wtorek, 30 listopada 2010

Surówka z kiszonej kapusty z papryką

Nigdy nie przypuszczałam, że będę tęsknić za zwykłą kapustą kiszoną. Takiej kapusty, której zjadałam niemal połowę w czasie drogi z targu, niestety tutaj nie mam. Ale mogę się zadowolić kapustą ze słoika, mniej smaczną co prawda, ale która po odpowiednim doprawieniu i "przerobieniu" jej na surówkę, w niczym nie ustępuje kapuście "od baby". Surówkę z kapusty kiszonej robię teraz bardzo rzadko, ale za to z jak wielkim smakiem wszyscy ją zjadamy. Jako coś wyjątkowego, wyczekiwanego i smacznego. Zazwyczaj robię ją w tradycyjny sposób, z marchewką, cebulą i jabłkiem, cukrem i pieprzem do smaku. Dzisiaj również z dodatkiem papryki, co nieco zmieniło jej smak.
Surówka z kiszonej kapusty z papryką

Surówka z kiszonej kapusty z papryką

300-500 g kapusty kiszonej
1 cebula, pokrojona w kostkę
2 marchewki, starte na grubej tarce
1 jabłko, starte na tarce
1/2 czerwonej papryki, pokrojona w kostkę
1/2 żółtej papryki, pokrojona w kostkę
3 łyżki oleju
1-2 łyżeczki cukru
świeżo zmielony pieprz
2-3 łyżki zielonej pietruszki

Kapustę wkładamy do dużej miski (jeśli bardzo kwaśna, można troszkę odsączyć, ale ja lubię jak surówka ma trochę kapuścianego soku). Dodajemy wszystkie pozostałe warzywa. Doprawiamy cukrem i pieprzem. Dodajemy olej i dokładnie mieszamy. Posypujemy siekaną zieloną pietruszką.

8 komentarzy:

  1. Bardzo lubię kiszoną kapustę. Narobiłaś mi na nią smaku :) Z papryką nie próbowałam jeszcze,ale wiem,ze by mi smakowała:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ty to nawet kapuste potrafisz sfotografowac tak, ze slinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. lubie kiszona kapuste, a Twoja surowka wyglada smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. kiszoną mogę jeść kilogramami;)

    OdpowiedzUsuń
  5. O, takiej surówki jeszcze nie jadłam!

    OdpowiedzUsuń
  6. z papryką świetnie smakują takie surówki :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)