię takie dania! :))) Smakowite zdjęcia:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo podoba mi się doprawienie potrawy cynamonem i curry, a dania jednogarnkowe są rzeczywiście cool;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z mojej ukochanej Grecji wyniosłam umiłowanie do mięsa doprawianego cynamonem. Z pewnością zachwyciłabym się tym daniem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Majana - dzięki, i ja takie lubię, proste i smaczne:)

    Grumko - i mnie ise podoba to doprawienie, szczególnie cynamon jest w takiej potrwie niecodzienny:)

    Kasiaaaa24 - to chyba mój pierwszy raz cynamon użyty do takiego mięsnego dania, i bardzo fajny efekt:)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)