środa, 18 marca 2009

Fusilli z szynką i serem


Fusilli z szynka i serem to jedno z takich dań, które poraża swoją prostotą i szybkością wykonania. Ostatnio dość często je robię. I jak to bywa z takimi prostymi makaronowymi daniami, jest bardzo smaczne.
Ugotowany makaron, szynka, śmietanowo-jajeczny sos, a wszystko to przykryte warstwą pysznego sera i oczywiście całość zapieczona w piekarniku.

 Fusilli z szynką i serem

  • 300 g suchego makaronu fusilli
  • 3 jajka
  • 200 ml mleka
  • 150 g smietanki
  • gałka muszkatałowa
  • 150 g sera Gruyere, startego
  • 115 g szynki gotowanej, pokrojonej w paski
  • 30 ml świeżo startego Parmesanu

Piekarnik nastawić na 190 st C. Ugotować makaron.
W międzyczasie roztrzepać jajka z mlekiem, śmietanką i połową startego Gruyere. Dodać odrobine startej gałki muszkatołowej i przyprawić do smaku.
Odcedzić makaron i połowę wyłożyć do wysmarowanej masłem formy do zapiekania. Posypać połową szynki, na to wyłożyć pozostały makaron i resztę szynki. Polać mieszakna jajeczno śmietanową, odrobinę zamieszać oraż posypać pozostałym serem Gruyere oraz Parmesanem na wierzchu. Zpiekać przez 30 min.
Przepis pochodzi z książki Jeni Wright "The pasta bible"


8 komentarzy:

  1. mnie na taka zapiekankę dwa razy nie trzeba zapraszać ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Proste i pyszne. U mnie dziś podobnie. Uwielbiam makaron z sosem śmietanowym. I koniecznie duuuuuużo natki pietruszki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zapiekanki z makaronem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pyszniutko wygląda! Mniam, mniam:) Lubię takie proste,szybkie i pyszne dania :)

    OdpowiedzUsuń
  5. asieja- dziekuję:))

    aga-aa - no to zapraszam:))

    lisiczko - o natce, to chyba zapomniałam tym razem, choć ja zieleninę lubię:))

    Cezonia - i ja uwielbiam, choć to dość świeża miłość:))

    Majano - dziękuję Ci, i ja też lubię takie proste dania:))

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam pojęcia, że mogę tak dobrze smakować! :-)))))))

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)