czwartek, 2 września 2010

Ciasto jagodowe z kruszonką

Tegoroczne lato, było u mnie znacznie mniej jagodowe(a właściwie borówkowe, bo jagody są u nas niestety nie do zdobycia) niż w poprzednim roku. Upiekłam tylko muffiny i to oto ciasto. Bardzo smaczne, mocno jagodowe w smaku, posypane kruszonką. Polecam nie tylko amatorom jagód.
Ciasto jagodowe z kruszonką



Ciasto jagodowe z kruszonką

Kruszonka:
  • 45 g mąki(można dodać więcej)
  • 65 g cukru
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 56 g zimnego masła

Ciasto:
  • 130 g maki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 56 g masła
  • 100 g cukru
  • 1 duże jajko
  • 1/2 łyżeczki ekstraktu z wanilii
  • 80 ml mleka
  • 2 szklanki jagód(lub borówek amerykańskich)

Piekarnik nastawiamy na 180 st C, natłuszczamy i wykładamy papierem do pieczenia kwadratową lub okrągłą blaszkę o wymiarach 20 cm.
By zrobić kruszonkę mieszamy mąkę, cukier i cynamon, dodajemy pokrojone w kostkę masło i za pomocą palców mieszamy aż do uzyskania okruchów.

W oddzielnej misce ucieramy masło, dodajemy cukier i dalej ucieramy, aż masa będzie gładka. Dodajemy jajko i ekstrakt wanilii i ubijamy. Dodajemy mąkę, wymieszaną z proszkiem do pieczenia i solą oraz mleko. Lekko mieszamy.
Przekładamy masę do foremki, wygładzamy powierzchnię. Na wierzch wykładamy jagody i posypujemy kruszonką.
Pieczemy ok 40-50 minut. Lekko studzimy na kratce.
Przepis z tej strony


Ciasto jagodowe z kruszonką
Ciasto jagodowe z kruszonką

13 komentarzy:

  1. Pyszne to ciasto Eweno. Bardzo lubię takie ciasta. Ja jeszcze kupiłam borówki amerykańskie, może uda mi się coś z nimi upichcić.
    Może takie ciacho?Podoba mi się:))
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, wygląda wspaniale! A i u mnie w tym roku jakoś tak mało jagód było. Szkoda, że teraz już są nie do dostania...

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. cudowne. wspaniałe ciasto.iście wakacyjne. czyżbyś też za wszelką cenę próbowała zatrzymac lato? ja próbuję. ale coś mi to nie wychodzi...

    OdpowiedzUsuń
  4. wyglada cudnie z ta zlota kruszonka!

    OdpowiedzUsuń
  5. Kruszonka i owoce - duet idealny :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Masz tyle przepisów z jagodami... A my ich nie mamy...:) Zrobimy wszystko by zrobić to ciasto, z jagodami to nasze ulubione;) Przepis super!

    OdpowiedzUsuń
  7. świetnie się prezentuje, od razu zapachniało jeszcze latem :)

    OdpowiedzUsuń
  8. bardzo smacznie wygląda !

    Zapraszam cie serdecznie do mojego konkursu :)
    http://smakuje.blox.pl/2010/09/Wloskie-grissini-i-KONKURS.html

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam jagody więc borę w cłości :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Twoje zdjęcia są nieziemsko pyszne:) porywam kawałeczek ciasta:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jeszcze są jagody? :) Ja już tylko właśnie borówki spotykam...

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie upiekłam Twoje ciasto ale kruszonka mi się zapadła i chyba jakąś godzinę ponad było w piekarniku. buu :( Wiesz może co mogłam zrobić źle? No nic, miejmy nadzieję, że da się zjeść.
    Ania

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)