Przejdź do głównej zawartości

Spaghetti z masłem

To chyba najprostsza potrawa jaką kiedykolwiek zrobiłam. W zasadzie tylko dwa składniki. Kluski i masło. Spokojnie może się obyć bez sera. A jak smakuje? Tym, którzy wyznają pochwałę prostoty nie muszę mówić, że wybornie. Przepis na "spaghetti al burro", bo tak brzmi oryginalna, włoska nazwa tego dania, pochodzi z książki "Frankie Dettori's italian family cookbook". Ta prosta potrawa była serwowana raz w tygodniu przez matkę autora książki i należała do najulubieńszych jego potraw. Połowa była zjadana z samym masłem, a dopiero reszta posypywana serem. Zgadzam się, ta prostsza połowa była lepsza:)

Spaghetti z masłem

  • 700 g suchego spaghetti
  • 200 g masła dobrej jakości
  • sól morska
  • 4 łyżki startego sera Parmesan

W garnku, w osolonej wodzie, gotujemy makaron wg przepisu z opakowania, odcedzamy i przekładamy z powrotem do garnka. W oddzielnym naczyniu rozpuszczamy masło i mieszamy z makaronem. Rozkładamy na talerze i każdą porcję posypujemy łyżką startego sera.

Komentarze

  1. no musze powiedziec ze czytsz w moich myslach uwielbiam makaron w kazdej postaci i taki rowniez a zwlaszcza podsmazony z odrobina warzywka i ketchupu:D wiem dziwne ale pyszne:) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. O qrcze, a czosneczku nie ma? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Absurdalnie wspaniałe. Szkoda, że czasem tak długo zajmuje nam znalezienie czegoś najprostszego i najlepszego...

    Dziękuję za inspirację!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ania, pewnie że pyszne:))

    Iwona, ja powoli ale coraz bardziej przekonuję się do wszelkich klusek i jestem otwarta na różne kombinacje:)

    Asiejko, dziękuję za ten poetycki komentarz:))

    Olciaki, a kłania się, kłania:)

    ...Małgosiu....:)))

    Lisiczko, nie ma za co, a koło tych klusek, to ja prawie rok chodziłam i wykorzystałam moment, gdzie musiałam dla samej siebie tylko ugotować...niestety za proste dla niektórych:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe - proste i jakze pyszne! To właśnie lubię w kuchni włoskiej:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Aga, nic skomplikowanego, zapewniam;))

    Kuchareczko, i mnie się podoba prostota:)

    Majanko, oj i ja lubię prostotę, ale nie tylko w kuchni włoskiej ale i w naszej jest sporo bardzo prostych i smacznych potraw:)

    OdpowiedzUsuń
  7. To była moja ukochana potrawa w dzieciństwie - nie spaghetti, tylko kluseczki robione własnoręcznie przez mamę. Kiedyś bywały takie mamy:-)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ori, na pewno z takimi kluseczkami domowej roboty byłoby jeszcze lepsze! Ja miałam to szczęście próbować takich klusek wiele, wiele razy u mojej babci:)

    OdpowiedzUsuń
  9. takie latwe i pyszne :) chciaz ja bym jednak wolala ta druga polowe z serem;) zwlaszcza parmezanem bo jestem milosniczka tego cudu serowego :)
    viridianka

    http://cioccolatogatto.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  10. ja uwielbiam makaron z masłem...kluski tez ...
    A jakie apetyczne to twoje zdjęcie ,aj

    OdpowiedzUsuń
  11. Veridianko, ta część z serem też była dobra:)

    Margot, ja też lubię kluseczki, tylko nie wiem, czy moje ciało lubi:)

    OdpowiedzUsuń
  12. ja Spaghetti al burro robie tak:wiadomo, makaron gotuje,zeby byl al dente, maslo rozpuszczam, dodaje przecisniety przez praske czosnek-mozecie mi wierzyc,ze ten zapach powala:), potem dodaje ugotowany makaron, wykladam na talerze, posupuje obficie dobrym parmezanem i ukladam male czastki pomidorka-najlepiej koktajlowe!! PYCHAAAA!!!:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Tak proste danie, a jak smakuje.. I takie potrawy lubię najbardziej ;D Za dużo się nie narobię, a mam przepyszny obiad. To spaghetti z masełkiem już na stałe weszło do mojego menu. Bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)

Popularne posty z tego bloga

Surówka z selera korzeniowego

Bardzo soczysta i winna surówka z selera korzeniowego. Dwa składniki seler i jabłko starte na drobnej tarce przyprawione sokiem z cytryny, odrobiną cukru i sporą ilością pieprzu. Całość wymieszana ze śmietaną. Jedna z moich ulubionych surówek. Świetna do mięs.




Surówka z selera korzeniowego



pół dużego selera, obranego2 jabłka, obrane i pozbawione gniazd nasiennychsok z cytryny, do smaku1/2 łyżeczki cukrusól, do smakudużo świeżo zmielonego pieprzu2 kopiaste łyżki śmietany (możne dodatkowo dodać 1 łyżeczkę majonezu)
Seler i jabłka ścieramy na tarce o drobnych oczkach do dużej miski. Skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy cukier, pieprz, sól. Mieszamy. Dodajemy śmietanę i dokładnie mieszamy.

Wilgotne ciasto czekoladowe

Wilgotne ciasto czekoladowe dołączyło do kolekcji moich czekoladowych ciast, która jest już całkiem spora, bo nie ukrywam, że ciasta czekoladowe należą do moich ulubionych. To proste w przygotowaniu czekoladowe ciasto jest nie tylko wilgotne, ale też i bardzo smaczne. Wilgotny biszkopt jest przełożony czekoladowo-śmietankową polewą, co sprawia, że ciasto jest jeszcze bardziej wilgotne. Zjada się naprawdę z wielką przyjemnością.



Wilgotne ciasto czekoladowe



250 g ciemnej czekolady 250 g masła5 jajek50 g jasnego cukru muscovado125 g mąki samorosnącej (lub zwykła z 1 łyżeczką proszku do pieczenia i małą szczyptą soli)75 g mielonych migdałów
Masa czekoladowa:
150 ml śmietanki kremówki (double cream)150 g ciemnej czekolady, połamanej
Czekoladę i masło umieszczamy w misce nad parującą woda i rozpuszczamy.
Jajka i cukier ubijamy, aż lekko zgęstnieją. Do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę, migdały oraz rozpuszczoną czekoladę i mieszamy, aż składniki będą równomiernie połączone.
Piekarnik nagr…

Schab pieczony w rękawie

Schab pieczony to wspaniała sztuka mięsa nadająca się zarówno do obiadu - wtedy podana z sosem - jak i na kanapki. Pieczony w specjalnym rękawie foliowym schab nie wysycha a wielogodzinna marynata sprawia, że schab jest przesiąknięty aromatycznymi przyprawami.





Schab pieczony w rękawie


1 kg schabu2 łyżki suszonego majeranku2 łyżeczki mielonej paprykikilka ząbków czosnkusól i pieprzolej do skropienia

Mięso nacieramy solą, pieprzem, majerankiem i papryką, nacinamy nożem w kilku miejscach i wkładamy w nacięcia czosnek (duże ząbki kroimy na mniejsze części). Skrapiamy olejem i umieszczamy w rękawie do pieczenia. Zostawiamy na noc w lodówce. Rękaw z mięsem umieszczamy w naczyniu do zapiekania i wkładamy do zimnego piekarnika, rozgrzewamy do 200 st C i pieczemy ok 1 godziny (lub dłużej, gdy dysponujemy większym kawałkiem mięsa)