Przejdź do głównej zawartości

Zupa Minestrone

Zupa minestrone to najsłynniejsza włoska zupa i zawsze byłam ciekawa jak smakuje. I chyba się nie rozczarowałam, bo tego rodzaju zupy bardzo lubię. Tak w skrócie opisałabym ją jako pomidorową z warzywami. Zdrowa, smaczna i bardzo sycąca zupa. Z przepisu zamieszczonego poniżej wychodzi spory gar, który z powodzeniem zaspokoi głód 6 osób. Zupę polecam i pewnie jeszcze nie raz wypróbuję kolejny przepis na zupę minestrone.
Nieco zmieniony przeze mnie przepis(min zmieniłam czas dodania ziemniaków i makaronu) pochodzi z książki Gino D'acampo "Fantastico!"

Ps. Przed chwilą dowiedziałam się, że Gino D'acampo, którego prawie wszystkie książki posiadam, został lauratem National Television Awards i zgodnie z obietnicą, w programie This Morning gotował...nago:))
Ps.1 Dla zainteresowanych Gino;)) i jego przepisami odsyłam do strony itv :)

Zupa Minestrone


Zupa Minestrone



  • 5 łyżek oleju
  • 2 cebule, pokrojone w kostkę
  • 2 marchewki, obrane i pokrojone w kostkę
  • 2 selery naciowe, umyte i pokrojone w kostkę
  • 200 g kapusty, najlepiej włoskiej, grubo posiekanej
  • puszka 200 g cannellini beans(zwykłej białej fasoli, ja dałam borlotti), odcedzona
  • 300 g ziemniaków, obranych i pokrojonych w kostkę
  • puszka 400 g pokrojonych pomidorów
  • 200 g fasolki szparagowej(może być mrożona)
  • 2 litry rosołku, z 4 kostek rosołowych
  • 120 g makaronu conchiegliette(małe muszelki, ja dałam makaron babuni)
  • 4 łyżki grubo posiekanej natki pietruszki
  • 80 g świeżo zmielonego sera Parmesan, opcjonalnie
  • sól i pieprz

Olej podgrzewam w dużym rondlu na średnim ogniu i smażymy cebulę, marchewkę i selera przez około 10 minut.
Dodajemy fasolkę, kapustę, pokrojone pomidory i rosołek. Doprowadzamy do wrzenia, przyprawiamy, zmniejszamy gaz, częściowo przykrywamy garnek i gotujemy przez 30 minut. Dodajemy ziemniaki i gotujemy jeszcze 25 minut, 5 minut przed końcem gotowania dodajemy makaron i pietruszkę.
Podajemy natychmiast, posypane ewentualnie Parmesanem.

Zupa Minestrone
Podajemy natychmiast, posypane ewentualnie Parmesanem.

Komentarze

  1. świetna zupka, takich zupek jak najwięcej!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubie minestrone, zwlaszcza zima - zupka jest pyszna, sycaca i rozgrzewajaca :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Minestrone jest pyszna, a ser, mimo że opcjonalny, bardzo do niej polecam. Zupa dużo na tym zyskuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Minestrone jeszcze nie robiłam, ale Twój Gino naprawdę niezły! Obejrzałam z uśmiechem na ustach:)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale się uśmiałam przy tym filmiku :) zupa zapowiada się przepysznie

    OdpowiedzUsuń
  6. ;):):)

    zupka kusi, lubię takie połączenia smaków, apetycznie, sycąco, coś dla mnie;)

    OdpowiedzUsuń
  7. No tak. Na zupę autorstwa TAKIEGO kucharza, to ja zawsze i wszędzie... ;))

    OdpowiedzUsuń
  8. ostatnio jadłam ją na przyjęciu u kumpla.
    jest wspaniała, z nutką pikanterii.

    OdpowiedzUsuń
  9. nie jadlam jeszcze tej zupki, ale jak tak patrze na zdjecia to juz mi slinka cieknie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ozzie, o tak, zupa rzeczywiście jest pyszna!...:))

    Maggie, a mi tylko przyjedzie żałować, że jej wcześniej nie wypróbowałam:))

    Lashquinn, zrobiłam bez sera, tylko dlatego, że zapomniałam, następnym razem na pewno dodam:))

    Ewelajana, ja też się chichotałam, a minestrone polecam:))

    Paula, prawda, że śmieszne? Zupa jest bardzo dobra:))

    Panna Malwinna, sycąca i smaczna. Naprawdę polecam:))

    Zaytonn...a ja nabrałam ochoty, na to danko, które on tam w studio przyrządza;)) A zupa swoją drogą pyszna!

    Karmelitka, moja raczej łagodna była, ale pikantne smaki też lubię, może następnym razem wyostrzę;))

    Aga, polecam Ci!...:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zapraszamy do przyłączenia się do powstającej listy POLSKICH blogów kulinarnych: http://polskieblogikulinarne.blogspot.com/

    Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)

Popularne posty z tego bloga

Surówka z selera korzeniowego

Bardzo soczysta i winna surówka z selera korzeniowego. Dwa składniki seler i jabłko starte na drobnej tarce przyprawione sokiem z cytryny, odrobiną cukru i sporą ilością pieprzu. Całość wymieszana ze śmietaną. Jedna z moich ulubionych surówek. Świetna do mięs.




Surówka z selera korzeniowego



pół dużego selera, obranego2 jabłka, obrane i pozbawione gniazd nasiennychsok z cytryny, do smaku1/2 łyżeczki cukrusól, do smakudużo świeżo zmielonego pieprzu2 kopiaste łyżki śmietany (możne dodatkowo dodać 1 łyżeczkę majonezu)
Seler i jabłka ścieramy na tarce o drobnych oczkach do dużej miski. Skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy cukier, pieprz, sól. Mieszamy. Dodajemy śmietanę i dokładnie mieszamy.

Wilgotne ciasto czekoladowe

Wilgotne ciasto czekoladowe dołączyło do kolekcji moich czekoladowych ciast, która jest już całkiem spora, bo nie ukrywam, że ciasta czekoladowe należą do moich ulubionych. To proste w przygotowaniu czekoladowe ciasto jest nie tylko wilgotne, ale też i bardzo smaczne. Wilgotny biszkopt jest przełożony czekoladowo-śmietankową polewą, co sprawia, że ciasto jest jeszcze bardziej wilgotne. Zjada się naprawdę z wielką przyjemnością.



Wilgotne ciasto czekoladowe



250 g ciemnej czekolady 250 g masła5 jajek50 g jasnego cukru muscovado125 g mąki samorosnącej (lub zwykła z 1 łyżeczką proszku do pieczenia i małą szczyptą soli)75 g mielonych migdałów
Masa czekoladowa:
150 ml śmietanki kremówki (double cream)150 g ciemnej czekolady, połamanej
Czekoladę i masło umieszczamy w misce nad parującą woda i rozpuszczamy.
Jajka i cukier ubijamy, aż lekko zgęstnieją. Do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę, migdały oraz rozpuszczoną czekoladę i mieszamy, aż składniki będą równomiernie połączone.
Piekarnik nagr…

Schab pieczony w rękawie

Schab pieczony to wspaniała sztuka mięsa nadająca się zarówno do obiadu - wtedy podana z sosem - jak i na kanapki. Pieczony w specjalnym rękawie foliowym schab nie wysycha a wielogodzinna marynata sprawia, że schab jest przesiąknięty aromatycznymi przyprawami.





Schab pieczony w rękawie


1 kg schabu2 łyżki suszonego majeranku2 łyżeczki mielonej paprykikilka ząbków czosnkusól i pieprzolej do skropienia

Mięso nacieramy solą, pieprzem, majerankiem i papryką, nacinamy nożem w kilku miejscach i wkładamy w nacięcia czosnek (duże ząbki kroimy na mniejsze części). Skrapiamy olejem i umieszczamy w rękawie do pieczenia. Zostawiamy na noc w lodówce. Rękaw z mięsem umieszczamy w naczyniu do zapiekania i wkładamy do zimnego piekarnika, rozgrzewamy do 200 st C i pieczemy ok 1 godziny (lub dłużej, gdy dysponujemy większym kawałkiem mięsa)