Przejdź do głównej zawartości

Colcannon czyli ziemniaczano-kapuściane puree i rozwiązanie konkursu

 To nie pierwsze moje spotkanie z ziemniaczano-kapuścianym puree. Robiłam już wcześniej troszkę inną, szkocką wersję takiej kapuścianej mieszanki i obie bardzo mi smakowały. No cóż, może moje podniebienie jest niezbyt wybredne, ale kocham i ziemniaki i kapustę. Colcannon potraktowałam jako dodatek do sztuki mięsa i zdziwiłam się, że bardziej rozsmakowywano się tym jarskim dodatkiem. Dla znudzonych ziemniakami bardzo polecam.
Przepis na podstawie przepisu  Rachel Allen z "Rachel's favourite food at home"
Colcannon czyli ziemniaczano-kapuściane puree


Colcannon czyli ziemniaczano-kapuściane puree
  • 1,5 kg mącznych ziemniaków, obranych
  • 100 g masła
  • 500 g kapusty włoskiej, bez liści wierzchnich
  • 250 ml gorącego mleka
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki

Umyte ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie do miękkości.
Odcedzamy, obieramy(gdy są jeszcze gorące, najlepiej nakłuwając na widelec) i tłuczemy z 50 g masła.
W międzyczasie przygotowujemy kapustę. Wykrawamy głąba i szatkujemy. Na patelni rozgrzewamy pozostałe masło, dodajemy 2 łyżki wody i kapustę.  Podgrzewamy ok 5-7 minut. Kapustę i posiekaną natkę pietruszki dodajemy do ziemniaków. Wlewamy gorące mleko i tłuczemy, aż ziemniaki będą gładkie i kremowe.


Rozwiązanie konkursu "Herbaciany Ogród" firmy Herbapol!

Paczuszki z czterema rodzajami ziołowo-owocowych herbatek powędrują do:

Karoliny(ciapeczka2) i Anety(marielle), które przed chwilą wylosowałam:))

Bardzo proszę obie dziewczyny o jak najszybsze podanie Waszych adresów na mojego maila ewena@gazeta.pl
Wasze adresy do wysyłki przekażę firmie Herbapol, która prześle do Was herbatki.

Dziękuję Wam wszystkim za udział w konkursie a Karolinie i Anecie serdecznie gratuluję!

Komentarze

  1. Fajne to ziemniaczane puree. Ziemniaki jadam rzadko,ale moze warto spróbować takiego połączenia?
    Gratuluję Wygranym!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. podoba mi sie takie polaczenie ziemniakow i kapusty, to musi byc smaczne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Robiłam kiedyś colcannon i bardzo nam posmakował. Zjadłabym go i teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zdaje mi się, że widziałam proces przygotowywania tego dania w programie Rachel. A może nie? Nie jestem pewna. ;) Bez wątpienia jednak i ja rozsmakowałabym się w takim dodatku.

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam puree.
    a takiego to jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Może być ciekawe..
    Gratulacje dla zwyciężczyń! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ale super te püree!!!! zapamietuje i wykorzystam na bank :)
    Gratulacje dla zwyciezcow :)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ciekawie brzmi. Lubię ziemniaki, lubię kapustę i bardzo lubię puree, więc będzie trzeba wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  9. Majanko, wypróbuj, są lekko słodkawe, taką kapuścianą słodkością, ale jak je jeszcze popieprzysz, to mmmmm;))

    Zjedz mnie, i mnie się podoba:))

    Aga i mnie się podoba i zdecydowanie jest smaczne:))

    Tilianaro, no niestety już go dawno nie ma, ale wirtualnie zawsze się możesz poczęstować:))

    Wiosenka, bo jest fajne!...:))

    Zayton, ja nie widziałam, więc zrobiłam po swojemu;)...a warto:))

    Karmelitka, u mnie puree, to w zasadzie zawsze, a takie to tylko czasami, bo jednak trochę więcej pracy wymaga:))

    Wiedźma, jest ciekawa, bardzo polecam:))

    Gosia, polecam bardzo i pozdrawiam!...:))

    Tu tusia, o to jak lubisz i to i to, to na pewno bardzo Ci posmakuje!...:))

    OdpowiedzUsuń
  10. A wiesz jak w naszych rejonach to danie się nazywa? Kozia Broda :D Serio. Jest jeszcze jedna nazwa ale nie pamiętam, muszę się babci spytać :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)

Popularne posty z tego bloga

Surówka z selera korzeniowego

Bardzo soczysta i winna surówka z selera korzeniowego. Dwa składniki seler i jabłko starte na drobnej tarce przyprawione sokiem z cytryny, odrobiną cukru i sporą ilością pieprzu. Całość wymieszana ze śmietaną. Jedna z moich ulubionych surówek. Świetna do mięs.




Surówka z selera korzeniowego



pół dużego selera, obranego2 jabłka, obrane i pozbawione gniazd nasiennychsok z cytryny, do smaku1/2 łyżeczki cukrusól, do smakudużo świeżo zmielonego pieprzu2 kopiaste łyżki śmietany (możne dodatkowo dodać 1 łyżeczkę majonezu)
Seler i jabłka ścieramy na tarce o drobnych oczkach do dużej miski. Skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy cukier, pieprz, sól. Mieszamy. Dodajemy śmietanę i dokładnie mieszamy.

Wilgotne ciasto czekoladowe

Wilgotne ciasto czekoladowe dołączyło do kolekcji moich czekoladowych ciast, która jest już całkiem spora, bo nie ukrywam, że ciasta czekoladowe należą do moich ulubionych. To proste w przygotowaniu czekoladowe ciasto jest nie tylko wilgotne, ale też i bardzo smaczne. Wilgotny biszkopt jest przełożony czekoladowo-śmietankową polewą, co sprawia, że ciasto jest jeszcze bardziej wilgotne. Zjada się naprawdę z wielką przyjemnością.



Wilgotne ciasto czekoladowe



250 g ciemnej czekolady 250 g masła5 jajek50 g jasnego cukru muscovado125 g mąki samorosnącej (lub zwykła z 1 łyżeczką proszku do pieczenia i małą szczyptą soli)75 g mielonych migdałów
Masa czekoladowa:
150 ml śmietanki kremówki (double cream)150 g ciemnej czekolady, połamanej
Czekoladę i masło umieszczamy w misce nad parującą woda i rozpuszczamy.
Jajka i cukier ubijamy, aż lekko zgęstnieją. Do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę, migdały oraz rozpuszczoną czekoladę i mieszamy, aż składniki będą równomiernie połączone.
Piekarnik nagr…

Babka maślana

Bardzo smaczna i wilgotna maślana babka. Ucierana, pół na pół mąka pszenna z ziemniaczaną, z bardzo ciekawą maślaną polewą, która powoduje, że babka jest nietuzinkowa. Idealna na świąteczny stół. Polecam nie tylko amatorom maślanych wypieków





Babka maślana




ciasto:


300 g masła, miękkiego300 g drobnego cukru2 łyżeczki drobno startej skórki z cytryny175 g mąki pszennej175 g mąki ziemniaczanej1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 6 jajek, roztrzepanych2 łyżki mleka

maślana polewa:

100 g drobnego cukru50 g masła1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Piekarnik nagrzewamy do 180 st C. Przygotowujemy foremkę na babkę - dokładnie smarujemy rozpuszczonym masłem i posypujemy mąką.
Przygotowujemy ciasto. Masło i cukier ubijamy do białości. Mieszamy z cytrynową skórką. W oddzielnej misce przesiewamy mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Do masy maślanej dodajemy stopniowo po jajku i ubijamy. Łączymy z mąką a na koniec dodajemy mleko i dobrze mieszamy. Masę przekładamy do przygotowanej foremki …