niedziela, 21 czerwca 2009

Szybki placek maślankowy z owocami

Placek maślankowy z owocami to bardzo szybkie, proste i smaczne ciasto jest doskonale znane bywalcom forum CinCin jako maślankowe Tobatki. Robi się błyskawicznie i choć jest go bardzo dużo, to zapewniam, że nie poleży długo, albowiem "samo się zjada". Idealne dla początkujących, oraz dla tych, którzy nie bardzo mają czas na zabawy w kuchni. Świetne z sezonowymi owocami. W smaku przypomina nieco ciasto drożdzowe, no i ma kruszonke, choć moja tym razem nie bardzo mi wyszła, osobiście wolę chyba bardziej mączne niż cukrowe. U mnie truskawkowy debiut z tym ciastem, a jednocześnie druga moja propozycja na Sezon Truskawkowy.

Szybki placek maślankowy z owocami

ciasto:
  • 1 szklanka maślanki(dałam jogurt niskotłuszczowy)
  • 1 szklanka cukru
  • 2 1/2 szklanki mąki
  • 3 jajka
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 szklanki oleju
  • 1 cukier waniliowy

kruszonka:
  • 1/2 kostki masła
  • 1 szklanka cukru
  • 1 szklanka mąki
  • dowolne owoce

Masło, cukier i mąkę ugniatamy, aż powstanie kruszonka.
Wszystkie składnki na ciasto mieszamy. Wylewamy na dużą blachę wyłożoną papierem. Wykładamy na to owoce i posypujemy kruszonką. Pieczemy w temp. ok 175 st C, przez ok 30-35 minut. Ja piekłam ok 40.


12 komentarzy:

  1. ja tez je mam zamiar zrobic lecz z jagodami:))
    viridianka
    http://cioccolatogatto.blox.pl/html

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszne są te ciasta na maślance :) Wspaniale pachną, są takie mięciutkie i idealne z owocami:) Piękne zdjecia Eweno!:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, co za ciacho ;)! Musi być pyszne z tymi truskawkami :).

    OdpowiedzUsuń
  4. u nas tez te na maslance znikaja w mgnieniu oka :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo,bardzo fajny placuszek,wiem bo niedalej jak wczoraj robiłam taki tyle,że truskawkowo- jagodowy:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja planuje juz zrobic te maslankowe ciasto i planuje a jeszcze nawet nie zrobiłam.
    Cudowne zdjecia

    OdpowiedzUsuń
  7. Eweno, wiesz co...Tak mi się podobają Twoje zdjęcia, że czas nadrobić cinowe zaległości i popełnić Tobatkowe ciasto. :) Wygląda tak smacznie, że chce mi się, chce. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Viridianko, na pewno będzie dobre:)

    Majano, to moje pierwsze ciasto, na...jogurcie i na pewno będę powtarzać...dziekuję za miły komplement:)

    Ania, u mnie nie bardzo miał kto jeść, bo wielka blacha, a Ci co jedli to tylko po ociupince:)

    Olalala, nie jadłam z czym innym, ale z truskawkami jest bardzo dobre:)

    Gosia, znikło by u mnie pewnie też migiem, gdybym codziennie nie stawała na wagę...:)

    Olciaky, truskawkowo- jagodowy...to musi byc smak!...:)

    Emma, zachęcam...dziękuję...:)

    Małgosiu, póki jeszcze sezon truskawkowy trwa, zachęcam...ale zawsze mozna zrobić z innymi owocami...:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Genialne ciasto. Zrobiłyśmy z czereśniami, truskawkami i bananem. Nie można przestać jeść!

    OdpowiedzUsuń
  10. Cieszę się, że smakowało:) Niesamowicie ciekawy mix owocowy zastosowałyście. Z chęcią wypróbuje:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Zrobiłam z rabarbarem i na zsiadłym mleku, bo akurat takie miałam... pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)