piątek, 5 listopada 2010

Marchewka z groszkiem

Jednym z najlepszych dodatków do schabowego jest niewątpliwie marchewka z groszkiem. Kiedyś robiłam bardzo często, wykorzystując do tego gotowy zestaw w postaci mrożonki. Tutaj niestety takich zestawów nie ma, co najwyżej marchewka z kukurydzą, pozostaje mi więc użyć skrobaczki i noża. W taki sposób robię marchewkę od lat i przyznaję, że bardzo ją lubię. Czasami dodaję jeszcze posiekany koperek lub pietruszkę. W identyczny niemalże sposób robię popularną tutaj brukiew(swede).
Przepis zapisuję do akcji "Gotujemy po polsku" państwa Grumków, którym patronuje serwis zPierwszegoTloczenia.pl
Marchewka z groszkiem


Marchewka z groszkiem


500 g marchewki
szklanka zielonego groszku(może być mrożony)
sól i pieprz
2 łyżki masła
2 łyżki mąki
2 łyżki śmietany

Do rondelka wlewamy około szklanki wody i zagotowujemy. Dodajemy pokrojoną w kostkę marchew. Solimy. Gotujemy do miękkości(około 30 minut). Dodajemy groszek i gotujemy jeszcze kilka minut. Na potrawę pruszymy mąkę, cały czas mieszając, chwilę gotujemy. Dodajemy masło, przyprawiamy solą i pieprzem. Na koniec dodajemy śmietanę.
Marchewka z groszkiem

Gotujemy po polsku!

9 komentarzy:

  1. Baaardzo lubię to połączenie:) Śliczne zdjęcia zrobiłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Marchewka moja miłość:)Śliczne masz naczynko:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczne zdjęcie :) Tez bardzo lubię tą jarzynkę. To chyba mój ulubiony dodatek obiadowy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. to najpyszniejszy obiadowy dodatek..

    OdpowiedzUsuń
  5. pamiętam jak kiedyś babcia robiła taką marchew z groszkiem na obiad, jako dziecko nie chciałam tego jeść, ale potem mi zasmakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja tez lubie taka marchewke, a Twoja wyglada bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  7. podstawowy dodatek.
    pełnia zdrowia, witamin. i optymistycznych kolorów.

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)