piątek, 17 października 2008

Sałatka ziemniaczano-ogórkowa

To kolejna moja propozycja na Bawarski Tydzień. Kartoffel-Gurken-Salat czyli sałatka ziemniaczano-ogórkowa. Podobne sałatki przywożono kiedyś z Niemiec i uwielbiałam je za specyficzny smak ziemniaka. Ten smak uzyskujemy dzięki specjalnej marynacie, w której ziemniaki muszą swoje odstać. Sałatka jest prosta, trzyskładnikowa i bardzo smakowała mojej córce. Najlepsza jest zaraz po "odstaniu" potem jednak ziemniaki tracą ten swój specyficzny smak. Przepis pochodzi z książki Culinaria Germany.
Sałatka ziemniaczano-ogórkowa

Przepis na sałatka ziemniaczano-ogórkowa

  • 1 kg ziemniaków
  • sól
  • 2 cebule, pokrojone w kostkę
  • 200 ml gorącego rosołku z kostki
  • 3-4 łyzki octu winnego
  • pieprz
  • 3 łyżki oleju
  • 1 mały ogórek
  • 1 łyżka pokrojonej natki pietruszki

Ziemniaki myjemy i gotujemy ze skórką w osolonej wodzie ok 25 min. Odcedzamy, polewamy zimna wodą, obieramy i zostawiamy do ostygnięcia. Potem kroimy w talarki i umieszczamy razem z cebulą w misce. Z gorącego rosołku, octu, soli, pieprzu i oleju robimy marynatę i polewamy nią sałatkę. Ostrożnie mieszamy i pozostawiamy na godzinę. Kroimy ogórka na plasterki, solimy i wyciskamy sok. Dodajemy do sałatki. Dodajemy natkę, ostrożnie mieszamy i podajemy.

3 komentarze:

  1. Mmmm, brzmi ciekawie. Czasem mam właśnie ochotę na takie po prostu bardzo ziemniaczane ziemniaki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lisiczko, ta potrawa to kolejne potweirdzenie zasady im mniej tym lepiej:)...a ziemniaki mają specyficzny smak, po tej marynacie:))

    Majano, są smaczne, moja córka się nimi zachwycała:)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)