środa, 20 marca 2013

Babka na maślance z kardamonem

Babka na maślance z dodatkiem egzotycznego kardamonu. Przyznam, że nosiłam się z zamiarem nie umieszczania jej na blogu, gdyż spodziewałam się po niej więcej, ale zmieniłam zdanie, bo posmakowała innym. Stwierdziłam więc, że jest miejsce i na takie, prostsze w smaku wypieki. Utwierdziłam się jeszcze bardziej po kilku dniach, gdy babka była dalej wilgotna i nawet lepsza niż w dniu wypieku. Polewa czekoladowa i pistacjowe orzeszki nieco uszlachetniły babkę, więc oto i ona :)

Babka na maślance z kardamonem



Babka na maślance z kardamonem

  • 2 1/2 szklanki mąki
  • 1 1/2 szklanki cukru
  • 125 g masła
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 1 łyżka kardamonu
  • 3 jajka
  • 1 szklanka maślanki
Polewa czekoladowa:

  • 100 g czekolady
  • 100 ml creme fraiche (można zastąpić kremówką 30 %)
  •  3 łyżki posiekanych orzechów pistacjowych


Piekarnik nagrzewamy do 180 st C, smarujemy masłem i obsypujemy mąką foremkę na babkę.
Masło z cukrem ucieramy do białości, dodajemy kardamon i po 1 jajku, dobrze ubijając po każdym dodaniu. Na koniec dodajemy mąkę i maślankę, mieszamy.
Ciasto przekładamy do foremki i pieczemy w nagrzanym piekarniku ok 45 minut
Pozostawiamy przez 10 minut w foremce, po czym wyjmujemy na kratkę.
Przygotowujemy polewę. Czekoladę i śmietanę umieszczamy w niewielkim rondelku i lekko podgrzewamy, stale mieszając aż do rozpuszczenia czekolady. Polewamy ciasto i posypujemy orzechami.


Babka na maślance z kardamonem

15 komentarzy:

  1. niby zwykła babka, ale pistacje na wierzchu nadają jej wykwintności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja uwielbiam prostotę i takie właśnie przepisy do mnie najbardziej trafiają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaka piękna... i na pewno smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja też lubię takie proste wypieki. W moim menu nigdy się nie nudzą, mimo iż dookoła tyle nieznanych jeszcze przepisów. Każde ciacho ma po prostu swój czas... Porywam kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  5. I ja robiłam ostatnio babkę maślankową z kardamonem, dodałam do ciasta też jagody. Też zrobiłam wpis na blogu :) Nam bardzo posmakowała, lubimy po prostu to zwykłe ciasto, pospolite maślankowe, które często u mnie gości w sezonie owocowym. A teraz w formie babki wyglądało tak świątecznie :) Zgadzam się - zachowuje bardzo długo świeżość.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie wygląda i ta polewa.. :)
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jaka piękna baba Ewenko! I z kardamonem, super :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Szukam przepisu na babkę na Wielkanoc, może wypróbuję... :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy przepis, sporo tego kardamonu, świeżo tłuczony jest bardzo intensywny w smaku.

    OdpowiedzUsuń
  10. mmm, i ta gruba warstwa polewy! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubie wypieki na maslance za ich wilgotna teksture, dlatego szalenie mi sie ta babka podoba. Wyglada niezwykle odswietnie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Z kardamonem to coś dla mnie :) Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  13. a bez kardamonu będzie równie dobra ????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tylko zamiast kardamonu można dodać 1 łyżeczkę ekstraktu z wanilii lub np startą skórkę z 1 cytryny

      Usuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)