niedziela, 17 sierpnia 2008

Sałatka caprese - przepis

Na Pomidorowy Tydzień przygotowałam najprostszą sałatkę na świecie. Znam ją od niedawna, ale zdążyłam ją już zrobić wiele razy. Na sałatkę caprese mam czasami takiego smaka, że potrafię robić na śniadanie kilka kolejnych dni pod rząd. Zdarza mi się brać ją do pracy jako lunch, w wersji uproszczonej(kulka, pomidorki koktajlowe, bazylia, sól i pieprz), gdzie wzbudza żywe zainteresowanie wśród amatorów fast foodów. Połączenie tych trzech smaków, pomidorów, mozarelli i bazyli uważam za doskonałe. Pycha.
Sałatka caprese

Przepis na sałatkę caprese
  • 1 kulka sera mozarella
  • 2 dojrzałe pomidory
  • liście bazylii
  • oliwa z oliwek
  • ocet balsamiczny
  • sól morska i świeżo zmielony pieprz

Mozarellę i pomidory kroimy w plastry, układamy na talerzu na przemian, doprawiamy solą i pieprzem, skrapiamy oliwą i octem balsamicznym(niekoniecznie) dekorujemy listkami bazylii. Jest to porcja dla 1 osoby(ja dla siebie robię z połowy).

8 komentarzy:

  1. Zgadzam sie, polaczenie tych trzech skladnikow jest naprawde wspaniale! Ta salatka chyba nigdy mi sie nie znudzi :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Klasyka smaku. I co jeszcze jest ważne - wspaniała uczta dla oczu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam, super smak! Dzis tez zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubimy - fantastyczna sałatka!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Dziękuję wszystkim za komentarze:))... ta sałatka chyba tylko potwierdza regułę, że czasami im prościej tym lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  6. juz wiem do czego wykorzystam bazylie:) dziekuje za porade:)
    pozdrawiam iwona

    OdpowiedzUsuń
  7. ja też ją zrobiłam i jest pyszna:)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)