wtorek, 19 października 2010

Ciasto czekoladowe ze śliwkami

To czekoladowe ciasto ze śliwkami zaplanowałam sobie już dość dawno, kiedy przeglądałam świeżo zakupioną książkę "Seasonal kitchen" wydawnictwa Marie Claire. Ponieważ bardzo lubię ciasta ze śliwkami nie mogłam nie wypróbować czekoladowej wersji. Ciasto jest świetne! Z dodatkową niespodzianką - pyszną kruszonką z brązowego cukru, która ze swoim karmelowym smakiem wspaniale wzbogaca ten nieskomplikowany wypiek. Polecam.
Ciasto czekoladowe ze śliwkami

Ciasto czekoladowe ze śliwkami

  • 165 g ciemnego brązowego cukru
  • 280 g mąki
  • 185 g zimnego masła
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 3 łyżki ciemnego kakao
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 230 g drobnego cukru
  • 3 jajka, roztrzepane
  • 185 ml mleka
  • 16 małych śliwek(ok 550 g), bez pestek, przekrojonych na pół

Piekarnik nastawiamy na 180 st C. Natłuszczamy tortownicę o średnicy 25 cm.
Brązowy cukier umieszczamy w misce razem z 30 g mąki i mieszamy. Dodajemy 3 łyżki zimnego masła(resztę pozostawiamy w temperaturze pokojowej) i za pomocą palców mieszamy aż do uzyskania kruszonki.
Pozostałą mąkę przesiewamy razem z proszkiem do pieczenia, kakao i solą. Drobny cukier i miękkie masło umieszczamy w misce i ucieramy do białości. Dodajemy jajka i dobrze ubijamy.
Dodajemy połowę mącznej mikstury i połowę mleka i dokładnie mieszamy. Po czym dodajemy resztę mąki i mleka i również dobrze mieszamy.
Ciasto wykładamy do tortownicy i układamy na nim połówki śliwek przekrojoną częścią do dołu. Posypujemy mieszanką z brązowego cukru i pieczemy 50-60 minut.
Wyjmujemy z piekarnika i studzimy w foremce. Można podawać z lodami lub śmietanką.

15 komentarzy:

  1. tak wspaniale, wilgotno wygląda. i ta kruszonką kusi. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ wspaniale wygląda! Jakie wilgotne, no pyszne ciacho Eweno!:)

    OdpowiedzUsuń
  3. piękne! nie ma nic lepszego niż mięciutkie, wilgotne ciasto z chrupką skórką:)

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawie zapowiada się ta kruszonka :)
    a na czekoladowe ciasto każda pora jest dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie ciasto, to ja zawsze i wszędzie z ogromną chęcią. ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Mrauuuu...uwielbiam takie ciasta :) A kruszonka do wykorzystania to tu to tam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kocham kruszonkę z brązowego cukru - ma taki ciepły, nieco piernikowy smak :)
    Chętnie bym zjadła kawałek takiego czekoladowca ze śliwką...

    OdpowiedzUsuń
  8. Dla mnie wspaniałe! Czekolada,śliwki i kruszonka z brązowego cukru.Super!

    OdpowiedzUsuń
  9. ale wyglada smkaowicie:) i wola do mnie: "zjedz mnie"...:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo smakowicie wygląda to ciasto, mimo że nie przepadam za śliwkami ;)

    I takie piękne niebieskie niebo w łyżce, u nas już zimno, szaro i pada :)

    Usagi

    OdpowiedzUsuń
  11. przepyszna propozycja! i czekolada i śliwki... o kruszonce nie wspomnę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Zapisałam przepis bo ciasto zapowiada się wspaniale:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Znam to ciasto, często piekę, jest świetne!

    OdpowiedzUsuń
  14. Hej, ja piekłam tylko 50 minut i wyszło boskie....... mój wybredny mąż był zachwycony; na zewnątrz chrpiące a w środku obok śliweczek super lejące...mniam
    dzięki za przepis

    OdpowiedzUsuń

Jest mi bardzo miło, gdy zostawiacie tu swoje komentarze i chociaż nie zawsze na nie odpisuję, to czytam je uważnie i dziękuję za wszystkie serdecznie :-)