wtorek, 26 marca 2013

Domowy zakwas na żurek

Domowy zakwas na żurek zrobiłam i ja. Zawsze kupowałam gotowy w sklepie, tym razem postanowiłam przyrządzić go sama. U mnie bez skórki chleba, raz dziennie mieszany. Gotowy. Kwaśny i pięknie pachnący. Pora na żurek.



Domowy zakwas na żurek

  • 3 szklanki przegotowanej wody
  • 3/4 szklanki mąki żytniej
  • 2 listki laurowe
  • 5 ziaren pieprzu
  • 5 ziaren ziela angielskiego
  • 3 zmiażdżone ząbki czosnku

Wszystkie składniki umieszczamy w dużym słoju. Przykrywamy częściowo (można przykryć gazą lub talerzykiem) i odstawiamy. Raz dziennie mieszamy łyżką.
W zasadzie to już po pierwszym dniu zakwas jest gotowy do użycia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)