wtorek, 29 marca 2011

Zupa z kukurydzy

Czy można sobie wyobrazić bardziej słoneczne danie? Właśnie ta intensywna żółć zainspirowała mnie do tego, by wypróbować tą kukurydzianą zupę. Nie przepadam za zupami krem, ale ta jest tylko troszkę rozgnieciona a przy tym lekko czosnkowa, kremowa, delikatnie słodka, słodkością kukurydzy i bardzo smaczna. Dodatek kurczaka świetnie tutaj pasuje a przy tym sprawi, że zaspokoimy głód na nieco dłużej.
Przepis z książki Rachel Allen "Home Cooking".
Zupa z kukurydzy

Zupa z kukurydzy
  • 25 g masła
  • 200 g piersi z kurczaka, pokrojonej na kawałki ok 2 cm
  • 1 duża cebula, obrana i drobno pokrojona
  • 3-4 duże ząbki czosnku, obranego i drobno pokrojonego
  • 600 ml rosołku(może być z kostki)
  • 125 ml mleka
  • 125 ml śmietany (single cream)
  • 1 puszka (340 g) kukurydzy
  • sól i świeżo zmielony czarny pieprz
  • 2 łyżki natki pietruszki, posiekanej
  • 1 gałązka szczypiorku, posiekanego
  • sok z cytryny, ewentualnie

Zupa z kukurydzyMasło rozpuszczamy w dużym rondlu, dodajemy kurczaka, cebulę i czosnek. Smażymy na średnim ogniu od czasu do czasu mieszając, aż kurczak będzie lekko złoty.
Rosołek, mleko, śmietanę i kukurydzę umieszczamy w blenderze, doprawiamy solą i pieprzem i przez kilka sekund rozgniatamy na grube puree. Ja zrobiłam to ręcznym blenderem. Wylewamy puree do rondla z kurczakiem i doprowadzamy powoli do wrzenia, zmniejszamy gaz i podgrzewamy ok 4-5 minut.
Posypujemy pietruszką i szczypiorkiem. Ewentualnie doprawiamy do smaku solą i pieprzem oraz sokiem z cytryny(ja robiłam bez soku)

Zupa z kukurydzy

13 komentarzy:

  1. Ale cudny kolor, uwielbiam takie kremowe zupki a kukurydza to coś co mogę jeść kilogramami, więc na pewno się skuszę :]

    OdpowiedzUsuń
  2. To naprawdę słoneczna zupka! Podoba mi się. Nie jadłam jeszcze zupy z kukurydzy.
    Pozdrawiam Ewenko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. kukurydziana zupa to moja ulubiona <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Zupa z kukurydzy musi smakować obłędnie.
    UWIELBIAM kukurydzę... wyjadam ją samą, z puszki. W ilościach hurtowych. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. zupa kukurydziana, to jedna z naszych ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo podobną zupkę mam w planach (choć na razie kończy się na samych planach właśnie). pięknie i apetycznie się prezentuje;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietna zupka. Taka...pelna slonca :) Na pewno by mi smakowala :)

    Usciski.

    OdpowiedzUsuń
  8. ... ile slonca na talerzu:) super zupka:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jaka piękna kolorystyka - chce się i oglądać, i jeść. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię zupkę z kukurydzy, ale z kurakiem jeszcze nie próbowałam. Twoja jest piękna taka słonecznie żółciutka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo dziękuję Wam za wszystkie komentarze:))

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)