niedziela, 24 maja 2009

Chleb z ciecierzycą


No w końcu udało mi się wziąć udział w kolejnym wydaniu Weekendowej piekarni i upiec ten wspaniały chleb. Jestem bardzo, ale to bardzo zadowolona z wyniku, bo chleb z ciecierzycą mi po prostu "wyszedł". Dobrze wypieczony, smaczny, sprężysty, taki jaki powinien być moim zdaniem chleb. Chętnie spróbowałabym wersji z pieprzem, choć i bez pieprzu chleb ten zasługuje na powtarzanie. Przepis zaproponowała Aga-aa i to był dobry wybór!

Chleb z ciecierzycą

  • 500 g mąki
  • 220 ml wody
  • 2 łyżki oliwy
  • 1,5 łyżeczki soli
  • 1,5 łyżeczki cukru
  • 7 g drożdży instant
  • 2 łyżki mleka w proszku
  • 175 g ugotowanej ciecierzycy (bez płynu)

Wszystkie składniki wrzucamy do miksera i wyrabiamy elastyczne ciasto. Ciasto odstawiamy do wyrośnięcia (ma dwukrotnie zwiększyć swoja objętość), odgazowujemy i formujemy dwa bochenki. Znów odstawiamy do wyrośnięcia, smarujemy mlekiem i pieczemy w temperaturze 200 stopni przez ok. 40 minut(ja piekłam 35min)


Tydzień z ciecierzycą

5 komentarzy:

  1. niezmiernie się cieszę, że chlebek posmakował :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja co prawda w tym tygodniu nie piekłam chleba, ale z przyjemnością spoglądam Eweno na Twój wypiek, bo jest co podziwiać. :)
    Ps. Bardzo podoba mi się kadr na zdjęciu. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ago i ja się bardzo cieszę, że dobry chlebek, jeszcze dzisiaj go będę jadła:)

    Olciaky, fajnie, że i Ty sie namówiłaś;)

    Małgosiu, dziękuję Ci serdecznie za Twoje komplementy...:))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale sie ciesze ,że w końcu coś i Ciebie skusiło do naszego wspólnego pieczenia :DDD
    A chleb piękny

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)