Przejdź do głównej zawartości

Risotto ze szpinakiem

Cokolwiek zrobię ze szpinakiem, spotyka się u mnie w domu z gorącym przyjęciem. Wszyscy lubimy szpinak, nawet ja, choć poznałam to warzywo, podane w przyjaznej formie, w dość  "podeszłym" wieku. Podobnie było tym razem. To lekkie, letnie danie, risotto ze szpinakiem, bardzo nam smakowało. Mięciutki, kremowy ryż, nasączony rosołkiem, szpinak i na okrasę odrobina sera. To musiało być dobre i takie też było. Risotto ze szpinakiem polecam nie tylko szpinakożercom.
Przepis jest dla 2 głodnych lub 3 mniej głodnych osób.

Risotto ze szpinakiem

Risotto ze szpinakiem
  • 1 litr rosołku (może być z kostki)
  • 2 łyżki oleju
  • 1 cebula, posiekana
  • 1 szklanka ryżu arborio
  • 50 ml białego wina
  • 250 g świeżego szpinaku
  • 2 łyżki posiekanej świeżej bazylii
  • 50-70 g sera żółtego (najlepiej parmesanu, u mnie red leicester)
  • sól i świeżo zmielony pieprz

Na patelni podgrzewamy olej i smażymy na nim cebulkę, około 5 minut, aż będzie miękka. Dodajemy ryż i dokładnie mieszamy, aby w całości pokrył się tłuszczem, zalewamy białym winem i gotujemy mieszając, aż wino zostanie wchłonięte przez ryż. Dodajemy około pół szklanki gorącego rosołu i mieszając gotujemy, aż do wchłonięcia płynu przez ryż. Czynność powtarzamy, dodając po około pół szklanki rosołu, za każdym razem i gotując, aż do całkowitego wchłonięcia płynu. Ostatnią partię rosołku wlewamy razem ze szpinakiem i bazylią, przyprawiamy solą i pieprzem i mieszamy, do momentu, aż ryż będzie miękki a szpinak całkowicie wilgotny. Zdejmujemy z ognia, dodajemy ser i dokładnie mieszamy.

Komentarze

  1. O mamuniu! Risotto ze szpinakiem. :) Kocham. Dalabym pecorino nawet zamiast parmezanu.

    OdpowiedzUsuń
  2. jak dla mnie rewelacja. uwielbiam takie dania;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm... poprosimy 2 miseczki, bo wygląda cudownie! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. ja też późno się przekonałam do szpinaku:) - a ta twoja propozycja w moim domu też byłaby ciepło przyjęta:) bardzo fajny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie jadłam, chętnie bym skosztowała (:

    OdpowiedzUsuń
  6. To coś dla mnie bo od niedawna zajdam się szpinakiem:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdjecie tak apetyczne, ze nie mogę wysiedzieć na miejscu.Zjadłabym!:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tez szpinak pokochalam pozno, ale za to miloscia mocna i zarliwa, wiec takie risotto to cos w sam raz dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Prześladują mnie ostatnio pyszności z ryżem. Pomimo, że nie lubię szpinaku Twoje danie wygląda bajecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kocham szpinak w każdej postaci, od dziś także w Twojej wersji risotto:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Ryż, szpink, czego więcej potrzeba. Pycha ;]

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja sama odkryłam szpinak mając osiemnaście lat, nikt mnie do tego nie przymuszał i chyba dlatego od razu go pokochałam :) W wersji z risottem musi być cudowny!

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja jakos ze szpinakiem lekko na bakier... Chociaz risotto bardzo, bardzo lubie... Moze wreszcie w tym roku sie przekonam?

    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Ależ mi zrobiłaś smaka! Uwielbiam risotto!

    OdpowiedzUsuń
  15. Karolina, u mnie ani tego ani tego nie było, tylko red leicester...dobre było!:)

    Panna Malwina, ja też takie dania bardzo lubię:)

    Just-great-food, proszę bardzo, bierz i dwie!:)

    Goh, ale dobrze, że się ostatecznie przekonałyśmy:)

    Danusia, częstuj się:)

    Zauberi:)

    Wiosenka, polecam!:)

    Majanko, to częstuj się proszę:)

    Maggie, to w takim razie, rzeczywiście, to danie dla Ciebie!:)

    Aga, o tak, smakowite bardzo:)

    Papaya, ale taki szpinak w ryżu nie jest groźny;) polecam!

    Anna-Maria, taka wersja daje się bardzo łatwo kochać;)

    Zjedz mnie, no właśnie, niewiele składników, ale za to jak smakuje!:)

    Arven, ja pierwszy szpinak próbowałam jako dziecko, nie pamiętam nawet gdzie(pewnie w przedszkolu) i to była niezjadliwa papka;) To głównie kwestia tego w jaki sposób przyrządzimy ten szpinak, taki z ryżem jest ekstra!

    Lejdi, myślę, że taki ryżem, będzie dobry do przełamania:)

    Ania, polecam więc!:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)

Popularne posty z tego bloga

Surówka z selera korzeniowego

Bardzo soczysta i winna surówka z selera korzeniowego. Dwa składniki seler i jabłko starte na drobnej tarce przyprawione sokiem z cytryny, odrobiną cukru i sporą ilością pieprzu. Całość wymieszana ze śmietaną. Jedna z moich ulubionych surówek. Świetna do mięs.




Surówka z selera korzeniowego



pół dużego selera, obranego2 jabłka, obrane i pozbawione gniazd nasiennychsok z cytryny, do smaku1/2 łyżeczki cukrusól, do smakudużo świeżo zmielonego pieprzu2 kopiaste łyżki śmietany (możne dodatkowo dodać 1 łyżeczkę majonezu)
Seler i jabłka ścieramy na tarce o drobnych oczkach do dużej miski. Skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy cukier, pieprz, sól. Mieszamy. Dodajemy śmietanę i dokładnie mieszamy.

Wilgotne ciasto czekoladowe

Wilgotne ciasto czekoladowe dołączyło do kolekcji moich czekoladowych ciast, która jest już całkiem spora, bo nie ukrywam, że ciasta czekoladowe należą do moich ulubionych. To proste w przygotowaniu czekoladowe ciasto jest nie tylko wilgotne, ale też i bardzo smaczne. Wilgotny biszkopt jest przełożony czekoladowo-śmietankową polewą, co sprawia, że ciasto jest jeszcze bardziej wilgotne. Zjada się naprawdę z wielką przyjemnością.



Wilgotne ciasto czekoladowe



250 g ciemnej czekolady 250 g masła5 jajek50 g jasnego cukru muscovado125 g mąki samorosnącej (lub zwykła z 1 łyżeczką proszku do pieczenia i małą szczyptą soli)75 g mielonych migdałów
Masa czekoladowa:
150 ml śmietanki kremówki (double cream)150 g ciemnej czekolady, połamanej
Czekoladę i masło umieszczamy w misce nad parującą woda i rozpuszczamy.
Jajka i cukier ubijamy, aż lekko zgęstnieją. Do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę, migdały oraz rozpuszczoną czekoladę i mieszamy, aż składniki będą równomiernie połączone.
Piekarnik nagr…

Babka maślana

Bardzo smaczna i wilgotna maślana babka. Ucierana, pół na pół mąka pszenna z ziemniaczaną, z bardzo ciekawą maślaną polewą, która powoduje, że babka jest nietuzinkowa. Idealna na świąteczny stół. Polecam nie tylko amatorom maślanych wypieków





Babka maślana




ciasto:


300 g masła, miękkiego300 g drobnego cukru2 łyżeczki drobno startej skórki z cytryny175 g mąki pszennej175 g mąki ziemniaczanej1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 6 jajek, roztrzepanych2 łyżki mleka

maślana polewa:

100 g drobnego cukru50 g masła1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Piekarnik nagrzewamy do 180 st C. Przygotowujemy foremkę na babkę - dokładnie smarujemy rozpuszczonym masłem i posypujemy mąką.
Przygotowujemy ciasto. Masło i cukier ubijamy do białości. Mieszamy z cytrynową skórką. W oddzielnej misce przesiewamy mąkę pszenną, mąkę ziemniaczaną i proszek do pieczenia. Do masy maślanej dodajemy stopniowo po jajku i ubijamy. Łączymy z mąką a na koniec dodajemy mleko i dobrze mieszamy. Masę przekładamy do przygotowanej foremki …