piątek, 10 października 2008

Ziemniaki pieczone z ziołami i chilli

Ziemniaki pieczone z ziołami i chilli to mój kolejny przepis z okazji trwającego Ziemniaczanego Tygodnia. Takie jak dziś, pierwszy raz jadłam wiele lat temu u znajomej Austriaczki. Dokładnie pamiętam jak je przygotowywała i z jakim smakiem je potem jedliśmy na przyjęciu urodzinowym jej syna. Były pyszne. Tak jak i te dzisiejsze. Obsypane ziołami i płatkami chilli. Z chrupiącą skórką i mączystym wnętrzem.

Ziemniaki pieczone z ziołami i chilli

  • ok 1 kg ziemniaków ze skórką, małych, pokrojonych na ćwiartki
  • ok 2 łyżek oliwy lub oleju
  • zioła prowansalskie
  • płatki chilli
  • sól morska

Pokrojone ziemniaki wspujemy do miski, posypujemy ziołami, chilli i solą, skrapiamy oliwą lub olejem i dokładnie mieszamy. Ziemniaki wykładamy na dużą blachę i pieczemy ok 30 min w piekarniku nastawionym na ok 190 st C


7 komentarzy:

  1. Piękne! Po prostu piękne ! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Eweno, te pieczone mogę w każdych ilościach! Mam nadzieję, że coś Ci jeszcze zostało dla żarłocznego gościa! ;-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki Majana:)

    Nie zostało Małgosiu, ale dziś znowu się robią, pełna blacha...bo ja też w każdych ilościach mogę...więc zapraszam...:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. ziemniaki wygladaja jak obraz ,bardzo apetyczny:D

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo apetyczne ziemniaczki! Chętnie bym takie zjadła!

    OdpowiedzUsuń
  6. Margot, to bardzo miły komplement dla niedoszłej malarki...;D

    Kasiac, nic prostszego, łatwiej niż tradycyjne, gotowane ziemniaki... odpada obieranie...;)...a i smak mniej pospolity:D

    OdpowiedzUsuń
  7. zrobiłam :) pyszne po prostu pyszne :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)