niedziela, 24 sierpnia 2008

Aromatyczna kapusta z pomidorami, kurkumą i papryką

Kolejne danie na Pomidorowy Tydzień to ten egzotyczny "bigos". Przepis na to danie pochodzi z książki Marleny Spieler "Kosher cooking" a przyprawy do niego dodane są charakterystyczne dla kuchni jemeńskiej. Tego rodzaj kapustę, bardzo aromatyczną jadłam pierwszy raz i naprawdę bardzo się różni od tego, co zwykle spotykamy na naszych stołach. Jednak to przyprawy, są tym najważniejszym czynnikiem wpływającym na smak potrawy. Kapusta mi smakowała, a gdy dodałam jeszcze do tego chleb z masłem(tak najbardziej lubię jeść bigos) to już prawie byłam w siódmym niebie!


Aromatyczna kapusta z pomidorami, kurkumą i papryką
  • 1 główka kapusty, poszatkowana
  • 30- 60 ml oliwy
  • 2 cebule, pokrojone
  • 5-8 ząbków czosnku, pokrojonego
  • pół zielonej papryki, pokrojonej
  • 1/2 łyżeczki curry
  • 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego, nie kminku!
  • 1/2 łyżeczki kurkumy
  • ziarna z 3-5 strąków kardamonu
  • 1 świeża chilli, pokrojona lub 2-3 szczypty suszonych płatków chilli
  • puszka pomidorów(400g)
  • szczypta cukru
  • sok z pół cytryny
  • 3-4 łyżki pokrojonej, świeżej kolendry

Do gotującej się wody wrzucamy poszatkowaną kapustę i gotujemy ok 8 minut. Odcedzamy. W międzyczasie, na rozgrzanej oliwie smażymy cebulę, dodajemy połowę czosnku, paprykę i smażymy ok 3-4 minut.
Dodajemy wszystkie przyprawy, mieszamy i smażymy ok 1-2 minuty, po czym dodajemy kapustę, pomidory i cukier, przykrywamy i gotujemy na wolnym ogniu ok 30 minur. Dodajemy sok cytrynowy i resztę czosnku i gotujemy jeszcze ok 10 minut. Ja dodatkowo posoliłam, i posypałam zielona pietruszką zamiast kolendry, za którą nie przepadam. Można jeść na gorąco i na zimno, ale ja wolę na gorąco, najlepiej z chlebem z masłem:)

1 komentarz:

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)