czwartek, 28 marca 2013

Pyszne i niezwykłe blondies z marshmallows i czekoladą

To blondies z marshmallows i czekoladą jest naprawdę pysznym i niezwykłym ciastem. Ja spotkałam się z takim pierwszy raz. Samo ciasto, jak typowe blondies na bazie brązowego cukru, a więc o lekko karmelowym smaku. Dodatek czekoladowych łezek a przede wszystkim marsmallows czyni to ciasto ciastem niezwykłym. Marshmallows podczas pieczenia unoszą się do góry, tworząc pyszną, ciągnącą się skorupkę o niespotykanej barwie (użyłam różowych i białych mini pianek marshmallows), czekolada zaś osadza się głównie na spodzie, tworząc pyszne rozpuszczające się w ustach przerywniki. Ciasto jest proste i szybkie do zrobienia, co jest niewątpliwie dodatkową zaletą. Ciasta, choć jest go niewiele, miało okazję spróbować kilka osób. Niech dodatkową rekomendacją będzie fakt, że przez jedną z tych osób byłam ponaglana, do umieszczenia notki a ciasto jest w świątecznym menu już u przynajmniej dwóch osób. Pycha. Polecam.



Pyszne i niezwykłe blondies z marshmallows i czekoladą

  • 160 g masła, miekkiego
  • 130 g jasnego brązowego cukru
  • 100 g drobnego cukru
  • 3 jajka
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 150 g mąki
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 100 g łezek czekoladowych (lub drobno posiekanej czekolady)
  • 75 g mini marshmallows lub większych pokrojonych na ćwiartki

Piekarnik nagrzewamy na 180 st C. Natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia kwadratową foremkę o boku 20  lub 22 cm.
Masło i cukier ucieramy do białości. Dodajemy jajka i ekstrakt z wanilii. Ubijamy. Dodajemy mąkę i sól, mieszamy, po czym dodajemy czekoladowe łezki i pianki marshmallows.
Przekładamy ciasto do foremki i pieczemy 30-35 minut. Pozostawiamy w foremce, by ostygło, po czym kroimy na kwadraty.


Lekko zmieniony przepis z książki "Chocolate Galore"

7 komentarzy:

  1. Po Twoim opisie nie pozostaje mi nic innego jak upiec to ciasto :) Wyglada oblednie pysznie :))

    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten dodatek marshmallows może ciekawie urozmaicać to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie wygląda! Ja robiłam brownies z piankami, ale dodatkowo był tam też ryz preparowany i masło orzechowe.
    Twoje brownie także bardzo mi się podoba!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi - i wygląda! - niezwykle zachęcająco!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda na bardzo wilgotne i pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne i pewnie pyszne!

    Zapraszam do mnie+obserwuje!

    http://paradoxoftaste.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)