środa, 26 sierpnia 2009

Surówka z kapusty białej i pomidorów


Kolejna wersja surówki z białej kapusty, tym razem z dodatkiem pomidorów. I oczywiście jak każda surówka z kapusty, bardzo smaczna. Przepis zaczerpnięty z książeczki Aliny Stradeckiej "Polubić kapustę", a jako że zawiera dodatek pomidorów, dodaję go jako mój kolejny przepis do Pomidorowego Sezonu organizowanego przez Olgę.


Surówka z kapusty białej i pomidorów

  • 300 g kapusty
  • 200 g pomidorów
  • 1 cebula
  • 4 łyżki oleju
  • 2 ząbki czosnku
  • ocet winny lub sok z cytryny
  • cukier, pieprz, sól

Kapustę szatkujemy, solimy i odstawiamy na 20 minut. Z pomidorów zdejmujemy skórkę(po sparzeniu) i kroimy je w kostkę. Cebulę obieramy i kroimy w piórka(ja pokroiłam w kostkę). Czosnek obieramy, miażdżymy z solą, dodajemy olej i mieszając, przyprawiamy cukrem, pieprzem i octem, ewentualnie dosalamy. Łączymy składniki, polewamy sosem i wykładamy na salaterkę. Podajemy do mięs, ryb i wędlin.

6 komentarzy:

  1. Lubię surówki z kapustki , a Twoja wygląda pyszniutko :)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O! Szukałam dokładnie tej od dawna ;) Uwielbiam ją. Przepis na pewno ukradnę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała ta sałatka! Zrobię ją sobie :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Majano, ja ostanio właśnie trochę innych niż zwykle próbuję:)

    Dziwnograj, jeśli celem spożycia, to proszę bardzo:)

    Aga, i w zimie też się pewnie sprawdzi:)

    Alicja, polecam!...:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś jak się odchudzałam ,to była to jedna z moich ulubionych potraw :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)