Przejdź do głównej zawartości

Ciasto jogurtowe z truskawkami

Sezon truskawkowy rozpoczęty, choć o kupowaniu truskawek na łubianki mogę tylko pomarzyć. W tutejszych sklepach największą "rozmiarówką" jest 500 g. Ale dobre i to. Truskawki nie należą do moich ulubionych owoców, szybko mi się przejadają, ale od czasu do czasu chętnie zjem, zwłaszcza, że w nadmiarze nie mam. Najbardziej lubię takie z cukrem, bądź z dodatkiem bitej śmietany i bez.
W "Everyday Cakes & Cookies" znalazłam przepis na ciasto jogurtowe, z moimi ulubionymi malinami, które podmieniłam wyjątkowo na truskawki. Ciasto jogurtowe z truskawkami jest bardzo proste, niezbyt słodkie, dlatego obowiązkowa jest ta smaczna polewa, ma piękną barwę i charakterystyczny dla brązowych cukrów smak. Truskawki sprawiają, że jest wilgotne, więc zjada się je znakomicie. Zachęcam do zrobienia w sezonie truskawkowym a po nim...możemy truskawki zamienić na maliny.

Ciasto jogurtowe z truskawkami


Ciasto jogurtowe z truskawkami
  • 125 g margaryny (u mnie masło)
  • 165 g (3/4 szklanki) brązowego cukru(dałam pół na pół jasnego i ciemnego)
  • 2 jajka
  • 200 g (1 1/4 szklanki) mąki razowej samorosnącej(dałam zwykłą samorosnącą, można zamienić na zwykła plus 1 łyżeczka proszku do pieczenia i szczypta soli)
  • 140 g (1/2 szklanki) jogurtu
  • 100 g mrożonych malin( dałam 150 g świeżych truskawek)

polewa z serka kremowego:
  • 80 g serka kremowego
  • 55 g(1/3 szklanki) cukru pudru
  • 1 łyżeczka soku z cytryny

Piekarnik nastawiamy na 180 st C i natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia keksówkę o wymiarach 14 na 21 cm.
Margarynę lub masło ubijamy z cukrem do białości. Do dajemy kolejno jajka, ubijając po kazdym dodaniu. Dodajemy mąkę, jogurt i pokrojone w ćwiartki truskawki(lub maliny). Mieszamy. Wykładamy mieszankę do przygotowanej foremki. Pieczemy ok 1 godz i 5 minut(ja piekłam 50 minut). Pozostawiamy w foremce prze 10 minut po czym studzimy na kratce.
Mieszamy składniki na polewę w małej misce, aż będzie gładka. Ciasto umieszczamy na talerzu i szpatułką rozprowadzamy polewę na wierzchu ciasta.

Ciasto jogurtowe z truskawkami

Ciasto jogurtowe z truskawkami

Komentarze

  1. Fajne ciasto, wygląda na takie wilgotne ;]

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknie się prezentuje z tą polewą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. sezon truskawkowy w pełni :) a ciasta jogurtowe zawsze wychodzą pyszne, szczególnie z owocami!

    OdpowiedzUsuń
  4. To dopiero musi być smaczne, takie wilgotne , lekko cytrynowe... Truskawkowa rozkosz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. oj , mi tam wszystko jedno czy z malinami czy truskawkami , byle porządny kawał ukroiłaś dla mnie :D
    wygląda rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  6. wyglada przepysznie:) u mnie tez bylo nie dawno jogurtowe z truskawkami, ale juz nie ma po nim sladu, wiec chetnie sie poczestuje Twoim:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszne ciasto, jak się patrze na zdjęcia to od razu zachciewa mi się też coś truskawkowego.

    OdpowiedzUsuń
  8. Przynajmniej nie trzeba długo siedzieć w kuchni w taki gorąc.
    Truskawki to ja uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. najgorsze co, to suche ciasto... Twoje wygląda na wilgotne. Super! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Twoje ciasto wyglada niesamowicie :) dzisiaj wieczoremtez bede robic tez ciacho z truskawkami :) mam nadzieje, ze wyjdzie rownie pyszne jak Twoje!

    Pozdrawiam serdecznie ; )

    OdpowiedzUsuń
  11. Jejku,jakie piękne! Mniam! Częstuję sie dobrze?:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ależ cudo! już mi smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  13. mogę ukraść kawałek? :)

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam słodkości a szczególnie jedzenie ich sprawia największą przyjemność w sobotę i w niedzielę popołudniu.... my z rodzinką mamy rytuał "weekendowej popołudniowej kawy"... na pewno spróbuję Twoich przepisów....mniam

    OdpowiedzUsuń
  15. o. rany.
    jstem w nim zakochana.
    w cieście, w tych zdjęciach, w świeżości owoców.

    OdpowiedzUsuń
  16. pięknie wygląda! a to ostatnie zdjęcie... aż mnie korci, żeby to truskawkę z wierzchu zjeść! tylko wyciągnąć rękę...

    OdpowiedzUsuń
  17. Podoba mi sie i to bardzo. Uwielbiam ciasta z dodatkiem jogurtu.

    OdpowiedzUsuń
  18. Pyszne zdjęcia.. A jako że połączenie truskawek i aromatu brązowego cukru wprost uwielbiam, chętnie wypróbuję ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  19. ależ mam ochotę na to ciacho!

    OdpowiedzUsuń
  20. Takie ciasto to ideał :) Uwielbiam wszystkie jogurtowce! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Super! i ta polewa wygląda tak kusząco...

    OdpowiedzUsuń
  22. Zjedz mnie, wilgotne, ono takie właśnie jest;)

    Kuchenne fascynacje, a i fajnego smaczka ta polewa dodaje:)

    Joon, ja co prawda tylko odrobinę odczuwam, że to sezon na truskawki, ale truskawkowe ciasto musi być!;)

    Szarlotek, o tak, ciasto udane było:)

    Margot, dla Ciebie to nawet dwa porządne kawały;)

    Ago, częstuj się, bardzo proszę:)

    Avelina, to jak się zachciewa, to nic prostszego, tylko zrobić;) A na razie się moim częstuj;)

    Desperate, u mnie gorąca nie ma, ale w kuchni się długo nie siedzi;)

    Daisy Duke, ja osobiście, też nie przepadam za suchymi, ale to jest w porządku:)

    Pieczarka, myślę, że Twoje ciasto też było udane:) Pozdrawiam!

    Majanko, dziękuję, częstuj się oczywiście:)

    Burczymiwbrzuchu, :))

    Atina, dziękuję i bardzo się cieszę, że mi ufasz;)

    Kini, oj, dlaczego zaraz ukraść;)...chętnie poczęstuję:)

    Brunoszka, takie rytuały są bardzo fajne, ja niestety będę trochę musiała ograniczyć pieczenie...a przepisy na blogu polecam, sprawdzone!:)

    Karmelitka, dziękuję Ci:)

    Eve, śmiało, i truskawka będzie Twoja;)

    Flowerek, ja też ciasta z dodatkiem jogurtu biorę w ciemno, zawsze udane i zawsze smaczne:)

    Bella, dziękuję:)

    Spencer, polecam, zwłaszcza jeśli lubisz brązowy cukier, jest on tu bardzo wyczuwalny:)

    Paula, to częstuj się, proszę:)

    Doctor, o tak, na jogurtowych zawsze można polegać!:)

    Just-great-food, polewa bardzo dobra jest!:)

    OdpowiedzUsuń
  23. a jeśli zamiast polewy posypię ciasto kruszonką to też wyjdzie fajne? ^^ :D i czy w ogóle wyjdzie, a nie np. się zapadnie pod jej ciężarem? :D

    pozdrawiam,
    Rocksanka

    OdpowiedzUsuń
  24. Rocksanko, na pewno też wyjdzie fajne i pyszne:D i raczej się nie powinno zapaść, jogurtowe ciasta są "solidne";)Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  25. zrobiłam to ciasto - potwiwerdzam, że jest pyszne i wyszło świetnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  26. Cieszę się bardzo Martko! U mnie jeszcze się sezon truskawkowy w wypiekach nie zaczął;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)

Popularne posty z tego bloga

Surówka z selera korzeniowego

Bardzo soczysta i winna surówka z selera korzeniowego. Dwa składniki seler i jabłko starte na drobnej tarce przyprawione sokiem z cytryny, odrobiną cukru i sporą ilością pieprzu. Całość wymieszana ze śmietaną. Jedna z moich ulubionych surówek. Świetna do mięs.




Surówka z selera korzeniowego



pół dużego selera, obranego2 jabłka, obrane i pozbawione gniazd nasiennychsok z cytryny, do smaku1/2 łyżeczki cukrusól, do smakudużo świeżo zmielonego pieprzu2 kopiaste łyżki śmietany (możne dodatkowo dodać 1 łyżeczkę majonezu)
Seler i jabłka ścieramy na tarce o drobnych oczkach do dużej miski. Skrapiamy sokiem z cytryny, dodajemy cukier, pieprz, sól. Mieszamy. Dodajemy śmietanę i dokładnie mieszamy.

Wilgotne ciasto czekoladowe

Wilgotne ciasto czekoladowe dołączyło do kolekcji moich czekoladowych ciast, która jest już całkiem spora, bo nie ukrywam, że ciasta czekoladowe należą do moich ulubionych. To proste w przygotowaniu czekoladowe ciasto jest nie tylko wilgotne, ale też i bardzo smaczne. Wilgotny biszkopt jest przełożony czekoladowo-śmietankową polewą, co sprawia, że ciasto jest jeszcze bardziej wilgotne. Zjada się naprawdę z wielką przyjemnością.



Wilgotne ciasto czekoladowe



250 g ciemnej czekolady 250 g masła5 jajek50 g jasnego cukru muscovado125 g mąki samorosnącej (lub zwykła z 1 łyżeczką proszku do pieczenia i małą szczyptą soli)75 g mielonych migdałów
Masa czekoladowa:
150 ml śmietanki kremówki (double cream)150 g ciemnej czekolady, połamanej
Czekoladę i masło umieszczamy w misce nad parującą woda i rozpuszczamy.
Jajka i cukier ubijamy, aż lekko zgęstnieją. Do masy jajecznej dodajemy przesianą mąkę, migdały oraz rozpuszczoną czekoladę i mieszamy, aż składniki będą równomiernie połączone.
Piekarnik nagr…

Schab pieczony w rękawie

Schab pieczony to wspaniała sztuka mięsa nadająca się zarówno do obiadu - wtedy podana z sosem - jak i na kanapki. Pieczony w specjalnym rękawie foliowym schab nie wysycha a wielogodzinna marynata sprawia, że schab jest przesiąknięty aromatycznymi przyprawami.





Schab pieczony w rękawie


1 kg schabu2 łyżki suszonego majeranku2 łyżeczki mielonej paprykikilka ząbków czosnkusól i pieprzolej do skropienia

Mięso nacieramy solą, pieprzem, majerankiem i papryką, nacinamy nożem w kilku miejscach i wkładamy w nacięcia czosnek (duże ząbki kroimy na mniejsze części). Skrapiamy olejem i umieszczamy w rękawie do pieczenia. Zostawiamy na noc w lodówce. Rękaw z mięsem umieszczamy w naczyniu do zapiekania i wkładamy do zimnego piekarnika, rozgrzewamy do 200 st C i pieczemy ok 1 godziny (lub dłużej, gdy dysponujemy większym kawałkiem mięsa)