środa, 14 listopada 2012

Placuszki z jabłkami

Klasyczne placki z jabłkami w cieście naleśnikowym, smażone na oleju. Przepis na nie, z poradnika domowego, sprzed dwudziestu lat, odkurzam jesienią, aby cieszyć się ich prostym, ale wyśmienitym smakiem. Dzisiaj, z powodu trwającego właśnie Orzechowego Tygodnia Atinki, podaję wersję wzbogaconą o orzechy, które oczywiście można pominąć. Placki, czy z orzechami czy bez, znikają jeszcze gorące.

Placuszki z jabłkami

 
Przepis na placuszki z jabłkami

  • 200 g mąki
  • 2 jajka
  • 2 łyżki oleju
  • 200 ml mleka
  • 2-3 duże jabłka
  • szczypta soli
  • cukier puder, cukier waniliowy, do posypania
  • 50 g orzechów włoskich (opcjonalnie)
  • olej do smażenia

Mąkę wsypujemy do miski, dodajemy jajka, 2 łyżki oleju, mleko oraz sól. Mieszamy łyżką i wyrabiamy tak, aby nie było grudek.
Jabłka obieramy, usuwamy gniazda nasienne i ścieramy na dużej tartce.. Jabłka wkładamy do ciast i mieszamy.
Na patelni dobrze rozgrzewamy olej i kładziemy łyżka niewielkie porcje ciasta. Smażymy z obu stron na rumiano. Gotowe placuszki posypujemy cukrem pudrem wymieszanym z cukrem waniliowym. Podajemy natychmiast.

Placuszki z jabłkami


7 komentarzy:

  1. Smak mojego dzieciństwa. Ubóstwiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama robiła podobne :) Na pewno wykorzystam przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. A tak za nami chodziły ostatnio placuszki. Napatrzyłyśmy się na Twoje i teraz musimy zrobić :-) Wyglądają cudnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. placuszki... musze u siebie też odświeżyć ten smak :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ewenko, zdaje się, że narobiłaś nam tu wszystkim smaka na dzieciństwo! Ja też uwielbiałam gdy robiła je moja mama, a moje dzieci uwielbiają te robione przeze mnie. Podoba mi się ta ubogacona wersja, wypróbuję koniecznie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Placuszki super..
    jakiś błąd się wdarł chyba bo u mnie na pasku bocznym (na dole) wyświetla się inny Twój przepis..??
    zufikowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)