czwartek, 9 października 2008

Kartoflanka z czosnkiem i miętą

I kolejna zupa jako propozycja na Ziemniaczany Tydzień, zorganizowany przyz Olgę Smile. Tym razem coś bardziej niecodziennego i oryginalnego. Kartoflanka z czosnkiem i miętą. Pyszna, z ostrym akcentem czosnku, złagodzona śmietaną i orzeźwiona miętą. Świetna propozycja dla kogoś, kto lubi od czasu do czasu zjeść inaczej niż zwykle. Przepis z broszurki z cyklu "Lubię gotować".

 Kartoflanka z czosnkiem i miętą

  • 600 g ziemniaków
  • 1 porcja włoszczyzny
  • 1/2 szklanki słodkiej śmietanki
  • 1 cebula(100g)
  • 3 ząbki czosnku
  • 2 łyżki masła
  • 2 łyżki mąki pszennej
  • 2 łyżki posiekanej świeżej mięty lub 1 łyżeczka suszonej
  • sól i pieprz

Włoszczyznę czyścimy, myjemy, zalewamy 6 szklankami wrzątku i gotujemy do miękkości(ok 30 min) i wyjmujemy z wywaru. Ziemniaki obieramy, kroimy w kostkę i gotujemy w wywarze 15 min. Cebulę obieramy, drobno siekamy i podsamżamy na maśle, oprószamy mąką, wkładamy do zupy i zagotowujemy. Czosnek obieramy i przeciskamy przez praskę. Dodajemy do zupy. Zupę doprawiamy solą i pieprzem, zabielamy śmietaną i posypujemy miętą.

4 komentarze:

  1. Wiesz eweno...ta mięta w zupie to świetny pomysł! Kartoflankę jadłam wielokrotnie. I czosnek oczywiście był obowiązkowy, ale o mięcie nie pomyślałam... A to genialne przecież połączenie! Wykorzystam pomysł na pewno! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis!! Uwielbiam zupki w taka pogodę jesienną i wietrzną jak ostatnio, więc zapisuję sobie przepisik ;)
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Małgosiu, połączenie dla mnie bardzo fajne i choć domownicy trochę marudzili(na miętę), to ja mam ochotę na powtórkę, bo mi bardzo smakowała...:)

    Szkrabeko, warto spróbować..:))...pozdrawiam również:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale zadziwiające połączenie. Nie znałam dotąd przepisu na jak się wydaje tradycyjną zupę w której dodatkiem jest mięta :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)